• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Grekisk gathund - Rädda Criss!!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Riviera

HBK Medlem
Inlägg
1.059
Kommun
Båstad
HBK-Nr
139
Medlemskap
2024
Sv: Grekisk gathund

Oavsett vem som tar hand om hunden så skulle denna kunna bli "HBKs hund".

I analogi med "Regementets dotter":

Operan utspelar sig i Tyrolen år 1815. Marie är en föräldralös flicka som har "adopterats" av regementet och där manskapet bekostat hennes uppfostran. Som vuxen följer hon regementet som marketenterska. Olika förvecklingar om vem som ska gifta sig med Merie följer innan till sist hon får sin Tonio.
 
F

F.d. 1633

Guest
Sv: Grekisk gathund

Criss Tackar så här långt:
Arja O
Frulli
Anita
Teddi

För era bidrag.
Det uppskattas verkligen
:yes:
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 1633

Guest
Sv: Grekisk gathund

Ytterligare två bidrag utan namn har kommit. TACK!

Totalt 1050kr och det räcker till de första utgifterna för Pass, vacc, chipmärkning mm. för 100euro

Tackar er så väldigt mycket för era fina bidrag till Criss.

Kommande utgifter:
en flygbur för ca 120 euro (ca 1075kr)
flygbiljett xxx euro
Vetbesiktning ca 500sek?
Intra Trade certifikat och godkännande av Officiell vet på avresedagen xxx euro
Hanteringsavgift Arlanda ca1200sek

Hälsningar
Carola Eriksson
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.184
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Sv: Grekisk gathund

Jag var hos slaktaren i byn.... en trevlig typ.... han berättade mycket om hur folk i omgivningen behandlar sina hundar.... själv hade de gett en av hans hundar gift... Jag fick gratis hundben.... men kanske i största laget.... Criss får nog jobba flera dagar med sitt ben om han skall äta upp det...

Varma hälsningar
Peter & Wovi o Criss
 

Bilagor

  • P1010203.JPG
    P1010203.JPG
    479,9 KB · Visningar: 7
  • P1010202.JPG
    P1010202.JPG
    503,6 KB · Visningar: 1

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.184
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Sv: Grekisk gathund

Det har varit varmt idag.... så Criss springer ut och in nu i husbilen... hon fungerar väldigt bra nu och sköter sig ordentligt.... skäller inte ens på nätterna:yes:.... såg på väderprognosen att det skall vara fint och soligt till den 21:a

Önskar alla på HB-klubben en härlig kväll

Peter & Wovi o Criss
 

Bilagor

  • P1010207.JPG
    P1010207.JPG
    446,7 KB · Visningar: 7
  • P1010211.JPG
    P1010211.JPG
    501 KB · Visningar: 1
Senast ändrad:
F

F.d. 1633

Guest
Sv: Grekisk gathund

Tack för bilduppdateringarna Criss hon är så söt, kan du inte ta ett riktigt Hollywoodkort på henne =) För om ingen vill ha henne från HB?? så behvöer vi börja jobba lite på att söka henne ett hem på annat håll.. 21 dagar springer fort förbi,... 1 av 3v har redan gått förbi.

Är det någon av er här som har plats för en ny kärleksfull familjemedlem? Hon har ju nu vant sig att leva livet med Husbil och det är ju vad ni här på forumet också älskar ellerhur :yes:

skicka mig ett mail på dogs2chance@gmail.com om ni vill vara den som räddar Criss. Eller om ni vet någon så kan ni ge dem min mail och tel: 0706561030
 
F

F.d. 1633

Guest
Sv: Grekisk gathund

Hej igen alla glada HB medlemmar.

Tillsammans har vi fått in 1750kr till Criss räddning och enligt mail ytterligare 500kr som kommer synas först imorgon på Criss konto.

crissbet.jpg


Utgifter som är kvar:
BUR: ca1000kr
VETBES: ca 500kr
FLYG: ca 3500kr
GODKÄNNANDE AV JORDBRUKSVET och INTRATRADE CERT: xxxkr
HANTERINGSAVGIFT CARGO ARLANDA: ca 1200kr

ca SUMMA: 7000 kr

IcaBanken: 9271-580 053 3
IBAN: SE2992700000000015800533
BIC: IBCASES1
 
Senast redigerad av en moderator:
T

Teddi

Guest
Sv: Grekisk gathund

hej,,någon skrev om #hbk-criss#,,varför inte? en fadderhund som man kanske får träffa nån gång,,

ja vill varje fall se till så hunden får ett gott liv,,

ja bjuder på vet,besiktning 500 spänn också,,

ska också fördjupa mej lite i din ideella verksamhet,,en ny medlem kanske:p

hundar tar upp en stor del av mitt liv,,

ett socialt ock underbart sådant,,teddi,,
 
F

F.d. 1633

Guest
Sv: Grekisk gathund

För er som bor i utlandet så är dessa uppgifterna för en utlandsinbetalning på Criss konto!

IBAN: SE2992700000000015800533
BIC: IBCASES1
 
F

F.d. 1633

Guest
Rädda Criss!!

Hej Alla medlemmar på HBK,
För en vecka sen vädjade Muskatten här på forumet om hjälp att rädda en fin liten blandrastjej från sitt öde. Och ge henne ett liv som hon verkligen förtjänar!

Hej HB- vänner
Jag har en liten undran.... en liten gathund har sökt värme hos mig....
Mem tyvärr så kan jag inte ta med hunden under min långa resa....
Men om någon i HB-klubben elller vän till en klubbmedlem är intresserad så kan jag fixa allt som behövs (Veterinären) för att ta in hunden i Sverige....
Hunden är en liten flicka på ca 4 mån (tror jag) .... man har berättat för mig att en dag låg det fyra små valpar i hamnen.... de var fortfarande i behov av sin mamma .... folk i hamnen försökte mata dem.... men snart dog tre av dem.... men denna lilla honan hade en stark livsgnista och överlevde mot alla ods....
Så om där är någon som vil ha hunden så tar jag den med mig när jag kör vidare en dag nästa vecka..... annars måste jag lämna den åt sitt öde...
Fler bilder kan skickas

Kram Peter & Wovi
*********http://www.husbilsklubben.se/forums/t64795/***********
62901d1352654250t-p1010207.jpg
62551d1351699793t-p1010154.jpg


Nu har vi kommit en bit på väg men hon är ännu inte helt iland. Och eftersom alla inte läser på husdjursidan så tänkte jag lägga upp en tråd här och se om fler vill följa lilla criss resa och kansek vet någon eller kanske själv skulle vilja adoptera henne!? (läs gärna på huvudtråden http://www.husbilsklubben.se/forums/t64795/ innan ni ställer ev frågor här!

För att lämna ett bidrag till hennes räddning sätt in en slant på:
IcaBanken: 9271-580 053 3, ange Criss och ditt namn som meddelande.

Från utlandet:
IBAN: SE2992700000000015800533
BIC: IBCASES1

Hittils Utlagt:
EU-Pass, alla Vaccinationer + Rabies vacc + stronghold och Frontline behandlad och avmaskad. Samt Chipmärkning. 876 kr

Utgifter som är kvar:
BUR: ca1000kr
VETBES: ca 500kr
FLYG: ca 3500kr
GODKÄNNANDE AV JORDBRUKSVET och INTRATRADE CERT: xxxkr
HANTERINGSAVGIFT CARGO ARLANDA: ca 1200kr

ca Total SUMMA: 7000-7500 kr

För intresse att adoptera Criss, kontakta mig Carola Eriksson:
tel: 0706561030 eller dogs2chance@gmail.com
Här finns lite sammanfattat att läsa om Criss, Jourhemshund
 
T

Teddi

Guest
Sv: Rädda Criss!!

hej carola,,ja ser en femhundring igår som inte har nått namn,,
kan de vara jag tro? ja har en vän som överför pengarna,,
 
F

F.d. 1633

Guest
Sv: Rädda Criss!!

Obs, det kan vara någon annans också. Det beror på om du har samma bank eller inte... då dyker de upp först senare idag =) Imorgon vet jag säkert. Fråga vad din kompis angav som meddelande =)
 
T

Teddi

Guest
Sv: Rädda Criss!!

det är inte mina pengar har ja fått reda på,,bara bra!!

imorrn,,säger kompisen,,då blir de ju en femhundring till;)
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.184
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Sv: Tyvärr är antalet hundar som behöver hjälp många

