• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Fiske-Tjatter

F

F.d. 410

Guest
Sv: Fiske-Tjatter

Visst kan jag vara chaufför och visst kan jag vara kock så det blir nån ordning på korvgrillningen. Men servitris!...nä du, där går gränsen, jag vet nog hur gamla gubbar blir mot servitriserna när dom är ute på lokal.

Hasse P

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2025

:cool: Okey , men om jag lovar att inte nypa dig i skinkan- eller komma med skamliga förslag ???- tar du ta jobbet då????.:msn_fingerscrossed:

F

F.d. 410

Guest

OK, då säger vi så. Jag litar på dig, jag vet ju att du är måttlig med alkoholen så förståndet finns förhoppningsvis kvar frampå småtimmarna.

Den lilla servitrisen

F

F.d. 58547

Guest

Hej på er fiske nissar.

Vill ha ett riktigt gott resept eller rättare sagt vad man kan stoppa i gäddan för att den skall bli riktigt god. Den skall grillas eller in i ugn.
Salt, peppar, dill , persilja men något annat som piffar upp.
Men ni kanske inte fiskar gädda?
Och gärna på en god sås.
Eller är det fruarna som lagar till iså fall hör med dom./susanne

Calle Bonath

FD HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
1259
Medlemskap
2023

Godaste sättet att laga gädda, är att göra suffle på den.
Calle

F

F.d. 58547

Guest

Svärmor gjorde gäddfärs men det gör vi inte idag.
Och det går inte av för hackor.

F

F.d. 50064

Guest

Hej Susanne
Tydligen så är alla fiskare ute just nu.Jag brukar använda rotfrukter,rotselleri,morötter,palsternacka och kålrot.Purjolök och citron.Om du vill göra ett packet till att grilla så är det bra att koka rotfrukterna lite innan i grönsaksbuljong.
Sedan gör du så många paket du behöver,med fisken och lägger i rotfrukten och den hackade purjolöken.ett par citronskivor on the top.klick smör salt å peppar.försluter folie ordentligt.Grönsaksbuljongen har du tagit vara på och topp reder lite dill eller persilja i ev. lite tomatpurè i,såsen är klar.Kolla att du har 70 grader på fisken med en stektermometer just denna årstiden är känsligt med livsmedel.
Potatis i ugnen med timjan,olja in panna med olivolja skär potatisen som chips veva runt potatisen i oljan in i ugnen 225 grader ca:20min på med timjan ytterligare 5 min i ugnen,klart.Lägg upp packetet på tallriken öppna folie och lägg potatisen på folie så att fisk saften får sugas upp lite.Klick vit sås på.
Sallad:Tomat/gulpaprika/gurka (olivolja,äppelvinäger,salt,socker och lite vatten)häll över.Dosering allt efter smak en del vill ha det surt en del mer neutralt.
Servera med ett väl kylt vitt eller en kal öl.(Vatten med citron går oxå)
Klagar man på ben i fisken säger du bara att känner man till anatomin på gäddan så är det inga problem.Ingen kommer efter den kommentaren att till lägga något.Eller du gör förarbetet och skär till och plockar benen.

PS:Rotsellerin har mycket smak,var försiktig med den så att den inte tar över.
Smaklig måltid

Hasse P

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2025

:cool: Hörrö Servitrisen :mat:. Har du stigit i graderna så till den milda grad från lärling till servitris- att du inte kan komma in och hälsa på Husbilsgästerna vid kajen i din hemstad V-Vik i går eftermiddag ????. Jag trodde att avtalet gällde med omedelbar verkan om att servera oss efter ditt inlägg om att du axepterade att servera mig och marianne långt in på småtimmarna:msn_pizza::msn_thumbup:.

Men det var väl roligare att fotografera gamla båtar som ligger vid kajen kan jag tro. Vi tyckte att det var så dålig service vid kajkanten så vi åkte hem i stället, för att fortsätta med att måla huset. Kom nu inte med att jag visste inte att ni var där,för åker man förbi med näsan i vädret, både med scooter& cykel och den senare turen med din kära hustru i släptåg, för att kolla läget så borde man se om det finns en kompis att serva tycker vi.

Tjingeling,från en presumtiv besviken gäst.:bye::msn_embarrassed:

F

F.d. 410

Guest

Fanns intresse frå er sida hade du nog ringt, du har ju mina telefonnummer

F

F.d. 50064

Guest

De va väll märkligt va tyst det var på tjattergubbarna:confused:

F

F.d. 410

Guest

Vi hinner inte skriva, vi rensar och filéar fisk hela dagarna!

görank

FD HBK Medlem
Kommun
Klippan
HBK-Nr
5340
Medlemskap
2023

Vojmån och vindelälven ofiskbara pga högt vattenflöde. Lyckades dock att ta några halvkilos harrar på torrfluga. Den största jag lyckats få på 2 veckors fiske är en harr på 45 cm i Grucken. Någon som har några tips om bra flugfiske söder om Östersund?

F

F.d. 410

Guest

Det förstår jag och hade knappast räknat med heller.

Det har varit en anstormning av barn, barnbarn och andra släktingar samt kompisar till barn under dom senaste tre veckorna. Men idag flyger dom sista ut ur riket.

Så nu blir det att satsa på fisket igen. Startar nästa vecka i trakterna runt Tiveden.

Hasse P

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2025

:cool: Jovars det kan tyckas så, men fisket kan väl kanske gämföras med travet på ett sätt-nämligen att dom gör lite som dom vill djuren trots allt.Men det är väl det som är tjusningen med det osägbara om man går hem med en vinst eller drar en nitlott?.

Sen är det ju otvetydidigt så att det krävs både talang och "lite:rolleyes: tur" för att lyckas i dom båda grenarna.:wink:

F

F.d. 410

Guest

Jag skrev "Nu blir det bara bättre och bättre. Det vet ju du!!!!"

Det var inte fisket jag tänkte på utan situationen här på godset. :twitcy::twitcy:

Toppen