• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Iphone? eller

F

F.d. 25144

Guest
Sv: Iphone? eller

Håller med. förvirringen kan vara total. Jag visste inte innan vad jag behövde....nu med den nya Samsungen sitter jag med knäet fullt av möjligheter (jämfört med den gamla telefonen).

Svårt att streta emot den nya tekniken när den finns här. För nyfiken är jag o har alltid varit så det är skoj att upptäcka allt man kan göra med en modern mobil idag.

Jämför gärna modeller i länken som jag angav ovan. Kolla sen vilka erbjudanden som finns på de du har intresse av. Läs gärna forumtrådar också o se vad andra menar om just "den" modellen.

Nu tror man att den här mobben ska jag ha länge länge.....pyttsan om 3 år så är den säkert rejält omodern den också.....:wink:
 
Senast redigerad av en moderator:

PatricS

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Umeå
HBK-Nr
2899
Medlemskap
2024
Sv: Iphone? eller

Hustru satt i höst å lekte med sin Iphone.
Nu sitter hon och "leker" med sin Ipad. :)
Å jag sitter vid min fasta - ej bärbara dator - som vanligt.
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.861
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Sv: Iphone? eller

Hej Lasse. Jag har haft och provat många mobiltelefoner genom åren. Det som är intressantast idag är iPhone 4 eller någon av de sk Android telefonerna. För mig är valet iPhone. Helt enkelt för sin användarvänlighet och stabilitet. Den kostar något mer men har ett mer sammanhållet helhetskoncept än Androiderna.

Krister N
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.861
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Sv: Iphone? eller

Visst är det så - Android har passerat iPhone i inköpsstatistiken. Men det är lätt att glömma att det liksom är hela världen mot Apple! :) All världens tillverkare rider på Anroid-vågen med mer eller mindre lyckade resultat. Det blir billigare och det finns säkert många fler häftiga, mer eller mindre väl utprovade och användbara gratisappar till Androiderna framöver.

Det förändrar dock inte min uppfattning att iPhone förmodligen är den enklaste och pålitligaste av de riktiga smarttelefonerna idag. Det är egenskaper som är speciellt bra, inte minst för lite "mognare" användare..., såna som Lasse och jag! :)

Krister N
 
B

Byggare Bob

Guest
Sv: Iphone? eller

Visst är det så - Android har passerat iPhone i inköpsstatistiken. Men det är lätt att glömma att det liksom är hela världen mot Apple! :) All världens tillverkare rider på Anroid-vågen med mer eller mindre lyckade resultat. Det blir billigare och det finns säkert många fler häftiga, mer eller mindre väl utprovade och användbara gratisappar till Androiderna framöver.

Det förändrar dock inte min uppfattning att iPhone förmodligen är den enklaste och pålitligaste av de riktiga smarttelefonerna idag. Det är egenskaper som är speciellt bra, inte minst för lite "mognare" användare..., såna som Lasse och jag! :)

Krister N

Ha ha, du är rolig du Krister, ha ha!!
Lasse J
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Iphone? eller

Det förändrar dock inte min uppfattning att iPhone förmodligen är den enklaste och pålitligaste av de riktiga smarttelefonerna idag.

Instämmer!
Framför allt vad det gäller upplösningen på skärmen på iPhone 4 och gratis telefonsamtal med Viber och gratis videotelefoni mes Skype. Min Androidlur (Desire) ligger numera oanvänd.

PS! Att kunna lägga in egna POI´s är också en fördel. http://www.husbilsklubben.se/forums/t46215/
 
Senast ändrad:

IngBo

FD HBK Medlem
Inlägg
391
Kommun
Varberg
HBK-Nr
879
Medlemskap
2021
Sv: Iphone? eller

Instämmer!
Framför allt vad det gäller upplösningen på skärmen på iPhone 4 och gratis telefonsamtal med Viber och gratis videotelefoni mes Skype. Min Androidlur (Desire) ligger numera oanvänd.

PS! Att kunna lägga in egna POI´s är också en fördel. http://www.husbilsklubben.se/forums/t46215/

Eftersom du anser din Desire vara mer eller mindre värdelös så antar jag att den är till salu, billigt därmed är jag spekulant. :D
Pris?
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Iphone? eller

Eftersom du anser din Desire vara mer eller mindre värdelös så antar jag att den är till salu, billigt därmed är jag spekulant. :D
Pris?