Denna helt svarta typ magra schäffer hona finns bara ca 50 meter från HB:en.... Jag såg henne första gång för en månad sen.... men hon verkar så agressiv....men tur är så är hon bunden och kommer inte långt.... en dag kom hon till oss.... hon atakerade direkt Wovi och Wovi blev rädd och hoppade upp i min famn.... schäffern kom då fram till mig och hoppade upp med framtassarna.... men gjorde inget.... däremot verkade hon väldig stressad.... jag gav henne lite mat... som försvann innan jag hunnit blinka med ögonen.... då förstod jag att hon var jättehungrig..... så hon fick en stor porttion.... som också försvann i blixen hastighet....sen tror jag hon drack två liter vatten i ett svep.....
Några dagar senare ser jag att ägaren har satt fast henne i snöret.... hon hoppar och skäller allt hon kan när hon ser mig.... så jag går bort till henne.... det enda hon verkar intresserad av är om jag har mat med mig.... hon sover i en hemabyggd koja... och så tittar jag in i kojan..... där ligger tre knytnävestora hundvalpar.... jag ser mig omkring.... hon har varken mat eller vatten... fan också tänker jag när hon är bunden kan hon inte leta mat.... så jag ser mig omkring och tar av halsbandet.... sen följer hon med bort till HB:en.... och får ett rejält mål mat.... hon kommer varje dag under en veckas tid... men i går kom hon inte.:confused:... så jag kollar vid hennes koja... jodå hon sitter fastbunden där.... okey tänkte jag nu, kanske ägaren tar hand om henne.... och jag ser att de också är där.... efter ett par timmar kör de sin väg.... hunden skäller allt den kan.... när bilen är utom synhåll går jag bort till henne... hon hoppar av glädje och matlust.... har de inte gett henne mat tänker jag och ser mig omkring.... tydligen varken mat eller vatten.... det skär i mitt hjärta.... men jag vågar inte släppa loss henne.... Jag tänker att jag låter henne vara de kanske kommer snart.... det gjorde de inte ....
Nästa dag (idag) kanske de kommer tänker jag....hunden är fortfarande bunden och skäller ofta.... jag var hos henne i morse.... ingen mat eller vatten....ok då kommer de senare tänker jag för man kan ju inte vara så dum att man låter hunden sitta ett dygn till utan vatten och mat.....Jag åker in till Alexandrupolis för att prata med en Grek-tysk som har en fiskeaffär och vi brukar prata vid... han är också hundvän....jag berättar vad jag sett och undrar om han kan hjälpa mig.... han ringer ett samtal men ingen svarar.... att gå till polisen är inte lönt här säger han
Vi är tillbaka vid tvåtiden.... hunden är fortfarande bunden så jag går dit... hon är lika hysterisk nu som innan men jag har ingen mat eller vatten med mig.... vill vänta några timmar till... Senare går jag Wovi, Criss och en annan gathund som bor vid hb:en en lång tur på stranden.... detta är helt nya äventyr för Criss... hon håller sig tätt intill mig och har hela tiden svanser rakt upp av glädje.... När vi är på väg tillbaka vid 17.00 tiden och det börjar skymma tänker jag att jag skall se om den stakars hund har fått vatten eller mat..... hunden är helt galen när den ser mig och hoppar allt den kan i sitt korta snöre.... ser mig omkring.... och ser att burkarna som hon får vatten och mat i ligger på samma plats som i går.... helt orörda....så jag går och hämtar en stor matburk och vatten till henne.... under tiden filmar jag allt med kameran... när maten är slut kommer hon fram till mig och försöker äta kameran.... men den hon inser efter två bett att den inte är ätbar..... hunden slukade maten i ett nafs.... vattnet rörde hon inte under de få minuter jag var där.... och när jag gick tillbaka skällde hon som om hon sa.. gå inte .... kom tillbaka.... Det gjorde verkligen ont mitt hjärta att lämna henne... men jag vågar inte släppa henne för jag är rädd för repicalier (eller hur det nu stavas) från hundägaren mot "mina" hundar.... under tiden jag skriver detta hör jag hur hunden skäller och skäller av oro...kolla bild 2 man ser tydligt rädslan i hennes ögon...
Fan också att det skall behövas vara såhär... nu får du Gud ge mig kraft så att jag kan fixa detta..... (med schäffern)
 

Bilagor

  • P1010223.JPG
    P1010223.JPG
    520,6 KB · Visningar: 7
  • P1010224.JPG
    P1010224.JPG
    594,7 KB · Visningar: 9
Senast ändrad:

peppar

HBK Medlem
Inlägg
224
Kommun
Örebro
HBK-Nr
7944
Medlemskap
2024
Sv: Grekisk gathund - Rädda Criss!!

För att lämna ett bidrag till hennes räddning sätt in en slant på:
IcaBanken: 9271-580 053 3, ange Criss och ditt namn som meddelande


fattar inte hur man gör via swedbank internet, är 9271 clearingnumer och 580 053-3 kontonummer?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen