• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Boka tid för vaccination mot covid-19

LennartA

HBK Medlem
Inlägg
337
Kommun
Varberg
HBK-Nr
23095
Medlemskap
2024
Det är ju tydligt att i stora staden så är det bättre vaccinatörerna rullar tummarna ett tag, istället vore det väl bättre att ta in vem som helst
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Så här är det k nom Vänersborgs kommun.
Vaccination mot Covid-19 | Uppdaterades 1 april 2021
Fas 2 har nu påbörjats parallellt med fas 1. Vi ringer just nu upp alla födda 1943-44 för vaccination på arenan 9 april. En del av dessa har redan blivit uppringda! De äldre i fas 2 kommer prioriteras först och vaccineras alltefter Västra Götalandsregionen får vaccin. Om du tillhör den pågående fasen men av olika skäl inte har fått kontakt med oss via telefon, då ber vi er meddela oss detta.

Vaccination till berörda i denna Fas 2 kommer ske i Arena Vänersborg, där alla vårdcentraler i kommunen samarbetar. Mer information kommer om hur och när detta kommer ske. Vi uppdaterar information i olika medier och informationskanaler.

Det blir alltså massvaccination. Jag är ju född 50 så det vete f-n när det blir min tur. Hoppas det blir i denne kungens regering.
 

GunSil

HBK Medlem
Inlägg
30
Kommun
Bålsta
HBK-Nr
30674
Medlemskap
2024
Det finns egentligen inte så många fördelar med hög ålder, så det är klart man gläds när man någon gång hör till en prioriterad grupp. En sån grupp befinner jag mig just nu. I Region Gävleborg får vi över 70 år nu boka tid för vaccination. Eller skojar man med mig.....?

Nu loggar jag in mig varje dag, väldigt tidigt, samma procedur varje gång.
- Inloggning på 1177 med mobilt bank-ID
- Bekräftar att jag är jag och det är jag som vill boka tid för mig själv.
- Nu kommer 10 frågor om hälsa, ev. Transporthjälp till kliniken, etc. som jag noggrant fyller i.
- Kollar att jag nu fyllt i rätt., klickar på att gå vidare .......
- ....... och möts av den här sidan:
Visa bilaga 207482
Varje gång!

Ok, jag förstår problemet med tillgången till vaccinet, men.....
- Skulle det inte förenkla mycket för oss som vill boka tid, om ovanstående information kom direkt när jag loggat in med mitt mobila bank-ID, innan jag fyller i alla frågorna?
Nähä..... förstår att jag inte är först med den idén, men.........
- Skulle man inte kunna behålla mina svar på de 10 frågorna, så jag slipper fylla i allt varje gång?
Nähä inte det heller....... då återstår samma frustration varje morgon, undrar hur länge? :msn_embarrassed:

Tommy
Sorgligt.. Det är Sverige i ett nötskal Håll ut ..En dag kommer kanske din tur
 

Lundsholm

HBK Medlem
Inlägg
10.139
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2024
Olika i olika delar av landet, Värmland öppnar för bokning för alla födda 1956 o tidigare...
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Fantastiskt att man kan få fram ett vaccin så snabbt och sen komma igång att vaccinera så många så otroligt snabbt också.
Det bor ändå 10 miljoner i Sverige. Imponerande!

Själv har jag inte lyft ett finger för att bidra med arbetet och kommer säkert att få en kallelse eller en inbjudan kanske någon gång under sensommaren.
Bekvämt och bra för mig som vanlig Svenne så det ger mig ingen rätt att klaga på något.
Det känns också riktigt bra att betala skatt.

Tack alla som sliter med detta samtidigt som jag kan jobba på med mitt!!!
 

carsten

HBK Medlem
Inlägg
976
Kommun
Båstad
HBK-Nr
792
Medlemskap
2024
Bor i landskapet Halland men tillhör Båstad kommun och region Skåne...i Region Skåne/Båstad omöjligt att komma fram på 1177.se (tekniskt fel) och det fanns inget vaccin enligt telefonsvarare på VC men i Region Halland fanns vaccin så idag på förmiddagen får vi spruta nr 1
 

Göte J

HBK Medlem
Inlägg
1.661
Kommun
Linköping
HBK-Nr
1230
Medlemskap
2024
Sådärja, nu var det klart! Eller som bonden sa "Nu halva kon kalvad", vi har varit på Vårdcentralen i Ljungsbro och fått första sprutan! Pfizer dessutom och ny tid om fem veckor.
 

Affezell

HBK Medlem
Inlägg
4.029
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2024
Fick första sprutan 27/3,gick som tåget att beställa tid på nätet
Fick Pfizer vaccin
Spruta nr två skall tas först efter 21 dagar,17/4 och även det gick som tåget att boka
Bor gävleborgs län
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Det är ju som det brukar. Regeringen & FHM har inte en susning om hur det är med vaccinerandet ute i landet eftersom dom har släppt detta fritt till landsting, kommuner & vårdcentraler att agera efter eget bevåg. Detta skulle styrts på riksnivå med glasklara direktiv & pekande med hela handen. Enda fördelen med detta erbarmliga agerande är att jag vet var jag skall lägga min röst i kommande riksdagsval.
 

Tommy N

HBK Medlem
Inlägg
503
Kommun
Mönsterås
HBK-Nr
25990
Medlemskap
2027
Kalmar län födda -56 eller tidigare! Fick 1:a sprutan idag och tid 18/5 för andra sprutan. Det blev Pfizers vaccin. Känns fantastiskt skönt. Var rädda om er där ute och rulla lungt!
Tommy
 
Senast ändrad:

Olansson

FD HBK Medlem
Inlägg
484
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
4288
Medlemskap
2022
Konstigt att det är så olika här kallar dom in efter ålder nu födda 44 frugan fick i dag ja förra torsdagen född 42 det är inte bra att man inte gett regionerna stenhårda direktiv uppefrån nu verkar det vara olika även innom vår region en del får boka tid andra blir kallade
 
D

Deleted member 11118

Guest
Jag och hustrun får vaccin på måndag båda 70+. Men vilket koas det varit i Region Skåne, problem med bokningen IT-haveri några dagar, ibland gick det att boka ibland inte, gällde ligga i. Vilket vaccin det blir vet vi inte men jag tippar på AZ
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Pratade nyss med sonen som är distriktssköterska på vår vårdcentral när dom skall börja vaccinera alla som är i riskgruppen. Själv antar jag att jag tillhör denna med hjärt/kärl/lungsjukdom. Svaret blev att man beslutat att bara gå på ålder. Alltså, dom med min sjukdomsbild får vänta ens åldersgrupp. Tvärs emot vad FHM & svetsar'n sagt.
 

Lundsholm

HBK Medlem
Inlägg
10.139
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2024
Pratade nyss med sonen som är distriktssköterska på vår vårdcentral när dom skall börja vaccinera alla som är i riskgruppen. Själv antar jag att jag tillhör denna med hjärt/kärl/lungsjukdom. Svaret blev att man beslutat att bara gå på ålder. Alltså, dom med min sjukdomsbild får vänta ens åldersgrupp. Tvärs emot vad FHM & svetsar'n sagt.
Nej precis vad FHM säger, kolla deras hemsida, endast dialys och benmärgstransplantaterade går före ålder. Är själv i samma situation som dej.
 

Roffe S

HBK Medlem
Inlägg
2.724
Kommun
Östersund
HBK-Nr
260
Medlemskap
2024
Ja nog har dom ändrat sig alltid
Jobbar på sjukhus och har fått första sprutan med Astras vaccin
nu är dom inne på att man ska få en annan sorts vaccin och då 2 sprutor till !
för några veckor sen så sa dom att man inte skulle blanda olika sorters vaccin
dom vet inte själva vad dom håller på mig enligt mig.
 

Affezell

HBK Medlem
Inlägg
4.029
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2024
Fick detta besked idag från regionen
Ny tidsplan nu f.r.o.m 1 april
Om du har fått pfizers eller modernas vaccin ska det gå 6 veckor mellan doserna och med astras vaccin, 10 veckor mellan doserna.
Då jag fick första dosen 27/3 kunde jag ta den andra 17/4 (3 veckor emellan)
Beställde spruta 2 ganska direkt efter den första och fick då tid 17/4
Dom som beställt innan 30/3 får behålla sin tid dom då fick
FHM gjorde denna begränsningen så att vaccinet skulle räcka till fler personer
 
Toppen