• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Fiske-Tjatter

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: Fiske-Tjatter

:cool: Jaha det blir lite mindre med tallrikar och glas att diska om dagarna framöver för dig???. Sen är du väl tillbaka vid grillen med korven som huvudföda kan jag tänka?.:mat:
 

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: Fiske-Tjatter

:cool: Kom just i land från en fisketur med Kricka plåtis där vi har varit på jakt efter abborre, resultatet var inte så lovande= 7 st medium borrar på två man och 3 timmars vevande på spöt.

Så i morgon åker näten i sjön samtidigt som kräftburarna, blir det ingen resultatökning i fångstväg så får man väl tänka om i nya banor. Kanske man kan börja med knyppling?.
 

flycn

FD HBK Medlem
Inlägg
84
Kommun
Linköping
HBK-Nr
2105
Medlemskap
2022
Sv: Fiske-Tjatter

Varför fiska själv, äldsta barnbarnet fiskade kräftor i onsdagkväll och glömde inte bort att morfar älskar kräftor, så nu har vi haft en god middag med kräftor som förrätt och grillad entrecote som huvudrätt, och som alltid så serverars det svartvinbärs till kräftorna och ett gott rödvín till huvudrätten.
Anders när jag hämtade kräftorna hos barnbarnet så träffade jag Gunnar Kjellin, han hälsade så mycket. Han sålde HD:en för flera år sedan. Killen som köpte den skaffade sig sedan en Kawasaki, och berättade Gunnar nu han saknar ett ben. Bättre att köra HD än Kawasaki.

Magnus
 
F

F.d. 410

Guest
Sv: Fiske-Tjatter

Men Hasse då.....

Då blir det väl en ny avdelning förstår jag, "Knypplings-stickan"
som säkert leder till att du dessutom öppnar "Knypplings-tjatter"

Kanske till och med blir aktuellt med köns-byte månne?

Då lägger jag åtminstone ner och övergår till någon lokal liten sportfiskeklubb där man som kvinna vet vad dom är och lever efter det.

Ja herre-jävlar vad man får läsa på denna tjatter-sida!!!:(:(:(
 
Senast redigerad av en moderator:

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: Fiske-Tjatter

:cool: Ja nu ska du inte bli missmodig och drastig Anders, vad är det för fel på knyppling??. Det är väl samma pillande med det,likväl som en massa trådar i flugbindning ELLER?, jag tror att det kan vara en bra terapi för fläskkorvarna i vinterkylan,för att behålla rörligheten i dom.

Det vore väl fan så mycke värre att börga sticka tröjor, eller virka grytlappar tror jag. Du som tillverkar allt till fisket skälv i källaren-donkar,flugor,spöställ m,m. Vore det inte snyggt med en egenknypplad sittdyna till fiskekonten som du har med värme i?. Sen behöver du ju inte börja använda läppstift bara för att du knypplar.

Vad har du emot jämställdheten mellan könen??? tjejer fiskar ju dom med.:msn_question:
 
F

F.d. 410

Guest
Sv: Fiske-Tjatter

Här måste jag direkt säga att jag inte är så bra på knyppling därför uppskattar jag lite råd och tips från dig som verkar väl bevandrad i ämnet.

Värre och sticka grytlappar??? Man kan väl knyppla grytlappar också eller är jag helt ute och cyklar? Tacksam för besked från expertisen.

Att stå i slipdammet i hobbyrummet med dånande maskiner och tillverka grejer som man behöver, det är MANLIGT det!

Tacksam är jag även om du inte berör frågan om min syn på jämställdhet, det kan ju finnas någon JÄMO-person bland läsarna som gör livet surt för mig.

Men sitt du hemma på kammaren medans vi andra storfiskare är ute och håvar upp fisk, men snacka inte om knyppling bara.

MAN 60+
 
F

F.d. 410

Guest
Sv: Fiske-Tjatter

Varför fiska själv, äldsta barnbarnet fiskade kräftor i onsdagkväll och glömde inte bort att morfar älskar kräftor, så nu har vi haft en god middag med kräftor som förrätt och grillad entrecote som huvudrätt, och som alltid så serverars det svartvinbärs till kräftorna och ett gott rödvín till huvudrätten.
Anders när jag hämtade kräftorna hos barnbarnet så träffade jag Gunnar Kjellin, han hälsade så mycket. Han sålde HD:en för flera år sedan. Killen som köpte den skaffade sig sedan en Kawasaki, och berättade Gunnar nu han saknar ett ben. Bättre att köra HD än Kawasaki.

