Christer61
HBK Medlem
Hej. Finns det någon här på forumet som har erfarenheter av BSR motoroptimering? Är det värt pengarna? Bilen ska tydligen bli lite mer lättkörd./ Christer
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Jag har BSR fungerar utmärkt,bilen blir piggare framförallt bättre vridmoment, men räkna inte med någon jättestor skillnad.Hej. Finns det någon här på forumet som har erfarenheter av BSR motoroptimering? Är det värt pengarna? Bilen ska tydligen bli lite mer lättkörd./ Christer
Fick du ökad förbrukning eller sammaJag har/har haft deras trim på flera bilar.
Är mer än nöjd.
Effekt och vridmoment ökar rejält och man känner stor skillnad.
Dock kan man glömma minskad förbrukning....
Det har varit olika.Fick du ökad förbrukning eller samma
Jag kör aldrig fortare än den tillåtna hastigheten så stoppklots kan jag ju per automatik inte bli. Sedan så kör jag ju mycket sällan fortare än 92 vilket betyder att jag kör fortare än lastbilar på motorvägar/motortrafikled. Varför ha bråttom när man är ute med husbil? Det är väl resan som är målet.Nu har jag BSR optimering på min 4,5 tonnare men när jag köpte bilen fanns det 150 slöa hk. Det var den slöaste och tristaste bil jag kört. Nu har jag 184hk och det händer verkligen saker. Jag kan följa med i fartökning på vägen och riskerar inte att bli en stoppklots. Värt varje krona.
Det jag menar är att jag har möjlighet att följa med personbilar vid ändrad hastighetsgräns på vägen, tex från 50 till 90. Det tar inte en evighet för mig att komma upp i 90.Jag kör aldrig fortare än den tillåtna hastigheten så stoppklots kan jag ju per automatik inte bli. Sedan så kör jag ju mycket sällan fortare än 92 vilket betyder att jag kör fortare än lastbilar på motorvägar/motortrafikled. Varför ha bråttom när man är ute med husbil? Det är väl resan som är målet.
Kör du i 92 torde du bli omkörd av flertalet utländska lastbilar?Jag kör aldrig fortare än den tillåtna hastigheten så stoppklots kan jag ju per automatik inte bli. Sedan så kör jag ju mycket sällan fortare än 92 vilket betyder att jag kör fortare än lastbilar på motorvägar/motortrafikled. Varför ha bråttom när man är ute med husbil? Det är väl resan som är målet.
Mern då glömmer du väl att använda växellådan?Det jag menar är att jag har möjlighet att följa med personbilar vid ändrad hastighetsgräns på vägen, tex från 50 till 90. Det tar inte en evighet för mig att komma upp i 90.
AutomatlådaMern då glömmer du väl att använda växellådan?![]()
Automatlåda![]()
Nej!Kör du i 92 torde du bli omkörd av flertalet utländska lastbilar?
Jag har samma erfarenhet med 3,0 Fiat MultiJet 4,2 tonEfter BSR trim blev vår 5 ton Frankia med boogie mycket mer lättkörd med bättre acceleration och tappade inte fart i backarna som innan. Kasselbackarna blev inte längre en pina .
Fiat 3,0 MultiJet.