Jag kan nästan säkert lova att inte köra över 120 km förmodligen går varvtalsstoppen in då, men 108 km gjorde den innan jag visste kamremmens ålder -på mätaren.Ska inte köra längre än till verkstaden nu eftersom det kan bli motorras.
Förutom att det saknas styrservo så går det hyfsat att köra bilen häromkring med sina 5,5m och bara 2340kg så är den nog smidigare än de flesta husbilar som ju ofta har alkov och 7 m.
Det är ju frysgrader på nätterna så jag är lite orolig för vattentanken, det är en skvätt i botten och gurglar när man startar pumpen, kan nog få ut det mesta av vattnet i tanken med en liten dränkbar pump från caddyn, men det som förmodligen ligger inne i någon slang är jag orolig för. Hade sönder handtaget i en högtrycksspruta som jag försökt tömma på vatten utan att lyckas helt.
Knoppen som håller låssprinten till kylskåpet saknas, kranen till handfatet på toaletten gick sönder eftersom det kärvade, verkar som mycket av plastbitar är dålig plast i och det går sönder lätt. Konstigt har inte varit med om att det är så dåligt i vanliga fall, jag anar ett uppsåt att tjäna pengar på eftermarknaden. blir att leta på webben efter delar.
Har kommit över en TOMTOM GO 60 obegagnad med livstids kartor. Den vill inte kopiera till minneskortet och det är fullt i det inbyggda minnet med en europakarta på 6,5 Gb. Den vägrar alltså lägga in gratis fartkameror, har ju en gratisuppdatering på några månader.
Har övergivit sygic i surfplattan efter att ha läst en reseberättelse om problem, och jag tyckte att den nya uppdaterade versionen var sämre än den gamla vars kartor fallit för åldersstrecket.
Fick hela tiden reklam om att uppdatera med betal tillägg och jag har inte simkort i plattan så den ville ut på nätet.
Tomtom har också blivit sämre med ett "förbättrat" modernare meny.
Den gamla krävde ingen manual.