• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Grekisk gathund - Rädda Criss!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
F

F.d. 1633

Guest
Sv: Grekisk gathund

Behöver inte hunden förvaras i karantän när den kommer till Sverige? Är det kravet borttaget om man följer bestämmelserna i övrigt med vaccination, märkning o.s.v.?

Jappe

Hej Jappe,

Nej det behövs inte... Det som behövs ÄR det som står i Muskattens inlägg. och att hunden har ett pass där allt finns ifyllt, rabies, avmaskning och vaccinationer.
 
I

Ixeofors

Guest
Sv: Grekisk gathund

Hej alla läsare i den här tråden.

Jag heter Carola och bor i Uppslatrakten jag kommer vara Peter behjälplig att rädda den här lilla söta damen som nu heter Criss.

Peter kommer utföra det som behövs för att hon ska bli resklar och ta hand om henne där under tiden och kommer till flyget. Sen kommer jag att sörja för att hon blir mottagen på Arlanda och får ett hem när hon kommer hit. Är ni intresserade av att adoptera henne skicka mig ett mail på nedan epostadress så kontaktar jag er omgående. Eller ringa på nedan telefonnr.

Om ni vill stödja Peter för de kostnader han kommer ha för att få Criss resklar kan ni göra en instättning på detta kontonr märkt Criss och ert namn:

9271-580 053 3 (ICA Banken)

Skicka även gärna ett epost till mig på dogs2chance@gmail.com vilket belopp du sänt in och vilket namn du angett. Så ska jag försöka uppdatera dig hur det går för henne och informera om bidragen hon fått.

Jag ska även försöka blogga lite om henne och hennes "resa" på min blog Jourhemshund

Ingen kan göra allt, men alla kan göra något och tillsammans gör vi skillnad!

Väl Mött
Carola Eriksson, 0706561030
epost: dogs2chance@gmail.com


Tack för att du hjälper till syrran!!
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.184
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Sv: Grekisk gathund

Hej !

Så skönt att det löser sig för lilla Criss (namnet gav vi efter den grekiska krisen fast lite anorlunda stavning)... Jag fixar allt som behövs nu och när det är dags så kör jag till Athens flygplats..... blir nog i slutet av månaden....

Hej Jappe.... någon karantän inom eu behövs inte längre..... men tar du från Turkiet som min dotter gjorde då skall hunden vara under veterinär observation i minst 90 dagar och ett hälsointyg från veterinären måste följa med.... men däremot skall man inte fixa pass till hunden från tredje land..... Det är ganska enkelt i dag att ta in en hund från eu.... problemet blir väl om man tar en carter resa och tror att allt fixar sig på 1 eller 2 veckor.... då blir man ganska besviken ..... om man inte stannar kvar .... och förlorar andra hälften eller jobbet.... men det gör inget för man har ju en liten hund med sig då....:twitcy:.... lite skämt och mycket allvar.... så löser det sig

Bild..... Kriss första spyor i bil.....:twitcy:

ja tror jappe om hunden undersöks,,alla vaccin,,så tror ja att dom landar i stockholm utan problem,,utan karantän,,

men ja e inte hundra janne,,
 

Bilagor

  • P1010166.JPG
    P1010166.JPG
    489,4 KB · Visningar: 11
Senast ändrad:

MaBi

HBK Valberedning
Inlägg
953
Kommun
Ljungby
HBK-Nr
6550
Medlemskap
2025
Sv: Grekisk gathund

Tack snälla Carola, tänk att det finns sådana människor som du, tänk var världen skulle vara annorlunda om alla vore som du!
Denna lilla hunddam ser ju helt bedårande ut.
Vi har adopterat vår labbe från Irland genom organisationen Hundar utan hem, just nu ligger han bredvid mig och snarkar!!
Tack än en gång!!

Mvh Birgittha
icon14.gif
icon7.gif
 
F

F.d. 1633

Guest
Sv: Grekisk gathund

Tack för de orden Birgitta, det värmer!!
Mina två hundar kommer även de från Hundar Utan Hem =)
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.184
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Sv: Grekisk gathund

Vill bara tydliggöra.... att det är inte mig ni hjälper med eventuella bidrag.... det är hunden och den nya ägaren..... så nu har jag sagt detta....
 
F

F.d. 52943

Guest
Sv: Grekisk gathund

.........

Om ni vill stödja Peter för de kostnader han kommer ha för att få Criss resklar kan ni göra en instättning på detta kontonr märkt Criss och ert namn:

I så fall tycks denna info lätt vilseledande...
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.184
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Sv: Grekisk gathund

Vart gick ni vilse..???? Om du stödjer mig eller den nya ägaren... så är det ju ändå hunden som det gäller för... får jag pengarna så går de till veterinären mm.... får den nya ägaren pengarna så går de också till veterinären.... svårare är det inte....


