Sv: Fiske-Tjatter
Hallåa Grabbar och alla andra HBKàre
Undrar hur många man mötte på väg hem igår HBKáre allså.
Ja, det är som du skrev Hasse ett 1:a April.skämt av AHJ.Han tycker sånt är roligt.Fakta är att vi inte ens fick känna ett ryck.Tisdags var vi på östra sidan
vid Ålebäck där är en badplats och ett fiskeläger plus denna bäck som går ut i Östersjön.Perfekt vind och lufttemp vatten temp+5 allt bara bra all så.Vi var säkert 6-7 som fiskade där nere.En kille med sin son kom ner och riggade upp sitt spö började fiska lite.Vadade över till min sida där man hade gått förbi.
Han drog iväg några kast botten napp,fick loss det ett nytt kast där satt den.
Såg på hans spö topp denna gången var det inget botten napp.En fin blänkare ca2-2,5 kg.Det var det närmsta öring vi kom den dagen.Fiskade till jag inte såg handen framför mig.Då låg AHJ redan i sin HB å läste bok om hur man skall göra.Dag 2 AHJ redan uppe före mig och blötte linan,fiskade några timmar inget nu heller.Kalmar bor började komma vi drog Norröver till Trollskogens parkering.Dimma sikt ca.100m AHJ behöver gå 300 m till stranden genom terräng (Stig).kommer ner mycket sten längst kusten.Vi kom inte ens till jakt muren,vraket ligger ytterligare ca 700 m norr om.
Även att någon envisades att det ligger söderut.Men men....
Kan man inte köra skoter dit så blir det inget.Kastade någon timma inget.Skulle ringa AHJ,ser att det är ett missat samtal.Ringer upp....Fråga....har du fastnat där nere,vi skall ju upp till Vraket å sedan till östra udden.Svar:jag är i bilen.Jaha???????....Några kast till sedan till baka kl ca:15.00.AHJ vill över å meta Torsk ,han trodde väll att stimmet snurrade där sen i höstas.Sagt och gjort över till västra sidan.Fiskade till`s mörkret lade sig över ön.Sant är att när jag passerade utloppet av Hornsjön som rinner ut över hällarna skrämde jag upp en öring en fin en.Den blev lika rädd som jag,jagade den med håven hade den i håven men med en elegant snärt bar det av i strömmen och ut i sundet.En fin brunöring säkert 3kg.Hade inget med sportfiske att göra.Å vem som var Kobran

inte jag.
Dag 2 Skit väder till kl7.00 ut å kastade igen AHJ gav sig av hem vid 9-10:00.Jag stannade till 12.00. Vatten temp+1 alldeles för kalt i sundet,Isen släppte i Fredags så det tar nog till slutet av april innan det är lönt.
Södraöland på östra sidan runt upp till Degerhamn tror jag mer på just nu.
Men det kommer att bli fler gånger.Nu är det Öring Cupen som gäller 24-25April.Så här är Öringfiske,man kan lägga många timmar innan resultat.
Men när man har en på om än så liten så är det ett antiklimax och ännu bättre om det är en riktig mat fisk.Det här med fiske till katten njaaa jag vet inte.Det är något man gör på sommaren badar bottenmetar solar.
Friterad Akvariefisk äts väll av någon miljard människor öster ut ?
Det enda jag kan bidra med är några bilder från miljön å den är vacker.
Skit Fiske På Er