Nu var det en iPhone inte iPad, aningen mer batteri i den senare.
Men, vet inte vart du vill komma, om du lever i en värld där man kan använda sin mobil väsentligt längre än jag skrev så är du inte en storanvändare av mobiler dvs du använder dom inte så hårt.
Fö så räkna cykler inte år, jag laddar min mobil kanske 1,5 ggr per dygn drygt, vet inte om du sett att man säljer någon som kallas powerbank och med den kan ladda mobilen under dagen vilken väldigt många gör typ alla ungdommar och där håller inga batterier 5 år
Bästa powerbank: 10 modeller i stort jämförande test
Så vi är tillbaka på Works for me, man kan inte resonera så när man rekommenderar saker till folk man inte vet hur dom använder saker och ting.
Den mobil som jag bytte efter 7 år bytte jag inte på grund av dålig batterikapacitet utan för att
- minnet var för litet
- operativsystemet gick inte att uppdatera
Precis som med litiumbatterier till bilar bör man ladda telefoner och paddor så att man maximerar hållbarheten. Men det kanske du redan visste. Jag laddar min mobil flera gånger om dagen. Ibland upp till 3-4 gånger. Om man bara räknar cykler, som du verkar göra, så kan även jag bränna ett batteri på kort tid. Det gäller att ladda ”klokt” så håller batteriet länge. Tror inte, trots stor konsumtion av GB och flitig användning, att det är en tillfällighet att alla mina telefoner och paddor håller länge. Det är ”hur” man sköter dem som är avgörande.
Använder powerbank sen många år tillbaka.
Väntar fortfarande på ditt svar ”exakt HUR” man tar död på sin iPhone på 2 år.
Kjell[/QUOTE]
Då får du gärna förklara hur man sköter dom så dom håller i 7 år
Om du inte själv begriper att du inte använder iPhone som ungdomar gör så kommer jag nog inte att klara av att förklara, och det har ingenting med hur man sköter den att göra i vart fall inget som skiljer sig från en typiskt HB användare som är storkonsument av ström.
Laptops klarar fö samma antal cykler, 5-700 ibland 3-400 cykler, vilket motsvarar ca 4-5 år skulle jag vilja påstå
Jag räknar inte cykler, jag presenterar hur många cykler som BMS rapporterar, se nedan från en laptop har ett rätt nytt batteri, tror det byttes förra året av Apple.
Denna laptop har en riktig BMS dvs allt är styrt av BMS, laddning och urladdning dvs när batteriet är uppladdat så kopplas det bort helt.
Modellinformation:
Serienummer: D86816202WKF90KFP
Tillverkare: SMP
Enhetens namn: bq20z451
Pack Lot Code: 0
PCB Lot Code: 0
Version av fast programvara: 511
Maskinvarurevision: 000a
Cellrevision: 1200
Laddningsinformation:
Återstående laddning (mAh): 6720
Fulladdat: Ja