• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vad gör ni just nu?

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Inlägg
4.659
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2024
Sv: Vad gör ni just nu?

Vi avnjuter ett gott rött till en ostbricka. Lite trötta i benen efter mässan
 

STANTON

HBK Medlem
Inlägg
866
Kommun
Finspång
HBK-Nr
3999
Medlemskap
2025
Sv: Vad gör ni just nu?

Sitter just nu på glyttinge camping vi var på väg hem från elmia när frugan sa att hon ville till ikea så istället för att åka fram ock till baka blev det en natt till att njuta av husbilen

stanton :twitcy:
 
F

F.d. 55370

Guest
Sv: Vad gör ni just nu?

Startar en ny tråd för att bara skriva av sig om vad vi håller på med just nu - inte nödvändigtvis husbilsrelaterat alls.

Har badat och klippt en lätt vanvårdad Saga idag. Vanvårdad pga vår husförsäljning/husköp - har helt enkelt inte haft tid att bada och klippa på drygt 8 veckor. Det märktes. Det tog någon timma att bara borsta ut pälsen före badet! Nu är hon renoverad och nästan i skick som ny.

Har idag oxå kommit ett stort steg närmare husbytet. Efter besiktningen har köparen accepterat protokollets fel med en prissänkning på 10.000kr och därmed accepterat köpekontraktets alla villkor.

Problemet som besiktningsmannen upptäckte var att byggaren använt häftklammer i pappen under takpannorna. När dom klammorna rostar bort återstår små hål i pappen där vatten kan läcka in. Utan åtgärd lär detta förkorta takets livslängd med ca 10 år - från 45 till 35 år. Rekommenderad åtgärd är att plocka bort takpannorna och måla över alla klammor med tjäremulsion. Eftersom detta bör göras sommartid i torrt väder sänkte vi priset i stället för att försöka åtgärda själva.

Nu återstår att besiktiga det hus vi vill köpa i Bromölla http://www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/468617. På måndag ska besiktningsman och sotare titta på hus respektive murstock/kamin. Om dom inte upptäcker något alarmerande köper vi det och flyttar till skåne.

Med den prisskillnaden mellan det vi säljer och det vi köper har Viola oxå råd att gå i pension i förtid så att vi kan får mera tid för husbilsåkande.
dog.gif
Hej
Kolla när detta är gjort med klammrorna för det var godkänt för ett antal årsen:)
 
F

F.d. 55287

Guest
Sv: Vad gör ni just nu?

Hej.
Precis packat ur husbilen efter vår Italienresa som avslutades med tre dagar på Elmiamässan. Kom hem för någon timme sedan.
Försöker läsa igenom vad som skrivits under tiden vi varit borta och inte haft möjlighet att komma in på nätet samtidigt som allt som står i hallen ska sorteras upp, phuu.

Leena o Kaj
 
F

F.d. 4856

Guest
Sv: Vad gör ni just nu?

Spelar bas i ett fantastiskt forum som kallas ninjam. (Live jam via internet som faktiskt funkar.) Ett tips till alla musikintresserade. Vore kul med fler Svenskar där. En faslig massa Fransoser och man begriper inte ett smack vad dom säger. När dom pratar franska då förstås. hehe .

Som sagt.. Musiker=Ninjam check it out..
 

Rolf & Gunilla

FD HBK Medlem
Inlägg
1.160
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
2927
Medlemskap
2021
Sv: Vad gör ni just nu?

Sitter och beundrar min nya köksvägg (bilder i bloggen) som blev precis som jag tänkt mej.
Har just blivit klar med uppröjningen efter arbetet .Det var ju en av våra söner som fixade
det. Så sen blev det middag för oss,sonen sambon och dom 3 småttingarna. Under tiden väggen
fixades ,så var jag och dottern i Linköping och choppade ,jag hitta ett par snygga skinnpjuks som
jag ska ha när vi åker till Tyskland i oktober.(bussresa med övernattning).
Må gott hälsningar Gunilla
PS ni som skriver här kolla på bloggen där skrivs det också om vad vi gör just nu DS
 
F

F.d. 15874

Guest
Sv: Vad gör ni just nu?

sitter och funderar på vad min Fru skriver på sin blogg,och tänker på vad skönt det ska bli med operationen av min onda rygg om 2 veckor.För nu gör det faktiskt ........ ont!!!

per 891/
 

Rolf & Gunilla

FD HBK Medlem
Inlägg
1.160
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
2927
Medlemskap
2021
Sv: Vad gör ni just nu?

sitter och funderar på vad min Fru skriver på sin blogg,och tänker på vad skönt det ska bli med operationen av min onda rygg om 2 veckor.För nu gör det faktiskt ........ ont!!!

per 891/
Önskar dej ett stort lycka till med din operation.
Håller tummarna för att du ska slippa smärtorna.
Kram Gunilla
 
F

F.d. 55288

Guest
Sv: Vad gör ni just nu?

