• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vad gör ni just nu?

F

F.d. 52943

Guest
Sv: Vad gör ni just nu?

Hej!
Vi försöker att förlänga sommaren i Benidorm, hitills har det lyckats.

Hälsningar Anders och Birgitta
Vi förlänger också sommaren på lite annorlunda sätt -
Sitter och slöar i morgonrockarna efter att ha invigt badtunnan i trädgården till nya huset - väldigt skönt - både det 30 gradiga vattnet och skumpan...
a1270.gif


Hade TVn, telefonen och bredbandet oxå fungerat hade det varit perfekt. Har bara husbilens trådlösa segband på laptopen. Har inte ens morgontidning (GP) längre - Kristianstadbladet känns inte som nåt riktigt alternativ....åtminstone inte ännu. Kanske ändrar åsikt så småningom - vi får se.
 
F

F.d. 52943

Guest
Sv: Vad gör ni just nu?

Vi förlänger också sommaren på lite annorlunda sätt -
Sitter och slöar i morgonrockarna efter att ha invigt badtunnan i trädgården till nya huset - väldigt skönt - både det 30 gradiga vattnet och skumpan...
a1270.gif


Hade TVn, telefonen och bredbandet oxå fungerat hade det varit perfekt. Har bara husbilens trådlösa segband på laptopen. Har inte ens morgontidning (GP) längre - Kristianstadbladet känns inte som nåt riktigt alternativ....åtminstone inte ännu. Kanske ändrar åsikt så småningom - vi får se.

:mad::mad::mad:
Idag försvinner också denna livlina tills Felia får tummarna ur och kopplar upp oss här nere i Bromölla. MORR!
 

Calle Bonath

FD HBK Medlem
Inlägg
3.568
Kommun
Mark
HBK-Nr
1259
Medlemskap
2023
Sv: Vad gör ni just nu?

:mad::mad::mad:
Idag försvinner också denna livlina tills Felia får tummarna ur och kopplar upp oss här nere i Bromölla. MORR!
Så går det när man ger sig av ut i det okända, långt borta från civilisationen.... :)
Lycka till
Väntar med spänning på fortsättningen.
Sköt om er, hoppas vi ses.
Calle
 

Håkan o Britt

HBK Medlem
Inlägg
1.527
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
3489
Medlemskap
2024
Sv: Vad gör ni just nu?

just nu sitter jag o läser denna trevliga tråd väntar till våren och min nya bil som skall levereras i mars hoppas jag det är rena totyren att väntapå bilen mvh håkan
 

Håkan o Britt

HBK Medlem
Inlägg
1.527
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
3489
Medlemskap
2024
Sv: Vad gör ni just nu?

vi sitter inne det är 2grader varmt ute nu gött va mvh håkan:rolleyes:
Vi sitter på campingen Park Playa Bara mellan Barcelona och Tarragona, den campingen kan vi rekommendera den här årstiden. Vi har haft kanonväder hela tiden. För oss som är pensionärer kostar det bara 12,4 euro per natt. Det är bra standard på campingen. Tyvärr så stänger dom i slutet på september så vi planerar att åka vidare mot Benidorm.

Hälsningar Anders och Birgitta
 

bror.axelson

HBK Medlem
Inlägg
4.381
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1072
Medlemskap
2024
Sv: Vad gör ni just nu?

Tar ett glas vin före en härlig måltid - röding med mandelpotatis - och njuter av att veckan är slut.
Om man inte som jag renoverar en gammal Pilote då finns inga fria dagar.
Tillönskar alla en riktigt god och trevlig helg, var ni än är och gör.
Hälsningar Bror
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: Vad gör ni just nu?

Idag har jag tvättat husbilen samt städat i garaget samt har jag bytt kolen i en arbetskamrats fläktmotor som satt i en Saab 9-5 kostade 80:- istället för en ny för 1800:- .

Jag har även varit på posten och hämtat 5 meterr LEDstrip som jag har beställt som jag skall ha i "taket" i dubbelgolvet samt har jag även köpt LEDdimmer med fjärr så man kan tända det smidigt .

Sitter just nu och väntar på att frugan skall komma hem med pizzorna som jag beställde .... mums .
 
F

F.d. 52943

Guest
Sv: Vad gör ni just nu?

:mad::mad::mad:
Idag försvinner också denna livlina tills Felia får tummarna ur och kopplar upp oss här nere i Bromölla. MORR!

Har ägnat halva dagen åt att jaga Telia - och si - det hjälpte åtminstone delvis. Internet är kopplat.
solsken.gif

Telefon får vi när IP-modemet hinner hit med posten! TV dröjer några dagar till - men det klarar vi oss utan. Hittade äntligen en vettig person som förstod problematiken och att felet faktiskt inte var vårt utan Telias. Hon fixade förtur i installationskön och löste det på ca 4 timmar på eftermiddagen.

Ibland lönar det sig att vara påstridig!
 

Hjulnissarna

HBK Medlem
Inlägg
390
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
1025
Medlemskap
2024
Sv: Vad gör ni just nu?