OK!
Vad vill du ge, jag kan skicka den idag med originalkartong.
Du kan nå mig på privata meddelanden uppe till vänster.
 
I

Ice-Man

Guest
Sv: Iphone? eller

Vad jag tycker om Apples produkter har jag tidigare liksom andra klargjort i denna tråd. Det känns överflödigt att upprepa synpunkterna...

iPhone måste vara guds väsignelse till mänskligheten, det ser man ju i många inlägg. :)

Android är på kraftig tillväxt och är nu världens största operativsystem för smartphones, det finns ju såklart en anledning till det...
Nu har Android passerat Nokia - Computer Sweden
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.861
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Sv: Iphone? eller

Hej Tom! Du har minsann inte somnat in! :) Det hade egentligen jag gjort och det var faktiskt inte min mening att förlänga debatten men jag ville lämna mina synpunkter till Lasse.

Visst ökar Android och kommer säkert fortsätta att göra så av skäl som jag skrev i mitt inlägg ovan. Det är ett alldeles utmärkt operativ..., med en stor utvecklingspotential! Däremot är inte alla hårdvarutillverkarna lika duktiga på att anpassa operativet till just sin hårdvaruprodukt. Apples produkter är het enkelt integrerade hård- och mjuvarumässigt från början. Det ger onekligen en fördel när det gäller stabilitet och enkelhet. Jag vill ha alla funktionerna, men helst som "2 hål i väggen". Vi är många som har pillat färdigt och bara vill ha väl utprövad funktion. Det kan vi väl få Tom? :)

Jag har också kollat på Sony Ericsson Xperia Arc och läst tester. Det är säkert en riktigt bra lur men inget som får mig att ändra åsikt. Jag förbrukar just nu min tredje Xperia och är inte på något sätt märkesbunden. Jag skaffar mig helt enkelt det som passar mig bäst just nu, dvs iPhone.

Jag tycker vi bestämmer oss för att det finns två bra val för dem som vill ha smartphones idag. Android av valfritt fabrikat eller Apples iPhone. (Jag har valt den senare!) :)

Sen har jag också valt Fiat husbil, Mitsubishi personbil, Sanyo värmepump, HP dator, Garmin GPS, Panasonic TV, Pentax kamera, Tvix mediaspelare och en sibirisk katt! :D

Over and out!
Krister N
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Iphone? eller

iPhone står för 50 procent av vinsten i mobilbranschen.

iPHONE Trots att endast 1 av 25 sålda mobiler kommer från Apple lägger företaget beslag på hälften av vinsten.

3806659190.jpg
 
B

Byggare Bob

Guest
Sv: Iphone? eller

Tack för alla fina tips!

Detta är en fantastisk kunskapsbank som jag inte förstår man tidigare lyckats klarat sig utan .

Har ännu inte gjort mitt val men som det lutar åt en Iphone 4. I detta val har jag fått ett stort stöd av bla Krister som nästan känns som en mentor i detta ärende.
;););)
Tack kompisar!
 

Calle Bonath

FD HBK Medlem
Inlägg
3.568
Kommun
Mark
HBK-Nr
1259
Medlemskap
2023

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.744
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Sv: Iphone? eller

Är det bra, det betyder ju bara att vi betalar väldigt mycket för produkten, jämfört med framtagningskostnaderna? :cool:
 
F

F.d. 25168

Guest
Sv: Iphone? eller

Eller att Apple har finansiell uthållighet och utvecklingspotential samt har råd att ligga i framkant.

Och kommer dom at have det ????? Thats the question, tror dom fleste er ledsan på apple's önska om flere penge penge PENGE :):)

Apple smider bombe i App Store - Tech & mobil

Citat från link:

Der er tale om en meget betydelig stramning af reglerne for applikationer som kan få meget store konsekvenser for App Store.

brugere med Apple hardware skal stilles dårligere end f.eks. Android brugerne

Heldigvis er vi jo ikke bundet til Apple-platformen, men der er ingen tvivl om at det er meget fordyrende, hvis man skal sælge indhold til iPhone og iPad. Apple gør jo ikke noget arbejde for at levere det her indhold til forbrugerne. Tværtimod mener jeg, at vi hjælper deres platform og dermed sørger for at de kan tjene flere penge på salg af hardware,” siger Christoffer Rasmussen.
 
Toppen