• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Boka tid för vaccination mot covid-19

Lars48

FD HBK Medlem
Inlägg
1.483
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
9169
Medlemskap
2023
Som 70 + are fick vi igår en blänkare på 1177 nu är bokningen öppen, med hänvisning till min vårdcentral. Där fanns inga uppgifter att vaccination var igång. Hustrun ringde vårdcentralen och efter 20minuter i telefonkö, bokade vi tid fick den 13/4. Senare samma dag ringde det från vårdcentralen kan ni komma idag den 9/4 klockan 10:30 vilket accepterades. Nu är vi vaccinerade med dos 1 och en kallelse till början av juni för dos 2.
 
D

Deleted member 11118

Guest
Som 70 + are fick vi igår en blänkare på 1177 nu är bokningen öppen, med hänvisning till min vårdcentral. Där fanns inga uppgifter att vaccination var igång. Hustrun ringde vårdcentralen och efter 20minuter i telefonkö, bokade vi tid fick den 13/4. Senare samma dag ringde det från vårdcentralen kan ni komma idag den 9/4 klockan 10:30 vilket accepterades. Nu är vi vaccinerade med dos 1 och en kallelse till början av juni för dos 2.

Förmodar du fått AZ, skall få min första dos på måndag, spännande se vad det blir men jag gissar på AZ. Härligt att man ringer upp.
 

redtop2

HBK Medlem
Inlägg
127
Kommun
Kävlinge
HBK-Nr
25674
Medlemskap
2024
Nu hamnar även Janssen (Johnsson) vaccin under lupp, sedan 4 fall skett i USA, varav tyvärr en avliden (Källa Dr.dk TV1kvällens nyheter)
 

Wizard

HBK Medlem
Inlägg
4.950
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2024
Det är ju som det brukar. Regeringen & FHM har inte en susning om hur det är med vaccinerandet ute i landet eftersom dom har släppt detta fritt till landsting, kommuner & vårdcentraler att agera efter eget bevåg. Detta skulle styrts på riksnivå med glasklara direktiv & pekande med hela handen. Enda fördelen med detta erbarmliga agerande är att jag vet var jag skall lägga min röst i kommande riksdagsval.
Håller med dig. Totalt handlingsförlamning råder. Regeringen skyller på FHM som i sin tur skyller på regionerna som sedan klandrar den enskilda människan.
I västra götalandsregionen rådet inte ens kaos, där är det dödstyst. Man skulle bli kallad via telefon eller brev. Dödstyst. Går man in på 1177 och försöker boka tid finns det inga oavsett hur tidigt på morgonen man försöker.
Titta bara på eländet med munskydd, först skall man inte använda dessa för det gör ingen nytta. Helt plötsligt gör de nytta och skall användas.
Sedan snacket om flockimmunitet som man snabbt fick överge. Ingen smittspårning på nästan ett år. Man tar sig för pannan. :mad:
Må Belsebub ta alla ansvariga.
 

bosse b

HBK Medlem
Inlägg
1.466
Kommun
Linköping
HBK-Nr
548
Medlemskap
2024
Lätt att få intrycket att inget fungerar, men i vårt fall, min fru och jag, fick spruta två för tre veckor sen, vår insats var att lyfta luren, och svara ja tack, på frågan om vi ville bli vaccinerade. Gångavstånd till vaccinationsstället.
 
Senast ändrad:

carsten

HBK Medlem
Inlägg
976
Kommun
Båstad
HBK-Nr
792
Medlemskap
2024
Lätt att få intrycket att inget fungerar, men i vårt fall, min fru och jag, fick spruta två för tre veckor sen, vår insats var att lyfta luren, och svara ja tack, på frågan om vi ville bli vaxinerade. Gångavstånd till vaxinationsstället.
Även om ditt fungerade betyder det inte att det inte fungerar på andra ställen, det verkar vara ett lotteri...jo, jag och min hustru har fått men först efter att ha letat och ringt mm under ett par dagar....bor i Skåne län men lyckades få i Halland...
 

Bettan o Bertil

HBK Medlem
Inlägg
1.191
Kommun
Partille
HBK-Nr
8979
Medlemskap
2024
Jag kan inte klaga på det som gjorts, mycket restriktioner och rekommendationer från regering och myndigheter som säkert hade gjort en bra verkan, tyvärr är ju det stora problemet att många inte bryr sig om råden och därför spolierar för myndigheter och oss andra. Som tur är så har ju vaccin kommit på rekordtid så nu väntar vi på det. Här i Partille/Göteborg är det lätt att följa från resp vårdcentral hur doserna fördelas och vilka åldersgrupper som vaccinering pågår. Snart verkar det bli vår tur, det gäller att ofta gå in på nätet och kolla, det ska bli skönt att kunna gå in i affär igen och handla lite, vår inköpslista börjar bli ganska lång efter ett års frånvaro
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Min åsikt är att man inte kan applådera regeringen & FHM för hanteringen som är en katastrof från början till slut. Handlingsförlamning, förnekelse & velande hela tiden. Milt förmanande, verkningslösa rekommendationer & råd, tvärs emot resten av världen. Vad liknar detta? I mitt tycke ren inkompetens.
 

LennartA

HBK Medlem
Inlägg
337
Kommun
Varberg
HBK-Nr
23095
Medlemskap
2024
Även om ditt fungerade betyder det inte att det inte fungerar på andra ställen, det verkar vara ett lotteri...jo, jag och min hustru har fått men först efter att ha letat och ringt mm under ett par dagar....bor i Skåne län men lyckades få i Halland...
Inte ditt fel men borde inte gå att boka någon annanstans än i sin region, vaccinet skickas ut efter antal personer i regionen, inte nog med att det blir färre vaccinerade som bor i den regionen det går dessutom långsammare än tänkt, borde varit tvärstopp för det
 

LennartA

HBK Medlem
Inlägg
337
Kommun
Varberg
HBK-Nr
23095
Medlemskap
2024
Min åsikt är att man inte kan applådera regeringen & FHM för hanteringen som är en katastrof från början till slut. Handlingsförlamning, förnekelse & velande hela tiden. Milt förmanande, verkningslösa rekommendationer & råd, tvärs emot resten av världen. Vad liknar detta? I mitt tycke ren inkompetens.
Som någon sagt det har varit skönt för oss att vi har inte haft någon nedstängning, inte nåt fel på besluten, det är vi som skitit i rekommendationerna och träffats och umgåtts som om inte Corona funnits
 

lennart44

HBK Medlem
Inlägg
114
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
15308
Medlemskap
2024
Konstigt att det är så olika system för bokning i de olika distrikten.Gör så här: gå in på 1177 och välj valfri region i Sverige. Boka med ditt personnummer där det finns tider. Du har valfrihet över hela Sverige
Som exempel har 1000-tals Göteborgare nu fått tider i Halland!,,,,!!,,,,,
Detta innebar att vaccinet kanske inte räcker till de som bor i Halland när andra tar på deras kvot.
Ovanstående belyser när våra myndigheter är amatörer som vi betalar genom våra skatter.
 

Olansson

FD HBK Medlem
Inlägg
484
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
4288
Medlemskap
2022
Konstigt att det är så olika system för bokning i de olika distrikten.Gör så här: gå in på 1177 och välj valfri region i Sverige. Boka med ditt personnummer där det finns tider. Du har valfrihet över hela Sverige
Som exempel har 1000-tals Göteborgare nu fått tider i Halland!,,,,!!,,,,,
Detta innebar att vaccinet kanske inte räcker till de som bor i Halland när andra tar på deras kvot.
Ovanstående belyser när våra myndigheter är amatörer som vi betalar genom våra skatter.
Osolidqriskt beteende avGötwborgare.
 

Mats/Inger Nilsson

HBK Medlem
Inlägg
417
Kommun
Kristianstad
HBK-Nr
19452
Medlemskap
2024
Detta land kan sönderorganisera sig själv. Redan de som redan varit sjuka (med antikroppar) måste också vaccinera sig då man inte kan hålla ordning på det annars. Man kan inte heller ha två olika vaccin, då det skulle bli svårt att hålla reda på. Man blir bekymrad över sjukvården om man inte kan hålla reda på två olika flaskor.

Sedan kan man börja fundera kring tvångsmedicinering: "tar du inte det vaccin vi bjuder på, så får du vänta till sist av alla, om du ens då kan välja".

Och kom ihåg att Folkhälsomyndigheten sysslar med "folkhälsan" (den kollektiva hälsan, inkl nationalekonomin) och inte din hälsa. Den måste du sköta själv, och överensstämmer inte alltid med folkhälsan!
Vad har detta med husbilen att göra
 

carsten

HBK Medlem
Inlägg
976
Kommun
Båstad
HBK-Nr
792
Medlemskap
2024
Inte ditt fel men borde inte gå att boka någon annanstans än i sin region, vaccinet skickas ut efter antal personer i regionen, inte nog med att det blir färre vaccinerade som bor i den regionen det går dessutom långsammare än tänkt, borde varit tvärstopp för det
Men här står alla nollåttor i kö och tar våra tider och då blir vi fasta gränsgångare, tyvärr...
 
Toppen