Magnus

Magnus,
tack för hälsningen från Gunnar.
Det går nog lika bra att bli av med ett ben på en HD som en Kawasaki.
Jag minns att Gunnar sa till mig när jag hämtade HD:n:
"Förstår du att cykeln är på väg att gå omkull så se till att få bort benet, det blir inte mycket kvar av det när det glider fram på asfalten nedtryckt av 300 kg järn".

Har du förlag på något "strömmings-vatten" (strömmande vatten) till några flugfiskedagar nu när sommaren snart äntligen är över. Sen gör jag gärna ett nytt försök likt det senaste mötet.

Anders
 

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: Fiske-Tjatter

:cool: För det första,så har jag svåra problem med datortrafiken,så svaren kan ta allt emellen en halvtimme till tre veckor.

Knycka grytlappar kan du nog,men inte knyppla-och ska vi fortsätta på inslagen linje med tekniken för knyppling, så sticker man in en jävla massa knappnålar i en stoppad dyna.Under kanappnålarna sätter man ett mönster som man följer med en massa trådar som sitter på en träpryl i änden på tråden.

Det är väl ungefär som att knyta en tafs, fast med ca:20 tafsar i taget. Knyppeldynan kan du ju sitta på när du är ute och pimplar-då kan du pilla med knypplingen i mellan benen medans du väntar på att få¨hugg i hålet?.

Sen vill jag vara säga dig att det är manligt att stå för sina åsikter-det är bara kärringar som hymlar med sina.

man 58-30
 
F

F.d. 410

Guest
Sv: Fiske-Tjatter

Hasse!

Att du har problem med datorn känner jag till men det ger mig ju visst andrum mellan påhoppen!

Knycka grytlappar kan jag säkert göra men varför?....jag vet ju inte vad man skall ha dom till.

Du skrev:
"pilla med knypplingen mellan benen medans du väntar på att få¨hugg i hålet"
Jag är oerfaren när det gäller pimpling men det låter onekligen intressant.

Du skrev:
"Sen vill jag vara säga dig att det är manligt att stå för sina åsikter-det är bara kärringar som hymlar med sina."

Detta var modigt skrivet! Här vill jag uppmana alla kvinnor i församlingen som läser detta att ge karln en tillrättavisning, så får man väl inte utrycka sig!!!!!!!!! Tystnad från er innebär att ni accepterar och håller med!

Anders
 
Senast redigerad av en moderator:

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: Fiske-Tjatter

:cool: Hörrrö din jävla uppviglare,hur blir det med svarvningen av knyppelpinnar???? ska du svarva till nåra så gör ett dussin till mej med.

Jag kollade med syrran vad det var för knutar dom kör med -och det är bara hel&halvslag och nått som hette vridning?. Vridning är ju du van vid,du vrider och vänder ju på det mesta.

Andrum ??? - det är väl vassen- ELLER?.:wideeyed:
 
F

F.d. 410

Guest
Sv: Fiske-Tjatter

....."Hörrrö din jävla uppviglare"!!!!!!!!!!!!!!!!!!
hahahahahahahahaha
:p:p:p:p:p:p:p:p:p:p

Imorgon åker jag bort och kan ej nås via vare sig mobil och annan elektronisk device.

Adios Amigo

Knyppla på du kärring och glöm inte ansiktskrämen innan du lägger dig!
 

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: Fiske-Tjatter

:cool: Varning utfärdas för alla som befinner sig i eller omkring en omedelbar närhet av TIVEDEN i västergötland.

Anders HJ kommer med buller och bång att intaga ovanstående område i besittning- lås in kärringar och underåriga ungar i vedbodar eller källare- för deras egen säkerhet. Det kommer att vina av avslitna drag genom luften samt att han kör som en vettvilling på mindre grusvägar i tron att han är gamle: Tom Trana- rallyåkarn.
 
F

F.d. 410

Guest
Sv: Fiske-Tjatter

Där slog huvudet på spiken utan att veta om det.

Tom Trana var min brylling!

Anders
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 50064

Guest
Sv: Fiske-Tjatter

:DNu börjar man känna igen sig igen på Tjattret,men ni snackar ju inte mycket fiske,mest hantverk:D Hasse; Nät??? sportfiske... har du gått över till yrkesfisket.Så fort det inte är tam fisk så åker det ut 200m krok eller 32 nät utan namn på.Det har inget med sportfiske att göra:confused: Å när du metar abborre dom står på djupen 10cm från botten på 4-5-6 m dom över 1,5 Kg och ben fria,alt över där är smått ,men det vet du ju redan :DÅ vad Anders ska göra i Tiveden Får han inget runt Västervik lär det inte gå bättre 30 mil bort:cool:
Skitfiskepåer;)
 

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: Fiske-Tjatter

:cool: Ja du Anton, jag har provat med näten på ett daglägg i dag och fått 1st sutare på 2,5 kg på 3 nät,och inte en enda abborre. Vi provade även att kasta efter abborre men dom har så mycke löja att äta så dom är inte intresserade av spinnare eller drag.

