• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Iphone? eller

I

Ice-Man

Guest
Sv: Iphone? eller

Du kan vara lugn, jag har använt min i minus 25 utan att den har tagit skada, vad jag kan se.

Uppenbarligen har inte alla lika bra tur som dig eftersom det verkar vara ett aktuellt problem att Apple vägrar ta garantierna på enheter som använts i minusgrader!


Som motvikt till din sista mening kan jag nämna att vi här på jobbet haft SonyEricsson-telefoner som blivit överkörd av lastare, tappade från 3:e vån, tappade från biltak, dränkta i spillolja och täckta med betong (flytande). Alla ovan nämnda har fungerat lång tid efter respektive "behandling".
Utöver ovan nämnda specialare har vi givetvis lurar som väldigt ofta används i både våta och dammiga miljöer utan att gå sönder. Skulle gissa att de kunde hålla något åt till om de slapp den behandligen, men det är ju i den miljön de befinner sig så.
Däremot har vi inte haft en enda telefon som klarar att bli överkörd av en truck - borde kanske överväga iPhone ändå, nån som har ett testexemplar :)
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Sv: Iphone? eller

Uppenbarligen har inte alla lika bra tur som dig eftersom det verkar vara ett aktuellt problem att Apple vägrar ta garantierna på enheter som använts i minusgrader!


Som motvikt till din sista mening kan jag nämna att vi här på jobbet haft SonyEricsson-telefoner som blivit överkörd av lastare, tappade från 3:e vån, tappade från biltak, dränkta i spillolja och täckta med betong (flytande). Alla ovan nämnda har fungerat lång tid efter respektive "behandling".
Utöver ovan nämnda specialare har vi givetvis lurar som väldigt ofta används i både våta och dammiga miljöer utan att gå sönder. Skulle gissa att de kunde hålla något åt till om de slapp den behandligen, men det är ju i den miljön de befinner sig så.
Däremot har vi inte haft en enda telefon som klarar att bli överkörd av en truck - borde kanske överväga iPhone ändå, nån som har ett testexemplar :)

Skall vi jämföra måste vi nog hålla oss i samma fruktkorg.
Det haltar att jämföra tex Iphone med Ericssons samlade utbud av modeller och happy stories under ett flertal år. Du har säkert också haft någon Ericssonlur som slutat att fungera trots att den bara låg där alldeles ensam på skrivbordet... ;)
 
I

Ice-Man

Guest
Sv: Iphone? eller

Skall vi jämföra måste vi nog hålla oss i samma fruktkorg.
Det haltar att jämföra tex Iphone med Ericssons samlade utbud av modeller och happy stories under ett flertal år. Du har säkert också haft någon Ericssonlur som slutat att fungera trots att den bara låg där alldeles ensam på skrivbordet... ;)

OK, om du så vill; Vi har inte haft en enda SonyEricsson-Android som behövt någon som helst reparation. Inga spruckna skärmar (repor förekommer dock på grund av ovarsam behandling, t.ex. nycklar eller betonggrus i samma ficka) eller andra konstigheter.

Jag tog SonyEricsson som helhet eftersom knarrevik endast hänvisade till ospecificerad modell.

Såklart förekommer det även hos oss både DOA (dock ovanligt) och telefoner som falerar både inom och utanför garantitid, konstigt vore det annars.

Fortfarande ingen som vill ställa upp med sin iPhone 4 i ett jämförande krashtest med en X10? Jag ställer upp med en X10 :)
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Sv: Iphone? eller

Fortfarande ingen som vill ställa upp med sin iPhone 4 i ett jämförande krashtest med en X10? Jag ställer upp med en X10 :)

Det lät som ett förstörande test...

Även om du har en X10 som ingen vill använda och som kan avvaras så kan det bli svårt att få tag på en Iphone. Jag tror de flesta använder sin.

