• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Peugot J5 Alpha Jet 540-89

F

F.d. 22252

Guest
Funderar på att köpa en husbil Peugot J5 Alpha Jet 540-89 efter att jag insett att långresor med min lilla Caddy inte fungerar, man behöver ju lite bekvämlighet och hemkänsla. Men jag hittar inga uppgifter om den verkar ovanlig med bara två soffor på bilderna inget bord hur bäddar man osv.
:twitcy:Nån som vet??
Bengt

 

Bilagor

  • !cid_195.jpg
    !cid_195.jpg
    130 KB · Visningar: 368
F

F.d. 22252

Guest
Nu har jag äntligen fått fast micron och det blev den från whirlpool som kan stå i hörn köpte den beg. 50kr eftersom jag har en likadan hemma som jag tycker är bra. det gick fint att få fast den med ett vitt spännband och skruv och brickor i bänkskivan, för att den inte skulle kunna glida står den på en bit väggbeklädnad av 5mm skum som ser ut som läder.
Den fjädrar så det blev lätt att få fast den, fick förslag om hålad plåtremsa som elarna använder en del men går inte att göra i mitt fall eftersom bakdelen på micron är halvrund och av plast. Blev riktigt bra och så slapp jag sätta den på bänken som har gasolen under och långt till elkontakt, den bänken brukar jag använda till matberedning eftersom det inte finns någon plats vid diskhon och spiseln. Vet att många kör med en iläggskiva vid diskhon och spiseln numera ofta av glas och uppfällbar tycker inte om det systemet eftersom det skapar låsningar i användningen så man måste planera i vilken ordning man ska göra saker.
 
F

F.d. 22252

Guest
Mådde bra idag känner det som att mina problem med fötterna går tillbaka, letade upp diganosen neuropati som kan bero på olika saker bla. annat brist på b12 vitamin, har ätit det ett bra tag nu och det känns lite bättre vartefter tiden går, trodde doktorn gjort varianten sockerpiller men han hade på fötterna när han skrev ut det.
Var till den stora staden Norrköping och gasolfyllarna och de fyllde både min spanska och svenska flaska så nu har jag 22kg gas kommer räcka länge, gasen är mycket dyrare än i spanien vilket beror på att man lägger en massa skatt på den trots att den har väldigt lite utsläpp miljömässigt, men alla skatter är bra tycker regeringen och miljöpartiet och saboterar alla miljöbilar som kan köra på gas.
Köpte ett par libeller de ska limmas på ett strategist ställe så jag ser om jag parkerar i våg har ju en rund med en bubbla men svårare att tänka i alla dimensioner men två klarar jag som med vattenpasset.
Köpte ett fritidsbatteri på biltema 849kr för 70ah silverbatteri har ju ett 75ah sen ett tag men det är lite lite. Det är ganska stor skillnad i max strömstyrka på de bägge batterierna körde med det som startbatteri ett tag, bytte ju mitt gamla 100ah eftersom jag misstänkte batteriet när jag fick startproblem och det startade ju bilen väldigt bra men sen hade skeppa marin utförsäljning tudor 75ah så då fick det andra bli bobatteri, köpte ju till en solpanel till och har förstått att med elläran i bakhuvudet det är dåligt utnyttjande av solpanelen. Nu ska jag montera det nya batteriet parallellt med det gamla vilket jag inte tycker känns bra i princip tycker jag inte om parallellkopplade blybatterier. Det gamla 100ah batteriet gav jag bort det var inget fel på det.....
135w solpaneler och 145ah batteri borde lira bättre ihop om man tänker fricamping.
Håller på att försöka lösa problemet backkamera som jag får problem med ofta nu när jag har husbilen som enda bil hemma. Köpte en trådlös strömbrytare på biltema listade ut + och - på kablarna klippte bort kontakterna så tanken är att montera mottagaren ihop med kameran och sköta det hela från förarsätet.
Den jobbar med infrarött ljus men jag har ju ett litet fönster så jag behöver bara rikta den bakåt så kan jag slå till och från kameran när jag vill. och även när jag sitter i bodelen kan jag snabbt kolla om det rör sej folk utan för som försöker stjäla cykeln.
Ska ta bort gammal sikaflex runt ett fönster det har släppt och vatten har kommit in, löste det för 2 år sedan med sikaflex men det har lossnat runt hela fönstret har köpt ett stämjärn för att ta bort det hela ska köra med stålborste på skarven och täta om med tec7 fanns kanske silikon på ytan där?
Tänkte inte skriva så mycket i den här tråden eftersom allt egentligen syftar till att resa iväg. Ska börja en ny tråd under reseberättelser och kommer bara skriva här när det gäller något specifikt kopplat till det mekaniska på husbilen. I början kommer det bli lite blandat eftersom det handlar om förberedelsen till resan och senare förhoppningsfullt när jag reser. Har nu som jag gärna vill ha det dubblering på datorn med en surfplatta med tangentbord och pekplatta som kan köra alla appar som finns för navigering men har även ett simkort så jag kan när allt är installerat använda den om datorn eller telefonen strejkar. Man brukar kalla det redundans seimens turbinkraftverk har tredubbel redundans går ett system ned träder ett nytt in i stället och det finns fortfarande ett till som kollar att allt är bra medan teknikern fixar det som är trasigt.
Fördelen är också att man ständigt kan vara uppkopplad mot internet 400gram är inte mycket att släpa på så man kan sitta vid ett kafe ute och vara helt uppkopplad. Som gammal datalärare som sett det hela från begynnelsen och som förutsa framtiden som den är nu fast ingen trodde mej så känns det fantastiskt men tänk om jag haft tillgång till internet i min ungdom?
 
