• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Motor Motoroptimering

Christer61

HBK Medlem
Inlägg
122
Kommun
Vaggeryd
HBK-Nr
33164
Medlemskap
2024
Hej. Finns det någon här på forumet som har erfarenheter av BSR motoroptimering? Är det värt pengarna? Bilen ska tydligen bli lite mer lättkörd./ Christer
 

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.075
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Hej. Finns det någon här på forumet som har erfarenheter av BSR motoroptimering? Är det värt pengarna? Bilen ska tydligen bli lite mer lättkörd./ Christer
Jag har BSR fungerar utmärkt,bilen blir piggare framförallt bättre vridmoment, men räkna inte med någon jättestor skillnad.
 

tordan

HBK Medlem
Inlägg
1.204
Kommun
Motala
HBK-Nr
22905
Medlemskap
2024
BSR fungerar helt ok, skulle inte vilja vara utan den. Bilen kändes lite trött innan och det blev bättre vrid efter optimeringen.
Inget att åka omkring och segdra med på för höga växlar i motlut :aja: , däremot svarar den bättre på nedväxling i backarna
och du får också lite bättre acceleration vid de varvtal där optimeringen bäst kommer till sin rätt.
Men sen är det ju så, att man vänjer sig fort ...
 

Sinkan Andersson

HBK Medlem
Inlägg
185
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
27321
Medlemskap
2024
Nu har jag BSR optimering på min 4,5 tonnare men när jag köpte bilen fanns det 150 slöa hk. Det var den slöaste och tristaste bil jag kört. Nu har jag 184hk och det händer verkligen saker. Jag kan följa med i fartökning på vägen och riskerar inte att bli en stoppklots. Värt varje krona.
 

Blaser338

HBK kassör
Admin medlem
Inlägg
3.268
Kommun
Skurup
HBK-Nr
33443
Medlemskap
2029
Nu har jag BSR optimering på min 4,5 tonnare men när jag köpte bilen fanns det 150 slöa hk. Det var den slöaste och tristaste bil jag kört. Nu har jag 184hk och det händer verkligen saker. Jag kan följa med i fartökning på vägen och riskerar inte att bli en stoppklots. Värt varje krona.
Jag kör aldrig fortare än den tillåtna hastigheten så stoppklots kan jag ju per automatik inte bli. Sedan så kör jag ju mycket sällan fortare än 92 vilket betyder att jag kör fortare än lastbilar på motorvägar/motortrafikled. Varför ha bråttom när man är ute med husbil? Det är väl resan som är målet.
 

Sinkan Andersson

HBK Medlem
Inlägg
185
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
27321
Medlemskap
2024
Jag kör aldrig fortare än den tillåtna hastigheten så stoppklots kan jag ju per automatik inte bli. Sedan så kör jag ju mycket sällan fortare än 92 vilket betyder att jag kör fortare än lastbilar på motorvägar/motortrafikled. Varför ha bråttom när man är ute med husbil? Det är väl resan som är målet.
Det jag menar är att jag har möjlighet att följa med personbilar vid ändrad hastighetsgräns på vägen, tex från 50 till 90. Det tar inte en evighet för mig att komma upp i 90.
 

Sinkan Andersson

HBK Medlem
Inlägg
185
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
27321
Medlemskap
2024
Jag kör aldrig fortare än den tillåtna hastigheten så stoppklots kan jag ju per automatik inte bli. Sedan så kör jag ju mycket sällan fortare än 92 vilket betyder att jag kör fortare än lastbilar på motorvägar/motortrafikled. Varför ha bråttom när man är ute med husbil? Det är väl resan som är målet.
Kör du i 92 torde du bli omkörd av flertalet utländska lastbilar?
 
Toppen