Sv: Fiske-Tjatter

Anton man tackar för inbjudan till dom nordliga regionerna i landet. Men eftersom jag har svårt för dom små krypen som går under namnet Mygg & knott så har jag av säkerhetsskäl rivit av min kartbok vid meridianerna i höjd med Uppsala-Charlottenberg.
Men jag gillar din företagsamhet med att få med oss på fiske efter "vild fisk". Men jag stannar nog i södern och fortsätter att försöka att fånga "tama bågar" här nere i stället.
Vad jag förstår så är det dom som vill fiska i strömmande vatten som vill söka sig upp till forsarna i norr. Men för min del så är inte det ett måste med forsande vatten,för det har jag haft i gräsmattan hela våren,så det är jag ganska trött på vid det här laget.
Nej jag fortsätter att utforska nya fiskevatten här i mellansverige, utan mygg, knott,renar,vargar, järvar, och björnar.
Baltak ska jag ta mig en funderare på, även om det forsande vattnet inte är ett huvudskäl till att åka dit för att fiska i. För behållningen med fisket är ju för min del att få träffa fiskekompisar och ha trevligt med, trots att jag inte får träffa dom i norr tyvärr. Vi får väl se om det blir någon fisketräff i Baltak, samt vilken tid?.
Jag får väl passa på att önska er alla en glad och fin Midsommar fiskekamrater.