F

F.d. 22252

Guest
Har fått lite saker gjort sen sist, fönstret som förmodligen läckt länge fixade jag på det enkla snabba och ganska råa sättet med borrmaskin och stålborste.
gammal sikaflex försvann enkelt men det blev en del repor men ingen risk att tec7 inte fäster, samma med fönsterkanten där det släppt tejpade upp kanten och med hjälp av gummihandske fick till en bra tätning.

IMG_20191029_141351[1].jpg

Fjärrkontrollen fick jag att fungera ihop med backkameran så jag kan sitta i hytten och styra den därifrån, med facit i hand så var det bästa lösningen eftersom det tog en stund innan wifi och bild kopplat ut och hade jag styrt den med backväxeln hade jag fått sitta en stund med kopplingen nedtryckt, hade jag varit tvungen att ta omtag hade det hela varit nästan omöjligt.
SAM_0861.JPG
Jag klippte av kontakterna på den kabeln där 12v ska in det är den som är märkt med ett svart streck som är plus, den andra är enklare med rött plus. Den tredje kabeln har en mottagare där den halvrunda sida borde vara den delen som tar emot signalen bäst.

Monterade batteriet 70ah silver fritidsbatteri parallellt med mitt gamla bobatteri så nu har jag totalt 145ah vilket borde räcka bra för några dagars fricamping har 135w solpaneler borde vara ganska bra avstämt. Använde biltemas startkablar eftersom man får 10 kvadratmm för 99kr och rätt färger så billigast. Klämmorna som man kapar kan användas som limklämmor. Använde snabbkopplingar.
Satte fast batteriet med ett spännband hade ju haft ett batteri där förut är ju original men flyttade det under passagerarstolen. Svårt att få plats för två batterier där hade varit tvungen att demontera stolen för att få dit dem, bästa lösningen men jag vill kunna komma åt dem relativt enkelt.
Tyvärr verkar plywoodgolvet mer eller mindre angripet av röta där batteriet står ligger ju plastmatta över vet inte säkert var vattnet kommer ifrån men kan vara skadan som jag hittade nere i spanien där ett plastfilter gått sönder vid vattentanken. Eller smygläckan vid fönstret. Att det ligger ett klickgolv över plastmattan hjälper inte upp problemet. Trodde faktiskt det var dubbellgolv i glasfiber men det verkar bara sitta i bakre hälften av bodelen. Inget jag tänker bråka med nu verkar vara en ganska ganska begränsad bit.
Just nu ser det ut som kriget i bilen eftersom man måste plocka bort så mycket för att kunna öppna luckan till vattentanken och batteriet.
Spanienresan närmar sig.
 
