• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Boka tid för vaccination mot covid-19

carsten

HBK Medlem
Inlägg
976
Kommun
Båstad
HBK-Nr
792
Medlemskap
2024
Det var intressant. Kan du bevisa vad du säger? Alla 08or säger du. Det är alltså ca 2 miljoner som köar hos er. Varför slänga ur sig såna dumheter?
"Alla" betyder inte alltid alla men du hör det direkt på dialekten i väntrummet när du går till din VC....
 

LennartA

HBK Medlem
Inlägg
337
Kommun
Varberg
HBK-Nr
23095
Medlemskap
2024
Men här står alla nollåttor i kö och tar våra tider och då blir vi fasta gränsgångare, tyvärr...
Precis det jag säger, det är en speciell sjukdom då behövs speciella regler, alltså det borde bara gå att vaccineras i sin egen region i detå fallet
 

Labbelurv

HBK Medlem
Inlägg
45
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
21555
Medlemskap
2024
"Alla" betyder inte alltid alla men du hör det direkt på dialekten i väntrummet när du går till din VC....
Då skulle du höra hur det låter här i väntrummen i Stockholm :) . Här kan man verkligen undra var folk kommer ifrån.

Är det verkligen fastlagt att det går att boka utanför sin region, eller är det bara en skröna? För mig låter det som ”hål i huvudet” på de som satt upp systemet. Det är väl självklart att man skall håll sig till sin region och inte snylta på andras vaccintilldelning
 

Lars48

FD HBK Medlem
Inlägg
1.483
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
9169
Medlemskap
2023
Hit till Norrtälje sjukhus flyttar man covidsjuka från Stockholms området, förstår att man hjälp er till
 

håkansson2

HBK Medlem
Inlägg
1.572
Kommun
Kinna
HBK-Nr
21121
Medlemskap
2024
Idag kunde jag som först boka första sprutan på torsdag. Hittills har man ringt upp men idag släpptes självbokning för födda 51 och äldre.
 

Stig

HBK Medlem
Inlägg
1.709
Kommun
Varberg
HBK-Nr
12151
Medlemskap
2024
Har försökt att boka tid i snart tre veckor utan framgång, antingen finns inga tider eller så har bokningen varit stängd, den stänger när det inte finns något vaccin.
Nu har det visat sig att av de doser som tilldelats Halland har ca 25% använts av tillresta från andra regioner och det finns således inget vaccin kvar för den egna befolkningen. Det kommer mer vaccin men ingen vet när och med start från denna veckan ska endast Hallänninar ( eller de som uppehåler sig här under längre tid) kunna boka.
Vi får väl se när det går, det har inte gått hittills under veckan.
 

Hasse o Annika

HBK Medlem
Inlägg
225
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
29150
Medlemskap
2024
Här i värmland fick vi som är 60-65 börja boka i måndags. Fick tid i morgon torsdag 22/4 klockan 15.15. Inga problem
Mvh Hasse o Annika
 
Senast ändrad:

LennartA

HBK Medlem
Inlägg
337
Kommun
Varberg
HBK-Nr
23095
Medlemskap
2024
Har försökt att boka tid i snart tre veckor utan framgång, antingen finns inga tider eller så har bokningen varit stängd, den stänger när det inte finns något vaccin.
Nu har det visat sig att av de doser som tilldelats Halland har ca 25% använts av tillresta från andra regioner och det finns således inget vaccin kvar för den egna befolkningen. Det kommer mer vaccin men ingen vet när och med start från denna veckan ska endast Hallänninar ( eller de som uppehåler sig här under längre tid) kunna boka.
Vi får väl se när det går, det har inte gått hittills under veckan.
Det märkliga är att telefonbokningar för utombys är fortfarande öppen, det är bara digitalt dom inte kan boka
 

