Har tinnitus så jag avstår. Fick problem idag körde en liten sväng med ac på hela tiden sen var jag och handlade och när jag skulle åka gick motorn bara ett varv batteriet urladdat, har laddat batteriet det tar laddning och verkar vara bra. Mätte spånningen när jag kom hem med motorn igång 11.8v när jag stängde av lyset steg det och när jag gasade på gick det upp. verkar ju som generatorn är ok men det kan ju vara aggregatremmen som slirar när ac kompressorn går igång. Annars får det bli en ny generator från tyskland drygt 1500kr. Ser lite konstigt ut på generatorn tydligen har någon stoppat in en skruvmejsel i kylspåren för att spänna upp remmen och bänt av en bit, kan inte se någon skada på lindningen men är en tråd av så blir det mycket mindre laddning. Hade jag haft ett oscilloskop hade man sett det direkt.
Tycker det är lite av samma fel jag hade på husbilen att laddning kom och gick kan vara kolen som är slitna går väl att fixa med det men bättre med nytt. Tror att den går att byta uppifrån motorummet motorn är liten och bilen är bred. Provar med remmen i morgon måste åka till biltema i norrköping verkar det som. 129kr.
Beställde nya regskyltar de gamla ser slittna ut och plasthållarna ännu sämre, gör som på caddyn limmar fast dom direkt med sikaflex.