F

F.d. 22252

Guest
Har kopplat in elen delvis för att laddaren skulle kunna ensa det bägge batterierna till samma spänning.
hade 14v på bobatterierna men knappt 13 på startbatteriet körde några kilometer och när jag tittade på mätaren hade jag 14 på bägge så förmodligen hade laddningsreläet kopplat ihop batterierna har hänt förut i svåra lägen att startbatteriet fått ström från bobatterierna utan min medverkan. Är ju ganska stor hysteres i tillslaget på ett relä så det slår väl över när det är kris.
Men tyckte jag behövde lite värme i bodelen, idag på morgonen var det massor med vatten på den ouppvärmda hyttens rutor så mycket vatten fanns/finns i bodelen.
Min ute givare säjer 89% luftfuktighet så det är svårt att få torrt inne, har en avfuktare men den väger lite att bära ut så jag väntar med det närmare avfärden.
Försökte laga min gamla telefon som jag tänkt att eventuellt ha som backkamera, men misslyckades kontakterna blev skadade när jag tog isär den och jag förstod att den aldrig var tänkt för ett batteriebyte, där tror jag faktiskt Apple har varit mer nogranna i sin tillverkning.
Men nu har jag ju en backup en stor surfplatta med simkort som är tänkt att ta över från telefon dator och gammal surfplatta. eftersom det finns tangentbord. Har beställt en mus till den med bluetooth så den kommer att fungera som en notebook fast med android som gör att jag kan köra igo och en massa andra appar för ställplatser. Den är ju riktigt smidig att använda, går över i ett slags windowsläge när man ansluter tangentbordet.
En fråga till de som kan gamla dieslar, har varit lite svårt att få motorn att starta första gången nu när det varit kallt fått glöda på lite till, undrar om det kan vara så att ett glödstift givit upp och den startar på tre cylindrar och sen kommer den fjärde in pga kompressionsvärmen. På gamla mercedesdieslar var glödtrådarna seriekopplade så där fick man ju inte igång bilen. Det hände mej när vi skulle av färjan i Åbo, då fick jag hjälp av färjan och de ville jag skulle göra ett startförsök men det gick ju inte sen sa någon att det är ju en diesel, nedförsbacke från båten och där stod vi. Det var ju brorsans bil och jag visste inte mycket om en diesel men el kunde jag, testade att kortsluta ett stift i taget och där jag fick gnista var det bara att kortsluta glöda och starta.
Sen körde vi till en affär som sålde glödstift och jag bytte till nytt.
 
F

F.d. 22252

Guest
Men då måste jag ut till bilen och lossa alla anslutningar noll gradigt ute. Kanske går att se om man glöder länge och siktar med ir termometern jag har.
Tänkte bara höra om det finns vissa symptom vid start om ett glödstift lagt av sen vet jag inget om man har ett förkopplingsmotstånd och huruvida glödstiften är inkopplade när man kör på lägre spänning. Min -03 Caddy hade förvärmning av stiften när man öppnade dörren enl. forum det hade nog med miljö att göra, har för mej att min motor är en sk. förkammardiesel som inte kan starta alls utan glöd.
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.617
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Jag antar att det är samma som på vår bil att du får upp en glödtrådssymbol/lampa på panelen när det är tillräckligt kallt ute för att glödning skall behövas. Sedan har du ett första läge på startnyckeln som du skall hålla tills symbolen börjar blinka, då skall du vrida till start?
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.617
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Men då måste jag ut till bilen och lossa alla anslutningar noll gradigt ute. Kanske går att se om man glöder länge och siktar med ir termometern jag har.
Tänkte bara höra om det finns vissa symptom vid start om ett glödstift lagt av sen vet jag inget om man har ett förkopplingsmotstånd och huruvida glödstiften är inkopplade när man kör på lägre spänning. Min -03 Caddy hade förvärmning av stiften när man öppnade dörren enl. forum det hade nog med miljö att göra, har för mej att min motor är en sk. förkammardiesel som inte kan starta alls utan glöd.

Vad är problemet med noll grader, det tar inte långa stunden..? :)
 

Anki & Bengt

HBK Medlem
Inlägg
590
Kommun
Åmål
HBK-Nr
22819
Medlemskap
2024
Men då måste jag ut till bilen och lossa alla anslutningar noll gradigt ute. Kanske går att se om man glöder länge och siktar med ir termometern jag har.
Nja tror du behöver lossa å mäta på varje stift för att vara säker ,synd att inte alla bilar har MB 124 an`s system där det fanns ett kopplingsstycke som var märkt med nr på stift bara mäta där utan att behöva göra något särskilt ,bara byta där det inte "pep", satt på v sida i motorrummet ,väl genomtänkt :yes: tror inte det finns på FIAT. MVH Bengt
 
F

F.d. 22252

Guest
Jag testade med irmätaren men ingen skillnad på något av stiften, de sitter illa till på baksidan av motorn och insprutningen ovanför, så svårt att komma åt.
Det är alltså en väldigt gammal motor som kom -81 satt i peugeot 504 diesel som gick taxi förr i tiden, men de hade nog oftast turbo.
När jag vrider om startnyckeln lyser en orange lampa när den slocknar är det bara att starta men det verkar som om glödningen avbryter för tidigt när det är kallt så jag får göra ett andra startförsök kanske beläggningar på stiften har ju blivit långsam körning på växel och motorn bara halvvarm, förra året när det var ordentligt kallt startade den bättre än det här fuktiga vädret runt nollan.
Är nog inte många som har den här gamla motorn i sina bilar de flesta har ju bensinarna som ju överlevt eftersom de var nog lite dyra att köra och fick inte så många mil på mätaren. Sen finns ju samma chassi med Fiatmotorn som är mycket modernare byggd. med mindre förbrukning.
Det lilla chassiet som ger nervösa vägegenskaper och en gammal motor, faktiskt hade bensinaren varit ett mycket bättre val, gjorde säkert att min bil bara vad jag vet har en till likadan i sverige, den har varit avställd nu sen 2016 och misstänker att den kan gå till skrot en kvinna i malmö äger den sen länge. Kanske något att buda på en bra bil tvilling till min istället för att bygga från en skåpbil. Den var som jag läst mej till betydligt dyrare än de andra i samma storlek. För delen är som jag ser det plastkaross och aerodynmiskt utformad kaross vilket gör att den lätt går att köra lite fortare med faktiskt fortare än vägegenskaperna tillåter. Med tysk extradiesel säkert 120km+ vilket är helt vansinnigt runt 90km är normalt.
Med lite motorvägskörning på autobahn och riktig diesel blir den nog bra igen, men man blir ju lite nervös för problem bara några veckor kvar innan att packa om doktorn inte hittat något.....
Nu till något annat köpte ju en sufrplatta med tangentbord och nu har jag köpt en bluetooth mus som fungerar bra ihop med plattan och gör det enklare att navigera, finns mycket minne så alla appar för navigering laddar jag in. Tänkte ha den i hytten så att jag kan söka ställplatser direkt utan att gå bak och slå på datorn och sen försöka flytta måldata till navigeringen där fram.
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.617
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Har du kollat bränsletillförseln? De där gamla bilarna har enligt uppgift inte någon matarpump i tanken, utan förlitar sig på att bränslepumpen suger upp bränslet. Detta gör dom väldigt känsliga för porösa bränsleslangar, så att dom suger luft när dom skall suga upp bränsle, alternativt kan bränslet rinna tillbaka i tanken när bilen står. Tipset är att byta sista biten av bränsleslangen mot motorn till en transparent slang så att man ser eventuella luftbubblor. För min del skulle jag bara byta hela slangen för att vara säker, för detta är ett vanligt problem!
 
F

F.d. 22252

Guest
Jag hade ju det problemet när jag köpte bilen 2015, sen dess har jag bytt slangar och hade t.om. en backventil som löste problemet direkt men visade sig begränsa flödet vid högre farter. Sen fick jag tillbaka problemet när jag bytte bränslefilter i somras bytte tillbaka till de gamla packningarna och problemet försvann, bilen står ju ständigt i lite uppförsbacke så kanhända det är någon luftläcka någonstans men förknippar det mest med kallt väder.
Monterade hyllan i teak som jag köpte på en båtfirma över sängen blir bra att ha glasögon medicin vattenglas. Bytte taklampan mot en större från biltema och satt den i mitten i taket ger ett fint allmänljus som är lätt att dämpa eftersom det är inbyggd dimmer 300lumen räcker bra och mycket bättre än alla tokigt placerade spottar som bara lyser neråt.
Den gamla lampan sitter nu över sängen och blir jättebra när man ligger och läser på kvällen. Har just nu inte mycket kvar att fixa med bilen får vänta ytterligare en vecka för klartecken från doktorn minusgrader på nätterna så väntar tills nära avresan innan jag fyller upp vattnet man vill ju se att allt fungerar i god tid.
 
F

F.d. 22252

Guest
Jag väntar på att få reda på om prostatabiopsin visar på prostatacancer innan jag vet det är det dumt att åka om jag skulle behöva behandling, hade ju riktigt höga värden på psa-provet. Men bättre att veta nu än att får reda på det när det är försent.
Skulle varit där idag men blev uppskjutet en vecka till eftersom provsvar inte inkommit, doktorn vägrar att lämna ut resultatet på telefon jag måste besöka honom själv.
Sen så är det meningen att Åsa och Hasse ska göra mej sällskap ner till portugal men jag stannar nog till ett par dagar på Bahia om det finns plats. Åker ner första veckan i dec. troligen.
Och innan dess kan jag inte boka båt heller.
Ja du kommer väl att åka det brukar du ju göra och trivs med det och man blir ju inte yngre och friskare, så tänker jag.
 
F

F.d. 22252

Guest
Privatläkare specialist, verkar finnas vattentäta skott emellan tyvärr eftersom jag skulle vilja att min amnanes skulle finnas på bägge ställena, som felsökare vill man ha så mycket information som möjligt för en bra diagnos. Felsökare = läkare?
Att vara hemlig för sin läkare gränsar lite till självmord.
För att byta ämne var till Biltema idag och köpte en låda för bestick och liknande som passade direkt på bredden behöver bara leta lite i källaren efter ett par trälister. Skulle och varit handlat lite mer men efter kaffe och bulle och en korv med bröd fick jag ont i magen snabb sväng till toaletten sen inne på biltema så kände jag mej jättekonstig kunde knappt stå upp, kan vara lågt blodtryck tog mej till kassan och ut till bilen där jag vilade lite sen mådde jag bättre. var orolig för några år sedan var det gränsfall jag tog mej hem med kristallsjukan första gången.
Men det gick över, har ju haft problem med snabba blodtrycksfall i många år men lika otrevligt varje gång.
Blev lite nervös eftersom jag såg en pöl med rostigt kylarvatten, kollade under motorhuven direkt, men det var tydligen en tidigare parkerare.
Såg flera som bar ut startbatterier var 5,5-grader inatt så jag gissar att en del batterier visar sin rätta sida, undrar varför man inte visar batteriets kondition man har ju alla data att mata in i kördatorn och inget svårt att göra en algoritm som mäter batteriets kondition ganska exakt med en prognos som räknar ut kvarvarande livslängd.
Men jag vet ju tillverkarnas agenda att folk ska lämna in bilarna till generalagentens verkstad.
Min gamla saab 96 från 1960 hade både volt och en riktig ampere meter med + och - som visade hur mycket ström som gick in och ut generatorn var likström 160watt 33ah batteri så det gällde att hushålla med strömmen med lyset på och fläkten på högsta fart så var det ett konstant under skott även vid hög fart så det var bara att köra på lägsta fläktfart.
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 22252

Guest
Jag läste om det när du skrev om det tidigare, nej mina kommer från mekonomen var nog STANTON som expedierade och det han inte vet om bilar och delar behöver man inte känna till så jag känner mej trygg med den kvaliten. Köpte gasolslangen där också kastade den biten jag köpte på kina i santa pola, kineser verkar tro att riktigt gummi är som guld så där ska man spara och blanda i plast,
Ja Biltema har vissa affärsområden där de kunde vara bättre nästan allt kemiskt kan man glömma som färg och liknande. Sen finns det bra saker är väldigt nöjd med deras torkarblad som jag brukar byta årligen för säkerhets skull. Oljan köper jag på mekonomen.
Har varit och köpt en furulist monterade den med lite besvär under skåpet micron står på, passade nästan perfekt och fick till biltemas bestickslåda i skåpet, så nu kan jag lägga alla bestick och knivar där underlättar en hel del, tidigare fick jag ta ut en liten besticklåda från ett överskåp och sen lägga tillbaka och den var ivägen för en del annat.
Såna där små detaljer som förbättrar livet.
Mätte och borrade några hål där ett par buntband ska in för att hålla fast min spänningsomvandlare på 150watt tidigare har jag haft den ligga löst men det känns lite osäkert eftersom det finns en kylfläkt som inte får bli blockerad. köpte den för att kunna ladda datorn jag hade då men den jag har nu klarar jag med en omvandlare från 12 till 19v. Blir ju mindre förluster.
Men ibland behövs den och har usb uttag för laddning också. Har regnat och sen var det dimmigt 3 grader men blev rätt fort varmt i husbilen köpte ju en fast monterad värmefläkt i spanien som jag satte över dörren men den kan man inte använda normalt den låter för mycket tanken var att slå på den en stund innan sängdags med fjärrkontrollen sen kunde jag slå ifrån när man väl ligger i sängen. Funderar nu att montera den i sovrummet hemma och ta med min adax fläktkamin sen 70-talet den är tyst och rejäl, köpte den på loppis eftersom Plastpelle lade beslag på min gamla likadana kamin som jag köpte 1970. Outstanding kvalite bara går och går.
Nästan alla nya kaminer luktar skumt de har någon nyare sorts värmeelement min gamla har motståndstråd. Nu har jag viss städning kvar i bilen och bära ut allt som skall med överväger att köpa en dunk på biltema för att ha lite extra diesel med utifall. tanken tror jag är på max 65 liter många plåtisar har 120liter. Dunken blir ju betald bara jag fyller upp den i wasserbillig i luxemburg.
Skulle sluppit min besvärliga övernattning i frankrike på nyårsnatten nästan utan mat kunde fortsatt på motorvägen och stannat vid en riktig parkering vid en mack med något att äta och dricka om jag haft en reservdunk.
Börjar snart bli dags att starta den nya tråden med reseberättelser eftersom det är en del planering innan, många är rädda för att åka utomlands har jag förstått och jag med egentligen men det var värst första resan. Kanske kan det underlätta att läsa ur ett lite annat perspektiv än vana resenärer anlägger.
Verkar som Igo fungerar på den nya surfplattan eftersom jag först fick en demoversion men öppnade butik och återställ köp när demotiden gått ut, vet inte hur de vet att jag köpte den tidigare har ju haft på två mobiler också tidigare. Kanske för att jag har en levande prenumeration på trafikdelen. Numera finns ju inte fartkameror är ju olagligt i frankrike och jag hittade inget bra sätt att stänga av visningen och jag kör ju inte i närheten av max hastighet. Det får man betala extra för vilket är onödigt.
En av de få saker som inte är klart än är hur jag ska fästa upp surfplattan vid instrumentbrädan är orolig för att den kan komma ivägen för värmeutsläppet där det kan bli ganska varmt. Kanske är den egentligen för stor finns en risk att man tittar för mycket på plattan än på vägen.
 
F

F.d. 22252

Guest
SAM_0865.JPG Vinterns första snö har slagit till och minusgrader så den ligger kvar utom på saltvägarna, vill inte gärna köra nu eftersom saltet fräter upp underredet.
Men man måste ju ha mat.
I stort sett allt känns klart med bilen nu men cykeln måste fixas, när jag var yngre hade jag slängt mej över det jobbet men det tar emot, den står nu i allrummet med plastmatta under och ska skruvas isär. Blir det problem så tar jag bort cykelstället och får klara mej med sparkcykeln om jag inte får ett ryck och lagar upp elscootern. Blir lite i sista minuten eftersom det tar tid att få hem delar från holland.
SAM_0863.JPG
SAM_0866.JPG
 
Toppen