kaj.p

HBK Medlem
Inlägg
2.377
Kommun
Varberg
HBK-Nr
7379
Medlemskap
2029
Har försökt att boka tid i snart tre veckor utan framgång, antingen finns inga tider eller så har bokningen varit stängd, den stänger när det inte finns något vaccin.
Nu har det visat sig att av de doser som tilldelats Halland har ca 25% använts av tillresta från andra regioner och det finns således inget vaccin kvar för den egna befolkningen. Det kommer mer vaccin men ingen vet när och med start från denna veckan ska endast Hallänninar ( eller de som uppehåler sig här under längre tid) kunna boka.
Vi får väl se när det går, det har inte gått hittills under veckan.
Stig har du provat o ringa Det har varit lite problem på morgonen vissa dagar men lite senare har det gått bra. Än så länge är du den första jag hört som inte fått tid. Jag ringde t.om och frågade om de hade några luckor o då blev jag framflyttad till några dagar tidigare då det fanns luckor.
 

Stig

HBK Medlem
Inlägg
1.709
Kommun
Varberg
HBK-Nr
12151
Medlemskap
2024
Stig har du provat o ringa Det har varit lite problem på morgonen vissa dagar men lite senare har det gått bra. Än så länge är du den första jag hört som inte fått tid. Jag ringde t.om och frågade om de hade några luckor o då blev jag framflyttad till några dagar tidigare då det fanns luckor.
Hej och tack för svaret.
Nej egentligen inte, jag har försökt en gång men det var sådan kö att det inte var lönt att vänta. Det hela är mycket märkligt, jag har försökt en till två gånger om dagen (ibland mer) men har ännu inte kommit fram till sidan där man bokar, det verkar som om hela systemet är instabilt, igår krävde den t.ex att man måste ha minst tio bokstäver i adressen, det gick inte att komma vidare innan och när jag då la till x för att nå tio bokstäver så var det stopp för att adressen inte stämde. Senare på kvällen kom jag som längst hittills men när jag skulle gå in på själva bokningen så var det 155 före i kö innan det gick att boka, jag väntade i ca 20 minuter men det var då fortfarande 155 före. Jag har aldrig tidigare varit med om en internetbokning där det är kö för att fylla i en tid.
idag på förmiddagen fungerade den inte alls och så har det hållit på hela tiden.
 

kaj.p

HBK Medlem
Inlägg
2.377
Kommun
Varberg
HBK-Nr
7379
Medlemskap
2029
Hej och tack för svaret.
Nej egentligen inte, jag har försökt en gång men det var sådan kö att det inte var lönt att vänta. Det hela är mycket märkligt, jag har försökt en till två gånger om dagen (ibland mer) men har ännu inte kommit fram till sidan där man bokar, det verkar som om hela systemet är instabilt, igår krävde den t.ex att man måste ha minst tio bokstäver i adressen, det gick inte att komma vidare innan och när jag då la till x för att nå tio bokstäver så var det stopp för att adressen inte stämde. Senare på kvällen kom jag som längst hittills men när jag skulle gå in på själva bokningen så var det 155 före i kö innan det gick att boka, jag väntade i ca 20 minuter men det var då fortfarande 155 före. Jag har aldrig tidigare varit med om en internetbokning där det är kö för att fylla i en tid.
idag på förmiddagen fungerade den inte alls och så har det hållit på hela tiden.
Nä inte är det optimalt, men trycket är hårt igår fram till eftermiddagen hade i alla fall 3199 stycken lyckats boka tid och målet att 80 % av alla över 65 år innan den 16/5 kvarstår så vaccin finns. ( enligt regionhallands internsida idag) Så kämpa på dock verkar trycket vara hårdast på morgonen när de öppnar 06,30
 

Hasse o Annika

HBK Medlem
Inlägg
225
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
29150
Medlemskap
2024
Fick min första covidspruta i går torsdag 22/4, gick som tåget snabbt enkelt i Löfbergs Arena. Nästa blir 3/6
Vi fick Pfizer
Vi tillhör gruppen 60-65 bokade på 1177
Här i Värmland har man öppnat för för nästa grupp.
"personer som är 18–59 år och löper större risk att bli allvarligt sjuka"
 
Toppen