• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Fiske-Tjatter

F

F.d. 410

Guest
Sv: Fiske-Tjatter

Pekka,
"Uppsamlingstråd"?
Var finns den?

Anders

F

F.d. 50064

Guest

Anton...några rykande färska foton till dig från vårt Ölandsfiske. :wink:

Ang fiskeplatser åtkomliga med husbil, så ligger det en "uppsamlings" tråd på forumet för detta sedan en tid...
Hallå Rollerteam
Det är nästan nattfiske som gäller nu.Ser alldeles för lugnt ut.Hur länge är ni kvar ?är det 10-12 grader i vattnet så sticker öringen ut på djupare vatten,kommer in på grundare på natten.
Det fiskats Horngäddan/Näbbgäddan i sundet för fullt just nu.Gädda och Abborre är ju fortfarande fiske förbud på runt Öland och Kalmarsund.1/6 är det OK igen.
SkitFiske på er

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 410

Guest

:msn_flower::msn_flower::msn_flower::msn_flower::msn_flower:

Grattis på födelsedagen Hasse!

Om vi hade stått ute vid någon göl idag skulle jag lagt ner spöna för att inte riskera att fånga mer fisk än du. Det vore ju inte snällt på din stora dag.

Stort Grattis önskar Ann-Christin & Anders

:msn_cake::msn_cake::msn_cake::msn_cake:

Carina

HBK Valberedning Sammankallande
Kommun
Tyresö
HBK-Nr
6
Medlemskap
2026

:msn_cake::msn_flower::msn_cake::msn_flower:

Grattis Hasse på födelsedagen

önskar
Carina & Gunnar

Och om vi hade fiskat idag, hade jag bara tagit upp sjögräs :D

Senast ändrad:

Hasse P

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2025

:cool:Tackar ,tackar så mycket för gratulationen. Sen måste jag väl ändå hålla med dig i ditt inlägg- (även om det tar emot) att det går åt tre spön samtidigt för dig, för att ha en rimlig chans att slå mig i fiske.

F

F.d. 50064

Guest

Grattis Hasse
Å ett riktigt SkitFiske år på dig.
Här kommer en.............

Bilagor

• HIBISKUS_1.JPG
    HIBISKUS_1.JPG
    28,4 KB · Visningar: 0
F

F.d. 52909

Guest

:music-icon::music-icon::music-icon: Grattis Hasse :music-icon::music-icon::music-icon:

Önskar vi från Gingri stavby

Annette o Pekka

Bilagor

• storfisken2.gif
    storfisken2.gif
    5,4 KB · Visningar: 324
F

F.d. 52994

Guest

Får man vara med när man har tagit en båge i Jävre Fiskecamp, den väger
1,3 kg. Lille Albin är 2 år och tittar storögt på fisken, jag tror att han är lite rädd för den oxå, men han skall nog bli fiskare han oxå vad det lider, kanske till och med HBK:are, vem vet. Bågen är nu rensad, filead och inlagd för gravning.
Skit fiske på er alla.:D

Bilagor

• Jag o Albin.jpg
    Jag o Albin.jpg
    290,2 KB · Visningar: 1

Bettan o Bernt

HBK Medlem
Kommun
Valdemarsvik
HBK-Nr
662
Medlemskap
2025

Hemma igen efter en veckas semester med fiske och avkopplande stunder i mycket bra väder. Vi åkte iväg till Rimforsa tillsammans med Hasse o Marianne för att fiska i Gransjön. Lite trist väder när vi kom dit men morgonen därpå var det strålande solsken.
Började lite trögt på morgonen, Hasse tappade en först och jag en straxt efter.
Klockan var framåt elva när vi fick den första, sen kom dom med jämna mellanrum.
Vi fick åtta stycken totalt så det kan man väl säga är rätt bra.
Men man får inte glöma alla trevliga stunder tillsammans, i glada vänners lag.
Så en än gång tack Hasse o Marianne för den här utflyckten.
(Du Hasse vi talar inte om Malexander). Ska försöka att få med lite bilder också.
För den intresserade så kan vi rekomendera Gransjön i Rimforsa. Med varma hälsningar Bernt o Bettan SemesterV22 013.JPG

SemesterV22 014.JPG

SemesterV22 015.JPG

SemesterV22 016.JPG

SemesterV22 019.JPG

SemesterV22 020.JPG

SemesterV22 021.JPG

SemesterV22 023.JPG

Hasse P

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2025

:cool: Nej du Bernt med tanke på att vi inte lyckades att landa någon fisk i Malexander,så är det väl inget att orda om. Gölen var det väl inget fel på, men det var ju inget vidare bra ställe att stå på över natten med Husbilarna- precis utmed vägen.

När vi skilldes åt vid Malexander så åkte vi mot Linköping och upptäckte att det fanns ännu flera sjöar med regnbåge som skall utforskas,och som tillhör Boxholms skogar en av dom heter st:Jordgölen och där Boxskog sätter i konternuerligt med fisk.

Det var ju riktigt fina bilder som ni satt in. Jag för min del glömde ju som vanligt att ta fram kameran, men vi tycker att era bilder gör resan rättvis.
Tack själva
Hasse & Marianne.

Senast ändrad:
F

F.d. 410

Guest

En liten kort rapport från flugfiskekursen vid Hökensås.
13 bilar anmälda och 13 bilar kom, inte dåligt med tanke på väderprognosen.

Vi flugfiskade hela fredagen från kl 14 med kortare avbrott för utredning av lintrassel, lärarkommentarer och instruktioner.

Nej någon fisk blev det inte igår men idag tror vi på ett bättre resultat idag eftersom vi skall få sätta på en riktig fluga på linan samt, vi skall få stå vid en riktig göl, inte gräsplan som igår.

All heder till Magnus som anordnat detta. Magnus har på ett enkelt och lättfattligt sätt fått oss att förstå tekniken.

Stämningen har varit gemytlig och kvällen avslutades med att Inga-Britt och Magnus bjöd på vin och ost.

Så, du som inte var här, ställ inte upp i någon flugfisketävling mot någon ur Hökensås-ligan, den tävlingen förlorar du.

Skriver Anders som tror flera av deltagarna instämmer.

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 52909

Guest

...o lite foton

Bilagor

• Flugfiske kurs HBK, 11-13 juni -10 Hökensås 001-500.jpg
    Flugfiske kurs HBK, 11-13 juni -10 Hökensås 001-500.jpg
    25,3 KB · Visningar: 202
  • Flugfiske kurs HBK, 11-13 juni -10 Hökensås 011-500.jpg
    Flugfiske kurs HBK, 11-13 juni -10 Hökensås 011-500.jpg
    25,6 KB · Visningar: 194
  • Flugfiske kurs HBK, 11-13 juni -10 Hökensås 010-500.jpg
    Flugfiske kurs HBK, 11-13 juni -10 Hökensås 010-500.jpg
    21 KB · Visningar: 196
  • Flugfiske kurs HBK, 11-13 juni -10 Hökensås 007-500.jpg
    Flugfiske kurs HBK, 11-13 juni -10 Hökensås 007-500.jpg
    19,4 KB · Visningar: 195
  • Flugfiske kurs HBK, 11-13 juni -10 Hökensås 003-500.jpg
    Flugfiske kurs HBK, 11-13 juni -10 Hökensås 003-500.jpg
    15,3 KB · Visningar: 198
  • Flugfiske kurs HBK, 11-13 juni -10 Hökensås 002-500.jpg
    Flugfiske kurs HBK, 11-13 juni -10 Hökensås 002-500.jpg
    26,1 KB · Visningar: 200
  • Flugfiske kurs HBK, 11-13 juni -10 Hökensås 009-500.jpg
    Flugfiske kurs HBK, 11-13 juni -10 Hökensås 009-500.jpg
    25,2 KB · Visningar: 192
F

F.d. 7282

Guest

.