I så fall tycks denna info lätt vilseledande...
 
Senast ändrad:
F

F.d. 1633

Guest
Sv: Grekisk gathund

Givetvis skulle jag skrivit så Peter!! Det är ju Criss vi räddar!

Ber om ursäkt om detta medför någon slags förvirring. För mig blir det ändå samma sak i slutänden. det blir ett bidrag för kostnaderna för att Criss ska ha möjlighet att komma till sverige även om hon inte har sitt hem redo utan då kan sättas tillfälligt i ett jourhem.

För att criss ska kunna komma hit och bli räddad även om vi inte har ett permanent hem redo när hon flyger hit så kommer bla följande kostnader:
EuPass
Vacc
Rabies vacc
avmaskning
Frontline
Vetbesiktning dagen innan avresa
Intratrade certifikat
Inköp av transportbur
Flygresa
Hanteringsavgift på Arlanda (1600kr)

En tydligare spec kan jag delge längre fram.
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.184
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Sv: Grekisk gathund

En gång till..???? Jag har hör om man misstänker oärlighet .... så finns det ofta inom en själv.... misstänker man lögner så brukar man själv ljuga... tror man någon hatar en så hatar man själv.... osv. osv.... tråkigt att ni har den inställning Roland & viola....


I så fall tycks denna info lätt vilseledande...
 
F

F.d. 52943

Guest
Sv: Grekisk gathund

Mina tack i tråden ovan avsåg att visa att jag missförstått din info om att det inte var du som var mottagare av eventuella insatta medel.
För att vara ännu tydligare - jag missförstod ditt inlägg och ber ödmjukast om ursäkt för den eventuella förvirring mitt inlägg skapade. Sorry!
:oops::oops::oops:
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.184
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Sv: Grekisk gathund

Tack Roland och Viola.... jag uppskatar verkligen er ursäkt.... och det gör säker hunden också....

Så nu önskar jag en en riktig skön god natt...

Peter & Wovi

Mina tack i tråden ovan avsåg att visa att jag missförstått din info om att det inte var du som var mottagare av eventuella insatta medel.
För att vara ännu tydligare - jag missförstod ditt inlägg och ber ödmjukast om ursäkt för den eventuella förvirring mitt inlägg skapade. Sorry!
:oops::oops::oops:
 

Lovisa

HBK Medlem
Inlägg
1.478
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
5889
Medlemskap
2025
Sv: Grekisk gathund

Carola du behöver också tillstånd från Jordbruksverket. Cirka 900 kr

Läs mer på deras hemsida.
 
F

F.d. 1633

Guest
Sv: Grekisk gathund

Hej,

Ja om jag ska föra in en valp under 3 månader som därmed inte får Rabiesvaccineras. Men det gäller inte Criss då hon är äldre än 12 v/3mån.
 
T

Teddi

Guest
Sv: Grekisk gathund

gott carola,,ni är bra pålästa,,ni grejar detta,,ska bli kul att följa detta,,
inte minst om någon tar hand om hunden i sverige,,vem vet?? kanske blir ja själv,,lycka till,,
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.184
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Sv: Grekisk gathund

Så nu har lille Criss fått chip och passaport samt sprutor och avmaskning.... och ett fint rött halsband.... Det jag fick var att torka spyor och kiss ur passagerarestolen dit vägen.... men på hemvägen fick jag bara torka kiss....:twitcy:.... så det var ju bättre...... jag hoppas verkligen att Criss kommer över sitt mående när vi kör bil annars får jag mycket att göra om han skall flyga från Athen.... Criss tackar för alla bidrag.... och hoppas att det snart är någon i Sverige som längtar efter henne.....Om jag inte räknar fel så kan hon tidigast den 27-11 åka till Sverige.....

I dag har det varit varmt.....
Peter & Wovi o Criss
 

Bilagor

  • P1010182.JPG
    P1010182.JPG
    544,9 KB · Visningar: 7
  • P1010183.JPG
    P1010183.JPG
    505,8 KB · Visningar: 7
  • P1010184.JPG
    P1010184.JPG
    560 KB · Visningar: 6
T

Teddi

Guest
Sv: Grekisk gathund

ja satt med en bank-girolapp peter,,o numren räckte inte till,,fick panik,,,ringde carola,,allt ordnar sej,,får hjälp imorrn,,fattades en sticka,,ja fatta nada,,
imorn kommer pengarna,,tummen mitt i,, vet du,,:D:D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen