Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Igår hämtade jag fläkten på posten. Det tog ganska exakt 7 dagar från beställning till mottagning.
807350 Fan-Tastic Vent 6600R417 termostatstyrd, fjärrkontrol, 14hastigheter, regnsensor.
Tull och moms kostade SEK 551 och Posten vill ha SEK 100 för hanteringen
Själva fläkten betalade jag $ 300 för = SEK 2755
Totalt kostade det alltså 3406:-kr.
Samma fläkt hos Campingtillbehör 4 U kostar 7441:-kr inkl. frakt.
Alltså tjänar jag 4035 kr.
Visst kunde jag ha köpt en 16" 12V.-fläkt hos Biltema för 299:-kr men då har jag inte alla dessa finesser och sannolikt ett annat ljud.
Jag har genast kopplat in den och testat om allt fungerar. Det gör det! Den låter mycket mindre än jag befarade. Inget att tala om!
Monteringen får anstå några dagar.
Jag tackar för positiv "feedback"!
VH Julian
Tack för tipset Bengt! Skall koppla matningsspänningen via extra brytare. Om man nu kommer ihåg att slå från, när man skall köra!Enda bekymret jag ser är att jag kan ha glömt att stänga av den helt, eftersom den har stängt av och slått igen luckan i automatläget. Den skulle då kunna öppna om det blir riktigt varmt ute när bilen rullar i hög hastighet. Det har inte hänt, men skulle kunna hända!?Jag har blivit av med en taklucka en gång när vi hade husbil, så vinddrag är inte att leka med.
Lycka till med er fläkt!
Jag beställde en 7350 genom eBay hos JS Marketing Enterprises LLCHej Amstel!
Läste att du inporterat en Fantasic-Vent. Är intresserad var du köpt den och hur det går till. Undrar också vad du betalt och om det var en 6600 eller en 7350.
Hej Tommy & Elisabeth!
Jag undrar var ni köpt eran Fantasic-Vent och hur man går tillväga. Var eran en 6600 eller en 7350. Vad blev kostnaden för frakt och tull? Vore tacksam för svar.
Soliga hälsningar
Månbergaren