• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Grekisk gathund - Rädda Criss!!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Lena&Hakan

HBK Medlem
Inlägg
14
Kommun
Landskrona
HBK-Nr
11077
Medlemskap
2025
Sv: Grekisk gathund - Rädda Criss!!

För att lämna ett bidrag till hennes räddning sätt in en slant på:
IcaBanken: 9271-580 053 3, ange Criss och ditt namn som meddelande


fattar inte hur man gör via swedbank internet, är 9271 clearingnumer och 580 053-3 kontonummer?

Hej,
Jag har själv Swedbank och satt in pengar till Criss via internet.
Gå in på Betala/överföra
Lägg till ny mottagare
Personkonto
Kontonummer 9271 5800533
Mottagare Carola Eriksson

Meddelande mottagarkonto Criss (ev din HBO nr, får inte plats många tecken)

Lycka till! Nu blir Criss glad:):)
 
T

Teddi

Guest
Sv: Grekisk gathund - Rädda Criss!!

peter,,min fru undrar varför ja har fullt av tårar,,ja har bara så,, denna hund som dansar för dej,,
vill bara säga,,du är min favorit,,aldrig i livet ja skulle klara av grekland med husbil,,
i så fall---husbuss,,:p ta väl hand om #criss#,,min bank har gått i konkurs:D

nää,bara skämtar,, vi kan väl hjälpas åt så gott de går med #criss#

nu stänger ja,,
 

peppar

HBK Medlem
Inlägg
224
Kommun
Örebro
HBK-Nr
7944
Medlemskap
2024
Sv: Grekisk gathund - Rädda Criss!!

Hej,
Jag har själv Swedbank och satt in pengar till Criss via internet.
Gå in på Betala/överföra
Lägg till ny mottagare
Personkonto
Kontonummer 9271 5800533
Mottagare Carola Eriksson

Meddelande mottagarkonto Criss (ev din HBO nr, får inte plats många tecken)

Lycka till! Nu blir Criss glad:):)

provade det med det säger bara att kontonummer är felakigt ifyllt
 
F

F.d. 1633

Guest
Sv: Grekisk gathund - Rädda Criss!!

För att lämna ett bidrag till hennes räddning sätt in en slant på:
IcaBanken: 9271-580 053 3, ange Criss och ditt namn som meddelande


fattar inte hur man gör via swedbank internet, är 9271 clearingnumer och 580 053-3 kontonummer?

Japp, precis så.... klicka på deras info ibland behöver man fylla ut med extra nollor mellan cleringnr och kontonr. har dock inte koll, men det brukar gå att klicla på nån hjälpknapp intill fältet =)
 
F

F.d. 1633

Guest
Sv: Grekisk gathund - Rädda Criss!!

Hoppas du fick till det peppar.

Saldo just nu på kontot är 2674:-
:yes:
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.184
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Sv: Grekisk gathund - Rädda Criss!!

Jag har precis haft ett långt telefonsamtal med Greek Animal Rescue http://greekanimalrescue.com/index.htm ....
De har sitt kontor i England.... kvinnan där säger att hon känner inte till någon organisation som verkar här i närheten av Alexandroupolis... den närmsta är i thessaloniki.... men den har inga resurser så de håller på att stänga ner.... Hon berättar att man inte ger en hund mat som har ungar beror på att man vill att ungarna skall dö av svält..... man gör såhär för man vill inte lägga pengar till veterinären för att avliva valparna:swoon:.... och det finns säkert 10 000 liknande fall just nu i Grekland sa hon..... och många lägger bara valparna i en plastpåse och sen slänger den längs vägen.... Så var det också med Criss..... de var fyra från början men hon överlevde.... för att få lov att glädja någon i framtiden.....

Kram Peter & Wovi o Criss

I dag fick Criss sitt första bad.... hon gillade det inte.... sprang sen ut och rullade sig på marken för att få bort lukten av shampon......:twitcy:
 

Roffe1

HBK Medlem (P)
Inlägg
253
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
815
Medlemskap
2024
Sv: Grekisk gathund - Rädda Criss!!

Hej Peter!