71 flyttlådor packade - och 49 finns ånnu opackade. Vi följer Roland och Viola med en månads fördröjning - dvs sälja hus i Göteborg och köpa ett billigare söderut! Ikväll har det (som nästan sista kväll i Tuve) blivit varsin krabba med vitt vin - till efterrätt en G2A-bakelse - naturligt för en som fick gå bakom fanan ned från Hvitfeldsta till Brunnsparkens för att hylla Hjältekonungen på 60-talet. Återstår nu en dryg vecka till vi tar nya huset i besittning - och ytterligare en månad till vi lämnar Göteborg och tar möbler och alla kartongerna till Slättåkra (om ni nu vet var denna metropol ligger -:)). Fast än återstår att packa "verkstaden", mitt "förråd", garaget med gummibåtskärran i taket, osv osv .......... Ack, ja - en flytt efter 32 år i samma boning är inte det enklaste. Men man måste väl ända var optimist!
Ha en fin helg allesammans!!!!
/Boo
 
F

F.d. 2692

Guest
Sv: Vad gör ni just nu?

Har precis duschat av mig allt dammet från gipsskivorna som jag rivit ner. Efter 2 veckors rivande är nu vårt nyinköpta radhus helt utblåst. Väggarna som skulle rivas är borta och nu börjar uppbyggnaden. Det nya köket kom igår och ska nu på vanligt IKEA maner skruvas ihop.

Imorgon blir det besök på villamässan för att hitta ännu fler idéer, nu gäller det att hålla i plånboken.
 
F

F.d. 8470

Guest
Sv: Vad gör ni just nu?

Jeg sitter her midt på natten fordi jeg ikke får sove og leser de forskjellige innleggene. Leser om mennesker som er på flyttefot og andre som er på reise i varmere strøk. Det er så mye å lese på disse sidene at natten går fort.
Så når det blir morgen skal jeg bake boller og vi skal feire bursdagen til vårt eldste barnebarn som blir 11 år. Da samles stort og smått i familien og det er hyggelig. Så håper vi at vi kan ta en tur ett eller annet sted i Sverige neste helg for vi kjører hele året.
Vi sees vel der ute en gang

Solveig :)
 

Mojfen & Karianne

FD HBK Medlem
Inlägg
432
Kommun
Hultsfred
HBK-Nr
573
Medlemskap
2021
Sv: Vad gör ni just nu?

Hej

Just nu ligger jag i sängen i alkoven med lap-topen på magen. Dom nya täckena som vi köpte för ett par veckor sedan är helt underbara, så jag vill nästan inte gå upp.
Men maken har en extra fin frukost på gång där nere, så det är väl ingen återvändo.

Vi är i Motala. Njöt av en mycket god middag på Hamnkrogen i går kväll. Senare i dag bär det av till Linköping för is-speedway i Cloetta center.
Förstår inte hur vi kunde ställa av bilen i mitten av Oktober tidigare. Det finns ju hur mycket trevligt som helst att göra fast det är grått och kallt ute.

Ha en fortsatt trevlig helg!

MVH
Karianne
 
O

Oskar-543

Guest
Sv: Vad gör ni just nu?

Hej

Siter i Husbilen i Manta Rota I Portugal SOL 22C Bläst

Ruth Erik:)
 
F

F.d. 50012

Guest
Sv: Vad gör ni just nu?

Hej!
Har just gått in från morgonstädningen " krattat löv och soppat av mattan". Solen tittar fram och tempen är 20 gr. och ingen blåst.
Armacao de Pera Portugal.
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: Vad gör ni just nu?

Just nu har jag plockat ihop 4-5 hinkar med päron som jag kört till tippen samt har jag löv som behöver krattas upp och det blir väl ett antal sopsäckar av det .

Det sura är att jag har inget päronträd utan grannen har ett stort jäv** träd 1 meter från tomtgränsen och så är det varje år och jag funderar på att ställa skivor så dom där jäv** skräpet kommer på hans sida så han får ta hand om sin egen skit . ;) se deta med en liten blink i ögat ...

Grannen är hur bra som helst annars 10p av 10p , det är trädet jag inte gillar .... :twitcy:
 

Kjell Bertilsson

HBK Medlem
Inlägg
596
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
4375
Medlemskap
2024
Sv: Vad gör ni just nu?

Sitter runt köksbordet med ungdomarna. Har precis ätit våfflor med grädd och sylt. Det är inte ofta ungarna är hemma nu för tiden. De är ju mitt i livet och har massa saker på gång. Grabben ska till Göteborg i kväll med kompisarna. Vi andra sak titta på körslaget och äta något gott:)
 
F

F.d. 24435

Guest
Sv: Vad gör ni just nu?

Står just NU i köket och skall tillaga en måltid med medelhavstouch till min älskade fru, lammkotletter, dolmar, min egen variant på fetasallad, vitlöksbröd och auberginer som är fyllda med mozarellaost o torkade tomater. En aning hemmagjorda klyftpotatis och en skvätt rödvinssås enligt konstens alla regler. Har placerat frun i lässoffan med ett gott glas vin, själv dricker jag en kall go öl ackomanjerad av en lika kall ouzo. Kan det vara bättre??
 

Ragge 358

FD HBK Medlem
Inlägg
5.630
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021
Sv: Vad gör ni just nu?

Har precis vaknat det är hopplöst att somna om då blir man tröttare.
Satt o laddade in lite foton ifrån igår kväll när vi var hos en medlem i Gränna trakten.
Som vanligt var gourmetkocken i gång med vildsvin a la Knopparp med potatis gratäng. Men vildsvinen fick jag ej se denna gång:(.
Supergott igen! Och trevligt med en pratstund i mörkret.
 

Bilagor

  • vildsvin 003.JPG
    vildsvin 003.JPG
    2,3 MB · Visningar: 3
Senast ändrad:
Toppen