• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Boka tid för vaccination mot covid-19

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Det finns egentligen inte så många fördelar med hög ålder, så det är klart man gläds när man någon gång hör till en prioriterad grupp. En sån grupp befinner jag mig just nu. I Region Gävleborg får vi över 70 år nu boka tid för vaccination. Eller skojar man med mig.....?

Nu loggar jag in mig varje dag, väldigt tidigt, samma procedur varje gång.
- Inloggning på 1177 med mobilt bank-ID
- Bekräftar att jag är jag och det är jag som vill boka tid för mig själv.
- Nu kommer 10 frågor om hälsa, ev. Transporthjälp till kliniken, etc. som jag noggrant fyller i.
- Kollar att jag nu fyllt i rätt., klickar på att gå vidare .......
- ....... och möts av den här sidan:
3B32ABE1-9A5A-4669-BD2D-EDC8CE058572.png
Varje gång!

Ok, jag förstår problemet med tillgången till vaccinet, men.....
- Skulle det inte förenkla mycket för oss som vill boka tid, om ovanstående information kom direkt när jag loggat in med mitt mobila bank-ID, innan jag fyller i alla frågorna?
Nähä..... förstår att jag inte är först med den idén, men.........
- Skulle man inte kunna behålla mina svar på de 10 frågorna, så jag slipper fylla i allt varje gång?
Nähä inte det heller....... då återstår samma frustration varje morgon, undrar hur länge? :msn_embarrassed:

Tommy
 
Senast ändrad:

carsten

HBK Medlem
Inlägg
976
Kommun
Båstad
HBK-Nr
792
Medlemskap
2024
Det finns egentligen inte så många fördelar med hög ålder, så det är klart man gläds när man någon gång hör till en prioriterad grupp. I en sån grupp befinner jag mig just nu, vi över 70 år får nu boka tid för vaccination i Gävleborg. Eller skojar man med mig.....?

Nu loggar jag in mig varje dag, väldigt tidigt, samma procedur varje gång.
- Inloggning på 1177 med mobilt bank-ID
- Bekräftar att jag är jag och det är jag som vill boka tid för mig själv.
- Nu kommer 10 frågor om hälsa, ev. Transporthjälp till kliniken, etc. som jag noggrant fyller i.
- Kollar att jag nu fyllt i rätt., klickar på att gå vidare .......
- ....... och möts av den här sidan:
Visa bilaga 207482
Varje gång!

Ok, jag förstår problemet med tillgången till vaccinet, men.....
- Skulle det inte förenkla mycket för oss som vill boka tid, om ovanstående information kom direkt när jag loggat in med mitt mobila bank-ID, innan jag fyller i alla frågorna?
Nähä..... förstår att jag inte är först med den idén, men.........
- Skulle man inte kunna behålla mina svar på de 10 frågorna, så jag slipper fylla i allt varje gång?
Nähä inte det heller....... då återstår samma frustration varje morgon, undrar hur länge?

Tommy
Men det här var väl väntat....
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.581
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Visserligen är jag över 80, men i min kallelse var tid redan bokad och blankett att fylla i fanns med. Bara att gå till vårdcentralen och få första sprutan, samma procedur för den andra efter ca 1 mån. Endast vid förhinder behövde man ringa. Perfekt ordnat!
 

KalleiViken

FD HBK Medlem
Inlägg
2.833
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
300
Medlemskap
2023
Och regionerna gör olika. I Skåne går det inte att boka på 1177. Man ska ringa när man fått ett brev. Jag är listad på en privat vårdcentral där ringer de upp och bokar/ombokar.. först på måndag sedan torsdag.
 

suned

HBK Medlem
Inlägg
347
Kommun
Falun
HBK-Nr
27248
Medlemskap
2024
hej, finns några centraler i sverige som har tänkande personal,det är dom som ska ha beröm, inte de styrande från 08
 

Ulla-Britt o Sune

HBK Medlem
Inlägg
249
Kommun
Ljusdal
HBK-Nr
15092
Medlemskap
2025
Det finns egentligen inte så många fördelar med hög ålder, så det är klart man gläds när man någon gång hör till en prioriterad grupp. En sån grupp befinner jag mig just nu. I Region Gävleborg får vi över 70 år nu boka tid för vaccination. Eller skojar man med mig.....?

Nu loggar jag in mig varje dag, väldigt tidigt, samma procedur varje gång.
- Inloggning på 1177 med mobilt bank-ID
- Bekräftar att jag är jag och det är jag som vill boka tid för mig själv.
- Nu kommer 10 frågor om hälsa, ev. Transporthjälp till kliniken, etc. som jag noggrant fyller i.
- Kollar att jag nu fyllt i rätt., klickar på att gå vidare .......
- ....... och möts av den här sidan:
Visa bilaga 207482
Varje gång!

Ok, jag förstår problemet med tillgången till vaccinet, men.....
- Skulle det inte förenkla mycket för oss som vill boka tid, om ovanstående information kom direkt när jag loggat in med mitt mobila bank-ID, innan jag fyller i alla frågorna?
Nähä..... förstår att jag inte är först med den idén, men.........
- Skulle man inte kunna behålla mina svar på de 10 frågorna, så jag slipper fylla i allt varje gång?
Nähä inte det heller....... då återstår samma frustration varje morgon, undrar hur länge? :msn_embarrassed:

Tommy
Tommy på måndagar mellan kl 8-10 läggs nya tider in , var på tå då
bokning är stängd till kl 10
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Tommy på måndagar mellan kl 8-10 läggs nya tider in , var på tå då
bokning är stängd till kl 10
Tack för tipset, idag kl 10.45 kom jag så äntligen fram och fick tid 13.10 31MAR21 i Bollnäs. Svärmor och svärfar lyckades också få boka tid idag.

För info öppnar bokningen kl 09.00 på måndagarna I Region Gävleborg.

Tommy
 

Lasseboy

HBK Medlem
Inlägg
1.417
Kommun
Borås
HBK-Nr
11736
Medlemskap
2024
Svärfar är 85 år men har inte fått nån tid än och han kan inte boka heller, 12st vaccin hade de på vårdcentralen förra veckan
 

sevallbo

HBK Medlem
Inlägg
385
Kommun
Gävle
HBK-Nr
12327
Medlemskap
2024
Tack för tipset, idag kl 10.45 kom jag så äntligen fram och fick tid 13.10 31MAR21 i Bollnäs. Svärmor och svärfar lyckades också få boka tid idag.

För info öppnar bokningen kl 09.00 på måndagarna I Region Gävleborg.

Tommy
Då hade du tur Tommy , jag bokade tid också skulle få en bekräftelse via sms . inget sms kom ringde och kollade fick svar att då hade inte min bokning gått igenom .
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Vaccinerad, ja den första sprutan mot covid-19 fick jag idag på Kulturhuset i Bollnäs. Föredömligt arrangerat, skulle vara på plats 13.10, 13.11 insläppt genom porten, incheckning, spruta och 15 minuters vila innan utsläpp. Tillbaka i bilen 13.29!

Hela proceduren tog alltså 19 minuter och jag kan lova att ingen blir smittad på Kulturhuset i Bollnäs och vi var många.

Har man samma flyt på de andra vaccinationscentralerna i Sverige, då tror jag att det här kommer att gå rätt snabbt.

Tommy
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Här i mina kvarter råder det tydligen rena kaoset och paralleller till krig dras. Ja i alla fall om man får tro Aftonbladet :

Vilka som ställde till det för dom köandes? Dom själva förstås.. :)
 
Toppen