Sitter och vårdar en riktig rejäl praktförskylning :( jag drog på mig under dagarna på Elmiamässan.
Blir nog inget jobb i morron om det inte vänder inatt.

Leena;)
 

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.272
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Sv: Vad gör ni just nu?

Sitter här och funderar vad jag ska göra imorgon. Har nog närmare 6 månader att hitta på något eftersom hälsenan är avsliten. En sak som definitivt kommer att göras är att hålla koll på sidan.
Har skrivit en lista på lite prylar som ska inhandlas på Kjell O Comp. för larminstallion i husbilen.
Tid är allt jag har nu och att flytta kaffekoppen från köket tar tid eftersom den bara kan flyttas 1m. i taget.
 
F

F.d. 52943

Guest
Sv: Vad gör ni just nu?

Har haft en intensiv period. Vi håller på att sälja huset i Landvetter så dyrt som möjligt, för att köpa billigt i Skåne/Blekinge så att även Viola ska kunna gå i pension i förtid.

Vi har nu sålt och ska köpa ett hus i Bromölla imorgon.

Mitt i denna cirkus blev min 96-årige far akut sjuk före helgen och avled i söndags kväll. Vi vakade vid hans sjuksäng från i fredags. För hans del var det nog en befrielse – han har lidit svårt under sista halvåret.

I måndags eftermiddag hade vi sedan tidigare lyckats få ihop byggnadsingenjör och sotare för att besiktiga vårt nya tilltänkta hem i Bromölla när vi fick tillträde till huset för besiktning.

Nu fick vi tillbringa måndagens förmiddag på begravningsbyrån i Halmstad för att reda ut en mängd praktikaliteter kring fars frånfälle. Sedan blev det iltransport till Bromölla – vi hann nästan.

Har tillbringat de senaste dagarna i väntan på besiktningsmännens utlåtanden – nu verkar allt klart - har förhandlat färdigt om pris och villkor. I morgon lär vi köpa huset om inget oförutsett dyker upp.

Sitter i husbilen på HBK ställplats Tosteberga. Här är fantastiskt fint. Nyrenoverade hygienutrymen – toppklass för 100 kr. Solig och varm sensommar kväll. Kan inte bli mycket bättre.

I går stod vi vid Landön, nere på hamnplan. Ställplatsen vid Landö hade fått skylt med campingförbud, men ingen skylt vid hamnen.

(Försökte bifoga bilder från Landön och Tosteberga, men fick Winows-häng flera gånger i följd när jag valde bläddra för att hitta och ladda upp bilder från min dator....???)
 

Hannibal

HBK Medlem
Inlägg
293
Kommun
Båstad
HBK-Nr
308
Medlemskap
2030
Sv: Vad gör ni just nu?

Är utanför Landsort (Nynäshamn), påväg till Horsfjärden, kommer från Gydinia som vi hade som helghamn förra helgen.
Tar tåget hem i em, och skall kolla husbilen så den mår bra under Carporten.
Stephan
 

Benny & Marie

HBK Medlem
Inlägg
228
Kommun
Finspång
HBK-Nr
871
Medlemskap
2024
Sv: Vad gör ni just nu?

Just nu sitter jag och läser i denna tråd är på jobbe det blir ingen Elmia mässa i år jobbar hela helgen på måndag är det frivecka
 
F

F.d. 15874

Guest
Sv: Vad gör ni just nu?

Just nu sitter jag och läser i denna tråd är på jobbe det blir ingen Elmia mässa i år jobbar hela helgen på måndag är det frivecka

Hej du!
Jag undrar vilken mässa du inte kan vara på?
är det husbilsmässan du menar så har den varit i helgen som gick,from 10/9-13/9

MVH: per 891/
 

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.272
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Sv: Vad gör ni just nu?

Gör ett kopplingschema för larmet som jag kommer att installera i vår bil.
Har varit i kontakt med två företag som gör GPS-larm. Intressant.

Jag ritar vidare...........
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Vad gör ni just nu?

Telefonkonfererar med mitt juridiska ombud och försöker finna en strategi för att inte systern ska kunna roffa åt sig hela famljeförmögenheten. Den som hade en brorsa ändå...

Jappe
 
Toppen