• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vad ska man i Göteborg och göra?

Håkan o Britt

HBK Medlem
Inlägg
1.527
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
3489
Medlemskap
2024
Sv: Vad ska man i Göteborg och göra?

vad tog trafiken vägen och alla långa köer ,kör service bil i gbg ,mvh håkan
 
T

Teddi

Guest
Sv: Vad ska man i Göteborg och göra?

Hej teddi !
Visst har "Vi" varit med & betalat I Kiruna med omnejd också, ta bara deras Grusvägar det är inte gratis man får bara hoppas på att där inte saltas nu på vintern för då tar dom igen på vad där förloras på sommar halvåret bilisterna alltså (snacka om stenskott)!
Man får se positivt på "Göteborgs bompengen" det finns många mil grusväg som väntar på asfalt!
Mvh.

tack för ett bra ämne,,men ja e klar,,fortsättning blir politik,,ock du vet:D:D
ja står för det ja skrivit,,ock fortsätter med mitt engagemang:p:p tack,,
 

smålänningen

HBK Medlem
Inlägg
1.639
Kommun
Älmhult
HBK-Nr
1442
Medlemskap
2024
Sv: Vad ska man i Göteborg och göra?

var i Göteborg/Partille över helgen. Vad jag inte kan förstå är varför det finns kameror som registrerar när man kör ut från stan??
Då kör man ju från trängseln :confused:
 
F

F.d. 29925

Guest
Sv: Vad ska man i Göteborg och göra?

var i Göteborg/Partille över helgen. Vad jag inte kan förstå är varför det finns kameror som registrerar när man kör ut från stan??
Då kör man ju från trängseln :confused:


Väl ABBA som har skrivit en hel sång om företeelsen, "Money, money........
 
Ö

örjan o irene

Guest
Sv: Vad ska man i Göteborg och göra?

Beslutet att betala för att passera Göteborg på E6/E20 tycker jag är dumt. men det drabbar ju framför allt de som bor och arbetar i Göteborg med omnejd. Att man som turist sedan väljer att undvika "Västkustens Pärla" för en avgift som är 8 - 18 kronor på vardagar (före kl 18.30) tycker jag är konstigt. Det motsvarar som mest en liter disel! Hur många väljer att inte åka över Öresundsbron, utan stannar i Sverige, därför att avgiften där är mångfalt mycket högre? Principer är bra, men det får inte gå till överdrift, då riskerar livet att bli tråkigt.
 
F

F.d. 28371

Guest
Sv: Vad ska man i Göteborg och göra?

Fungerer Autopass eller Brobizz ved bomstajonene?
 

batju

HBK Medlem
Inlägg
149
Kommun
Svedala
HBK-Nr
3611
Medlemskap
2024
Sv: Vad ska man i Göteborg och göra?

Såvitt jag vet är utländska bilar undantagna.
 

atina1

HBK Medlem
Inlägg
1.790
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2024
Sv: Vad ska man i Göteborg och göra?

Hej teddi!
Tack själv men är det inte Mycket konstigt ta t.ex. Normännen (jag börjar med det milda) Nordkapstunneln är betald efter ett visst antal år!
Men till det "styva" Laerdalstunneln Märk väl ca:2.4 MIL lång i Norge, Där gjorde befolkningen jo vadå, "Satte" ner foten ingen bompeng & så blev det!
Om det sen gäller Öresundsbron, Stockholms Bompeng eller Göteborg är där någon tidsgräns?
Snacket om Miljön det är bara ett svepskäl, mer begriper dom inte!!!
Jag vet att du är inte ansvarig, men ju mer vi engagerar oss ju bättre, visst kör dom över oss men vi kan fördröja det!
mvh. "Ps" vad är inte politik? "DS"







tack för ett bra ämne,,men ja e klar,,fortsättning blir politik,,ock du vet:D:D
ja står för det ja skrivit,,ock fortsätter med mitt engagemang:p:p tack,,
 

atina1

HBK Medlem
Inlägg
1.790
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2024
Sv: Vad ska man i Göteborg och göra?

Hej! "Principen"!!
Jo angående Öresundsbron, eller ta HH leden (Helsingborg - Helsingör som båda har tappat trafik, då träder Storstaden Göteborg in på arenan med något som bara skapar osämja!
Mvh.




Beslutet att betala för att passera Göteborg på E6/E20 tycker jag är dumt. men det drabbar ju framför allt de som bor och arbetar i Göteborg med omnejd. Att man som turist sedan väljer att undvika "Västkustens Pärla" för en avgift som är 8 - 18 kronor på vardagar (före kl 18.30) tycker jag är konstigt. Det motsvarar som mest en liter disel! Hur många väljer att inte åka över Öresundsbron, utan stannar i Sverige, därför att avgiften där är mångfalt mycket högre? Principer är bra, men det får inte gå till överdrift, då riskerar livet att bli tråkigt.
 
Ö

örjan o irene

Guest
Sv: Vad ska man i Göteborg och göra?

Vet inte om det är osämja, däremot tror jag att vi har olika uppfattningar. När vi är ute och åker med våra husbilar, inte tänker vi väl då alltid på att vi tar den närmaste vägen som (ex.vis) är två mil kortare bara för att vi ska spara två liter diesel (14.43x2=28.86 SEK) om vi på grund av detta missar intressanta resemål. Eller?
I dag hade jag tre alternativ 1): att åka kl 05.30 för att passera utan kostnad för att vara framme vid mitt arbete kl. 07.00. Alternativ två var att köra en 12 km längre omväg ( merkostnad= 18:- i bensinkostnad) och alternativ tre var att åka 06.15 och betala 8:- i "trängselavgift". Jag valde alternativ tre. Sedan kan man alltid invända att man för ett år sedan inte behövde välja. Men jag accepterar att betala 8:-när framkomligheten har ökat med 20 minuter i högtrafik
 
F

F.d. 29925

Guest
Sv: Vad ska man i Göteborg och göra?

De flesta är nog villiga att betala, men under förutsättning att man får något för pengarna. För egen del skulle jag inte få annat än en kostnad om jag åker genom Göteborg.
En annan logisk miss är väl att om man lämnar "trängseln i Göteborg" borde det naturligtvis vara avgiftsfritt, men nu måste man betala för att man bidrar till mindre trängsel.:confused:
 

atina1

HBK Medlem
Inlägg
1.790
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2024
Sv: Vad ska man i Göteborg och göra?

Jo den var bra, Hahaha!


De flesta är nog villiga att betala, men under förutsättning att man får något för pengarna. För egen del skulle jag inte få annat än en kostnad om jag åker genom Göteborg.
En annan logisk miss är väl att om man lämnar "trängseln i Göteborg" borde det naturligtvis vara avgiftsfritt, men nu måste man betala för att man bidrar till mindre trängsel.:confused:
 
Toppen