Jag följer din reseberättelse med stort intresse och tänkte mycket på hur det skall sluta för den stackars schäfern och hennes valpar.

Jag är själv hundägare så jag känner mycket för alla djur och blir som Teddi skriver med tårar i ögonen när jag läser o hör hur illa behandlade dessa fina levande varelser blir.

Jag hoppas du har möjlighet att ge den stackars schäfern lite vatten och mat i vart fall så länge du är kvar på denna platsen och även jag kommer nu att ge ett bidrag till Criss som säkert kommer få ett bra liv.
 
H

hianders

Guest
Sv: Grekisk gathund - Rädda Criss!!

Hej Peter/Muskatten!

Är det verkligen sant att man gör så med valpar?? Fick nästan ångest när jag såg detta.
Vi bidrar också till Criss och hoppas hon får ett bra hem i Sverige.


hianders/Inger & Hasse
 

peppar

HBK Medlem
Inlägg
224
Kommun
Örebro
HBK-Nr
7944
Medlemskap
2024
Sv: Grekisk gathund - Rädda Criss!!

har inte lyckats överföra stålar, har frågat swedbank hur man gör och väntar på svar från dem
 
F

F.d. 25168

Guest
Sv: Grekisk gathund - Rädda Criss!!

Hej Peter/Muskatten!

Är det verkligen sant att man gör så med valpar?? Fick nästan ångest när jag såg detta.
Vi bidrar också till Criss och hoppas hon får ett bra hem i Sverige.


hianders/Inger & Hasse

Tyvärr, dom gör likedan i portugal, veterinär er for kostsamt.
 
H

hianders

Guest
Sv: Grekisk gathund - Rädda Criss!!

Har gjort en överföring nu och fick inget meddelande om att kryssa i ngt personkonto. Fr Skandiabanken.

Visst kan man i Sverige tycka det är dyrt med hundförsäkringar och vet.kostnader, men har man åtagit sig att fostra och leva med en hund så har man ansvar. Basta! Kan inte förstå att man inte har den inställningen i andra sydligare länder.

fru och matte hianders/Inger
:swoon:
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 1633

Guest
Sv: Grekisk gathund - Rädda Criss!!

har inte lyckats överföra stålar, har frågat swedbank hur man gör och väntar på svar från dem

Mitt nr finns i tråden ring om du inte får till det så kan jag hjälpa dig över telefon.

mvh Carola
 
F

F.d. 1633

Guest
Sv: Grekisk gathund - Rädda Criss!!

Criss tackar och voffar glatt!! För all fina bidrag från er här på HBK

crissbet.jpg
 
Senast redigerad av en moderator:

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.184
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Sv: Grekisk gathund - Rädda Criss!!

Det var första gång jag hörde det när jag pratade med kvinnan från england... sen har jag frågat folk jag känner här.... och de bekräfftar vad hon sa.... Tyvärr....
Jag tror att många av oss "skandinaver" inte ens kan tänka i vår vildaste fantasi hur vissa hundar drabbas av sjuka handlingar från mänskor ute i världen...:swoon: Jag läste bl.a en artikel på nätet.... där en präst skött en hund bara för att den tillfälligt var på hans tomt.... ägaren stod vid sidan och bönade och bad för hundens liv.... men prästen som säger att de är Guds budbärrare skött ändå hunden :swoon:
Ni som vill kan läsa detta... Before & after och detta Animals in Greece

Hej Peter/Muskatten!

Är det verkligen sant att man gör så med valpar?? Fick nästan ångest när jag såg detta.
Vi bidrar också till Criss och hoppas hon får ett bra hem i Sverige.


hianders/Inger & Hasse
 
Senast ändrad:

peppar

HBK Medlem
Inlägg
224
Kommun
Örebro
HBK-Nr
7944
Medlemskap
2024
Sv: Grekisk gathund - Rädda Criss!!

har nu fört över 500 spänn, tyvärr så den som gav mig tips att kryssa i personkonto gav mig fel tips om hur det ska gå till...

enligt swedbanks instruktioner skall man överföra till bank konto och de fyra första numren 9271 är clr nummer och de andra är kontonummer..

hoppas att pengarna kommer in snart
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen