• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Boka tid för vaccination mot covid-19

Frank N

HBK Medlem
Inlägg
833
Kommun
Krokom
HBK-Nr
24176
Medlemskap
2024
Här i Jämtland ska alla ringa ett gemensamt telefonnummer och sédan välja kommun där man bor. Kruckset är att min kommun Krokom inte nämns. Efter några timmar ringande och sökande på 1177.se så lyckas jag boka en tid nästa torsdag i Östersund. Känns skönt att börja kunna se ett avslut på detta virus som har hållit oss i ett järngrepp under så lång tid
 

Labbelurv

HBK Medlem
Inlägg
45
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
21555
Medlemskap
2024
Stockholm släppte tider för födda 1961 och tidigare i onsdag. Bokade direkt och fick Pfizer på Kistamässan i går kväll. Trodde inte i förra veckan att det skulle ske för midsommar, men ibland blir man positivt överraskad
 

Bäckis1843

HBK Medlem
Inlägg
2.382
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
28774
Medlemskap
2024
Fantastiskt idag fick jag första sprutan. Trodde jag skulle få efter nyår.
Bokade på 1177 men det stod att läsa att jag ev inte skulle godkännas för ja var för ung.
Väl på den tillfälliga vaccinationsmottagningen står två Securitas vakter utanför och kollar leg.
Han tar mitt och fäller direkt kommentaren: - Du är för ung för att få sprutan!
Jag svarade att jag jobbade ute bland människor.
Han svarade att det gäller bara inom vård och LSS.
Då sa jag. Men jag är överviktig.
-Inte tillräckligt, svarade han.
Jag funderade en stund och sa sen -Jag har högt blodtryck.
-Vad bra. Det är ett gott skäl till att få sprutan. Varsågod och stig på.

Första gången det var positivt att ha lite högt blodtryck :)
 

Stig

HBK Medlem
Inlägg
1.709
Kommun
Varberg
HBK-Nr
12151
Medlemskap
2024
Jag får första sprutan om någon vecka, det var sannerligen inte lätt. Det tog över en månad innan det över huvud taget gick att boka, sidan för bokning krånglade och långa tider fanns inget vaccin och då stängdes bokningen, när det väl gick att boka var väntetiden nästan en månad.
Ett av problemen i Halland var att tillresta från andra regioner tog 25% av doserna vilket medförde att de tilldelade doserna tog slut innan Hallänningarna själva var vaccinerade.
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Jag har inte känt mig stressad att bli vaccinerad men inser att det sannolikt blir lättare att röra sig mellan länderna i sommar när vi skall iväg.
Jag laddade ner region Stockholms app "Alltid Öppet" nu i eftermiddags för att kolla hur det fungerar och möjligheten att få en tid samt när det i så fall kan bli. Jag vill ju gärna hinna få dos två innan avresan i början på Juli. Det såg dock riktigt mörkt ut med tider.
Efter lite klickande i appen fram och tillbaka dyker det plötsligt upp en ny tid i Kista imorgon kl 18:00. Snabbt som en Kobra så bokade jag den.

Fantastiskt vad smidigt. Redan dagen efter och en lördag kl 18:00 knappt 2 mil hemifrån. Man behöver inte ens ta ledigt från jobbet.
Hatten av för alla dom som drar runt hela den här jätteapparaten med vaccineringen. Man känner sig riktigt bortskämd.
 

Herbet

HBK Medlem
Inlägg
1.390
Kommun
Solna
HBK-Nr
16285
Medlemskap
2024
Jag har inte känt mig stressad att bli vaccinerad men inser att det sannolikt blir lättare att röra sig mellan länderna i sommar när vi skall iväg.
Jag laddade ner region Stockholms app "Alltid Öppet" nu i eftermiddags för att kolla hur det fungerar och möjligheten att få en tid samt när det i så fall kan bli. Jag vill ju gärna hinna få dos två innan avresan i början på Juli. Det såg dock riktigt mörkt ut med tider.
Efter lite klickande i appen fram och tillbaka dyker det plötsligt upp en ny tid i Kista imorgon kl 18:00. Snabbt som en Kobra så bokade jag den.

Fantastiskt vad smidigt. Redan dagen efter och en lördag kl 18:00 knappt 2 mil hemifrån. Man behöver inte ens ta ledigt från jobbet.
Hatten av för alla dom som drar runt hela den här jätteapparaten med vaccineringen. Man känner sig riktigt bortskämd.
Det är gott om 2 tim ( gratis) parkeringar i området runt mässan. Parkeringen som hör till mässan, dyrt. Jag vaccinerade mig där 1/5.
Stora lokaler och ingen trängsel, munskydd gäller.

All vårdpersonal är hjältar.
 

Wizard

HBK Medlem
Inlägg
4.950
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2024
I går blev jag färdigsprutad och klar. Lite mer öm där de rände in nålen än efter första sprutan, (Pfizer).
Nu blir det till att hålla sig lugn och fin en vecka till, men sedan.........................................
:msn_drink::mat::msn_island::msn_party:
 

skalman52

FD HBK Medlem
Inlägg
4.818
Kommun
Täby
HBK-Nr
25289
Medlemskap
2021
Samma här.
Hade dessutom lyckan att vara listad på en vårdcentral som körde sitt helt eget race vid sidan om regionens fastlagda procedurer. VC ringde sina listade patienter och frågade "kan du komma och bli vaccinerad den och den tiden?". När man kom dit fick man sedan ett litet kort med vaccinationsdata och tid för andra dosen.
Ingen väntetid i telefonköer, ingen app som inte fungerar. Mycket bra skött av dom!

MVH
Hans
 

Olansson

FD HBK Medlem
Inlägg
484
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
4288
Medlemskap
2022
Samma här.
Hade dessutom lyckan att vara listad på en vårdcentral som körde sitt helt eget race vid sidan om regionens fastlagda procedurer. VC ringde sina listade patienter och frågade "kan du komma och bli vaccinerad den och den tiden?". När man kom dit fick man sedan ett litet kort med vaccinationsdata och tid för andra dosen.
Ingen väntetid i telefonköer, ingen app som inte fungerar. Mycket bra skött av dom!

MVH
Hans
Samma hos oss vi blev kallade per tel fick ny tid när vi fick första sprutan nu har det gått två veckor för mig o en för frugan så nu har ja varit o handlat på första gången se början av marsförra året
 
D

Deleted member 11118

Guest
Bokade på 1177 inga problem. Fick tid till andra sprutan, när jag fick första. Får andra på torsdag.
 

Mattias C

FD HBK Medlem
Inlägg
198
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
21611
Medlemskap
2022
Tog min i går drive in i slottskogen Göteborg.
Men temp gick ner istället för upp
 

Bilagor

  • Screenshot_20210529-193725.jpg
    Screenshot_20210529-193725.jpg
    252,2 KB · Visningar: 8
Toppen