Sv: Husbilsbygge av buss
Signalen till bränslepumpsrelät är en TTL-signal från styrenheten. Den aktiveras av en givare på svänghjulet (läge och/eller rotationshastighet på svänghjulet).
Åtminstonde på de bilar jag jobbat med.
Normalt bör man inte belasta D+ med mer än en Amp.
Förutom att det kan bli problem med magnetiseringsdioderna så kan spänningsregulatorn och kontrollampan för laddning börja spöka.
Kopplar man ett relä till D+ bör man ha en backspänd diod parallellt med reläts magnetspole för att spikarna inte skall förstöra spänningsregulatorn.
//W
W på min generator är kopplat till ett relé som drar så länge den får pulser ifrån generatorn, det var liknandea på min Golf ifrån 1975 GTI motor bränslepumpen fick pulserna ifrån (rotorn) tror jag. det blir i slutändan samma som D+
När generatorn snurrar så drar ett relé.
Signalen till bränslepumpsrelät är en TTL-signal från styrenheten. Den aktiveras av en givare på svänghjulet (läge och/eller rotationshastighet på svänghjulet).
Åtminstonde på de bilar jag jobbat med.
Normalt bör man inte belasta D+ med mer än en Amp.
Förutom att det kan bli problem med magnetiseringsdioderna så kan spänningsregulatorn och kontrollampan för laddning börja spöka.
Kopplar man ett relä till D+ bör man ha en backspänd diod parallellt med reläts magnetspole för att spikarna inte skall förstöra spänningsregulatorn.
//W