All heder till Magnus som anordnat detta. Magnus har på ett enkelt och lättfattligt sätt fått oss att förstå tekniken.

.

Håller med. Jag har defenetivt fastnat ( och i träden :eek: )för detta. Tack Magnus

Å alla ni andra för en trevlig helg.

// Pär

F

F.d. 52994

Guest

På Lördagen gjorde jag en fisketur till Holsträsket i Piteå/Norrfjärden. Det skulle finnas nyutplanterad Regnbåge, och jag behövde ett mål mat. Det blåste halv storm och efter 2 timmar gav jag upp och satte mig vid eldstaden och grillade korv. Mot kvällen lugnade det ner sig, men då kom störtbombarna i flera divisioner, man fick fäkta med armarna som en väderkvarn. Fisken då? ja den var kvar i sjön, och den skrattade säkert gott. En hyfsad kvällsbild fick jag iallafall.
Holsträsket kopia 1.jpg

F

F.d. 52909

Guest

Vill också passa på att tacka alla deltagare i Hökensås för en trevlig samvaro...o säger som grabbarna innan här.

Tack Magnus för denna väl genomförda o roliga träff, o måtte det bli fler
gånger ! :wink:

När jag kom hem så visste jag att Annette skulle fråga om jag hade tyckt att det var roligt... men frågan kom aldrig, behöver inte fråga sa hon, mitt flin avslöjade allt sa hon.

Inköp utav flugspö står härmed på min inköps-lista...:)

Lägger in några till foton från träffen, bl.a en från min första fluga i en fura...o den från träffen som svarar snabbast på vad flugan heter får ett special pris till nästa träff vi möts.:p

Bilagor

• uh-500.jpg
    uh-500.jpg
    35,4 KB · Visningar: 144
  • tf-500.jpg
    tf-500.jpg
    31,5 KB · Visningar: 143
  • olklå-500.jpg
    olklå-500.jpg
    26,9 KB · Visningar: 141
  • fvg7u+´å-500.jpg
    fvg7u+´å-500.jpg
    31,5 KB · Visningar: 143
F

F.d. 15640

Guest

Vill också passa på att tacka alla deltagare i Hökensås för en trevlig samvaro...o säger som grabbarna innan här.

Tack Magnus för denna väl genomförda o roliga träff, o måtte det bli fler
gånger ! :wink:

När jag kom hem så visste jag att Annette skulle fråga om jag hade tyckt att det var roligt... men frågan kom aldrig, behöver inte fråga sa hon, mitt flin avslöjade allt sa hon.

Inköp utav flugspö står härmed på min inköps-lista...:)

Lägger in några till foton från träffen, bl.a en från min första fluga i en fura...o den från träffen som svarar snabbast på vad flugan heter får ett special pris till nästa träff vi möts.:p

kan bara hålla med, Tack till alla och tack Magnus, det här får vi göra om, eller ja, nästan iaf vi kan kanske hoppa över fisket på fotbollsplanen, nu vet vi ju hur man ska göra.....

F

F.d. 410

Guest

Pekka,

du får nog ge oss en ledtråd i form av en pil för jag ser banne mig ingen fluga. Bara bark. Kanske det är en "BarkStreamer".

Nä nu skall jag tappa upp vatten i badkaret, du vet varför!

Anders

PS

Magnus, kan vi inte göra en "o-organiserad spontanresa till något strömmande vatten till sensommaren/hösten. Vore ju kul om hela Hökensås-gänget kunde hänga med.

F

F.d. 52994

Guest

En liten undran? Blir det någon fångstliga i år. Blir det isf en särskild tråd.

F

F.d. 52909

Guest

Anders H ...Bark streamer är tyvärr fel :) Ska senare idag försöka zoma in detta foto så flugan syns lite tydligare.

Hej Curt, vad jag förstår så är det hitills ingen som vill hålla i fångst-ligan för i år...

Toppen