Retas bara ;):D
 
F

F.d. 25168

Guest
Sv: Iphone? eller

Iphone? eller

Kan vi inta bare glädje os, over at der finnas bra APPS til både Iphone och Android :)
Jag bliver glad, når der kommer en brugbar app til iphone, for så går der inta lang tid, så finns den til android også :) och visa versa !!!

Tyckar det er bra om man er glad for det man har köbt, om det er Iphone eller Android, Concorde eller Elnagh, opfyllar köbet dom behov man har, er det jo det rigtige man har gjort :)
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Iphone? eller

Strykande åtgång på iPhone 4!

180.000 köper iPhone 4 varje dag eller 16,2 miljoner under det sista kvartalet 2010.

Vad besvikna de ska bli om Ice-Mans profetia slår in när glaset spricker och luren exploderar.

Källa: Mobil
 
Senast ändrad:
I

Ice-Man

Guest
Sv: Iphone? eller

Källa?
Tror det säljs ett par Androidlurar med :)
Nån profetia har jag inte utgett, bara ren fakta från ett försäkringsbolag :)
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Iphone? eller

Tio miljarder appar nu nerladdade från App Store. Källa Mobil

Stor succé för den officiella programbutiken till iPhone, iPod Touch och iPad.
Apple låter via sin webbplats meddela att det nu har skett tio miljarder nerladdningar från App Store sedan starten 10 juli 2008. Siffrorna omfattar såväl gratis- som betalprogram, men inte uppdateringar.

Eftersom det sammanlagt sålts 160 miljoner exemplar av iPhone, iPod Touch och iPad innebär siffrorna att det i snitt laddats ner 62,5 appar per apparat.

Vilket som var program nummer 10 000 000 000 meddelas inom tio dagar, likaså vem som stod för nerladdningen och därmed vann ett presentkort för iTunes Store på 10 000 dollar.

Under veckan har det även blivit känt vilka appar som laddats ner flest gånger i Sverige under dessa två och ett halvt år. Listorna ser ut som följer.

Mest nerladdade gratisprogram för iPhone:
  • Facebook
  • TV.nu
  • Spotify
  • Skype
  • Sveriges Radio Play
  • Eniro
  • Hemnet
  • Google Earth
  • Hitta.se
  • Shazam

Mest nerladdade gratisprogram för iPad:
  • Google Earth
  • Google Mobile App
  • Bredbandskollen
  • Adobe Photoshop Express
  • Remote
  • Solitaire
  • iBooks
  • IMDB TV & Movies
  • Coola Bakgrunder HD
  • DropBox
 
I

Ice-Man

Guest
Sv: Iphone? eller

Android förbi Iphone i Sverige

Nu gör företag som bygger appar för sitt varumärke klokt i att tänka Android. Operativsystemet har nämligen spurtat om Iphone i antalet sidvisningar hos appar och mobila webbsidor i Sverige.

Uppgifterna kommer från Widespace, ett mobilt annonsnätverk som verkar i över 60 länder och på alla mobilplattformar. De har under senare tid tagit en närmare titt på trafiken hos svenska mobilanvändare.
– I början av 2010 stod Android för 5 procent av vår trafik, nu står den för 50 procent. Iphone har däremot minskat sin andel av totalen från 50 till 36 procent, säger Patrik Fagerlund, vd och grundare på Widespace.
 

Bilagor

  • mobile_platform.jpg
    mobile_platform.jpg
    15,5 KB · Visningar: 325
I

Ice-Man

Guest
Sv: Iphone? eller

Och vilka slutsatser drar man av detta?

Jag lämnar fritt för tolkningar, men min tolkning är att det går åt rätt håll :)

Ge det ett år så är skillnaden betydligt större till Androids fördel...
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 25144

Guest
Sv: Iphone? eller

När det började bli dax för att uppgradera mobil-modell från K750i så kollade jag på olika modeller o läste en del forum. Ganska snart framstod HTC HD som ett intressant alternativ. Blev utan att jag tagit kontakt uppringd av "The Phone House" där jag köpt min förra för 3 år sedan. Han ville att jag skulle jämföra HTC HD med Samsung Galaxy S.

Nu blev det sen Samsung för min del för jag blev nog övertalad om dess fördelar. Den har Amoled-skärm och bla bättre bluetooth, bättre batteritid. Svårt för mig att jämföra själv då jag inte haft en annan sådan "modern" mobil men nu efter endast 4 dgr så känner jag mig rätt nöjd med köpet. Kanske jag ändrar uppfattning, vad vet jag?

En idé kanske vore att skippa mitt mobila bredband så småningom och uppgradera hastigheten till 6 mb i telefonen o köra bluetooth istället!? Vi får se senare om det funkar....

Tycker det funkar bra med Gmail, internet osv. Bra kamera o HD-video, GPS osv. Har laddat ner Skype men har inte testat ännu. Finns det något annat bra sätt att ringa gratis/billigt på? Har dålig koll själv o har inte kollat igenom alla appar som finns.

På denna sida, som skall vara oberoende kan man jämföra olika telefoner:
Samsung I9000 Galaxy S vs. HTC Desire HD - GSMArena.com
som framgår i exemplet så jämförs här HTC HD o Samsungen.
 
Senast redigerad av en moderator:

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Iphone? eller

Har laddat ner Skype men har inte testat ännu. Finns det något annat bra sätt att ringa gratis/billigt på? Har dålig koll själv o har inte kollat igenom alla appar som finns.

En annan app som är ännu enklare än Skype är Viber som finns till iPhone och snart också till Android. Fördelen med appen är att ingen registrering behövs och att kontakterna i telefonboken används.

Skype har nyss uppgraderats så att man även kan använda videotelefoni i luren. Än så länge bara med iPhone men också här jobbas det på en Androidlösning.

Det ryktas om att de svenska operatörerna oroas över gratissamtalen och kommer att införa restriktioner över 3G-nätet, den som lever får se.
 
F

F.d. 25168

Guest
Sv: Iphone? eller

Finns det något annat bra sätt att ringa gratis/billigt på? Har dålig koll själv o har inte kollat igenom alla appar som finns.

Hej Christer :)

Jag har også samsung Galaxy s, funkar skitbra :)

har Skype och det funkar, desuden har jag Fring fring- make FREE Mobile calls, video calls &live chat to other fringsters, GTalk, AIM, Facebook, Yahoo and others. funkar også bra.

När Viber kommar til Android i Marts, skal den i mobilen også :) Viber | Free calls, free voip, free phone calls from iPhone

Skal lige nävnes, jag har NET1 och bruger WIFI hemma och på tur ( Danmark-Norge-Sverige )
 
Senast redigerad av en moderator:

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Iphone? eller

Viber har bekräftat att androidappen kommer att släppas under mars månad.

Hoppas bara att de svenska operatörerna inte hinner stoppa gratis VOIP-telefoni över 3G-nätet innan dess. Med Viber och Skype (både röst- och videotelefoni) kommer vanliga samtal att vara ett minne blott.

Åtminstone en operatör har gått ut med en enkät hur mycket abonnenterna är beredda att betala för IP-telefoni i framtiden. Kanske är de redo att hoppa på tåget?
 
Senast ändrad:
B

Byggare Bob

Guest
Sv: Iphone? eller

En mycket intressant tråd för många av oss som kanske ligger i stargropen för att uppdatera telefoninnehavet.

För egen har jag under hela mitt aktiva leverne använt mobiler, den första ett paket på så där 3-4 kg till den senaste Ericson I 900, tror jag den hette. Numera den enklaste Nokian.

Har länge funderat på att skaffe en mobil där man kan surfa enkelt, hitta ställplatser och naturligtvis ringa samtal. Men min förvirring över marnadsutbudet har varit stor.

Nu efter ha läst igenom denna utmärkta tråd, är jag fortfarande förvirrad men på ett högre plan.

Känns lite magstarkt att be om ett råd, men ändå, jag tar med glädje emot ett sådant.

Har tittat på Iphone 4g, Samsung i9000 samt några andra.
LasseJ
 
Toppen