Anders skulle nog åka till sin kusin tror jag runt tiveden, för där har hans kusin en fin liten stuga vid en sjö som dom fiskar i. Fast det blir nog som du skriver ett riktigt skitfiske så det blir nog mera avkoppling en fiske kan jag tro.

Hur är det skälv?? har du varit och blött linan någe på senaste tiden? eller är det bara osttillverkning på tapeten?.
 
F

F.d. 50064

Guest
Sv: Fiske-Tjatter

Nja, det har varit lite test på mina skedflugor på abborre i hamnen
har ändrat på dem en hel del,nu går dom bättre i vattnet,fick faktiskt 2 fina 1,3 något en på kgòt sedan har det varit flugfiske på gädda i wärnanäs åmynningen där,massa tapp,tog upp en på 4,3kg ugnsbakade den...:DOch här nere på kvällen har jag gått längs viken,det blir bara små gäddor.Dom stora står längre ut på 7-8 m.
Nu är man jätte sugen på Öring igen,nattfiske på Öland 23-24 aug om det inte kommer något i mellan,å den är ju inte lätt flörtad som vi vet,sedan brukar frun och jag fiska flundror ;botten meta med mask, kan bli vad som helst på det.Får se nästa vecka om vi kommer över till ön beror lite på vädret.Trodde faktiskt att det skulle bli mer fiske i år,men helt plötsligt blev vi med barn (barnbarn) å barn pass så fort man är ledig.Så jag måste planera ännu mer i för väg när jag vill sticka ut.Försöker alltid lägga 2-3 dagars fiske så att man blir mätt så att säga.
Blir Borgholm av ? Jobbar visserligen dom dagarna.annars hade jag gärna varit med på en shopping runda.Ev trillat in på Strand på en pilsner.
 

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: Fiske-Tjatter

:cool: Jag kan medela dig Anton att jag har kört med dina spoonare vid flera tillfällen i försök att landa någon regnbåge,men ännu har det inte blivit något påslag,men skam den som ger sig.

Här hemma i yxningen är det så förtvivlat svårt att få tag på gädda-om man inte ger sig ut på riktigt stora djup. Fast det gäller även stor abborre med tycks det.

Jodå Borholmsfisket blir av som bestämt den 17-19 september,jag har pratat med Ullrika som har Borgholms Stug&Fiske och gjort upp planerna så det kommer att bli en kalashelg som kommer att gå till mannaminne, synd att du inte kan närvara det hade varit kul att träffas och pratat ihop sig om fisket.

Jag för min del skiter nog i shoppingen-men strand missar man inte för allt i världen.Det svåra i kråksången blir att inte få H-J att springa med fruntimmren i ett shoppghysteri för han gillar ju det där med att handla grejer. Men det löser sig nog kan jag tro?.
 
F

F.d. 50064

Guest
Sv: Fiske-Tjatter

Brukar vara ganska öde i Borgholm vid den tiden.Å någon fiskebutik har dom ju inte "tror jag" så det blir säkert lugnt med shoppingen.Får se hur jag känner mig på lördag när jag har vaknat,kanske kommer över innan jobbet en sväng och hälsar.Börjar kl 18.00 brukar vara ganska seg när jag har nattpassen.
Jag tror att spoonen luktar för mycket lack & epoxy dom jag fick abborre på i hamnen här i Kalmar,dom var HÖ nyfikna på hela tiden när vi var på Daftö.Men HÖ var ganska tröga en del var bara framme å kikade sedan vände dom och gick ner på djupet igen.2 st tog tag rejält 5-6 tappade det var ett kul fiske som man önskar sig.Jäkla skillnad på västkusten mot sundet så tätt kommer inte öringen hos oss kan jag säga.
Har byggt en spoon där man kan sätta agn på.Ja vet det är fusk,alla knep är tillåtna.
 

Bilagor

  • superspoon.jpg
    superspoon.jpg
    25,3 KB · Visningar: 318

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: Fiske-Tjatter

:cool: Är det maggot som får bli agn då?, eller ska du köra med p- deg?, det får väl inte bli för mycket av det goda på kroken för då störs väl gången?

Vad är det som får dig att tro att man "FUSKAR" i fiskets underbara värld?. I kärlek och fiske är alla knep tillåtna,så är det bara.:D
 
Toppen