• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vad gör ni just nu?

robert

HBK Medlem
Inlägg
412
Kommun
Partille
HBK-Nr
893
Medlemskap
2027
Sv: Vad gör ni just nu?

Sitter i Hunnebostrand och tittar på Skavlan, helt underbart program!
Det är nog ett 20-tal bilar här och några medlemmar också, vi har en fin kväll och hoppas att det fina vädret fortsätter resten av helgen.
Ha det bra alla, ta det lugnt på vägen så syns vi . Robert och Anette
 

Frankia

HBK vice ordförande
Inlägg
5.532
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
549
Medlemskap
2024
Sv: Vad gör ni just nu?

Hej Robert o Anette!

Vi såg när ni kom. Vi står vid kajen.
Har just kommit tillbaka från Rest. Bella Gästis där vi avnjutit en varsin pizza tillsammans med Leif o Eva som också har en Frankia. Dom är numer värvade till HBK.

Trevlig helg
 
F

F.d. 15874

Guest
Sv: Vad gör ni just nu?

försöker att sitta ner,efter en natt som inte varit så bra,har just hält i mej en näve värk tabletter för jag har så ont i ryggen så jag kan varken sitta eller ligga,börjar bli lite trött i benen.Torsdagen nästa vecka närmar sej ganska så sakta då operationen av min rygg ska ske och det ser jag fram emot,DÅ FÅR JAG SOVA.Det har inte blivit så mycket av den varan den senaste veckan,dessutom svårt at sova när man står upp har jag upptäckt

per 891/
 
Senast redigerad av en moderator:

Ragge 358

FD HBK Medlem
Inlägg
5.630
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021
Sv: Vad gör ni just nu?

Sitter här o funderar på om jag skall göra ett stor röj idag, men sitta o fundera går ju.
Fick ju en dunderförkylning för en vecka sedan, får se om man orkar.
När man tittat ut här på morgonen så ångar det över sjön rejält.
Så nu går det åt det kalla hållet, men det blir nog en kanon dag.
Sedan kanske det blir en tur till Ödestugu eller Visingsö.
Ödestugu för Gustav har fått sitt elevtillstånd för segelflyg så nu hoppas jag han inte ångrar sig för det kostade skjortan en bra bit över 2000:- hutlöst.
Ja vi får se när hövdingen vaknat vad det blir.
o känner jag mig rätt så kommer jag att gå här o skrota som vanligt/susanne
 
I

Iveco 35

Guest
Sv: Vad gör ni just nu?

Just nu ingenting. Vaknade med "daggen" alltså allt för tidigt. Kanonväder över ön klar blå himmel. Skall förbereda för ankommande barnbarn som skall stanna hela helgen. Phuuu! men roligt. Olle.
 

maro

HBK Medlem
Inlägg
946
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
815
Medlemskap
2024
Sv: Vad gör ni just nu?

Vi tog en eftermiddagstur till Ranarpsstrand - skall snart ta en kopp kaffe. Skönt att sitta och slappa en stund i solen och njuta av havsutsikten. Snart kommer en HBK-familj hit och fikar med oss. Sen blir det 6-årskalas ikväll hos Saga (barnbarnet).
 

Bilagor

  • Ranarpsstrand 090919 001.JPG
    Ranarpsstrand 090919 001.JPG
    167,9 KB · Visningar: 5
  • Saga 6 år.pdf
    1,7 MB · Visningar: 17
F

F.d. 10627

Guest
Sv: Vad gör ni just nu?

Min nya Apple Iphone från Telia har äntligen dykt upp och så har vi skrivit på köpeavtal på vår nya bil som kommer vid årsskiftet ( hoppas vi), en Dethleffs Esprit 7850-2 en rejäl boggiebil som enligt uppgift ska funka på vintern (hoppas vi) :p

Vi har just kommit hem från Carvan clubbs höstträff i Eskilstuna där vi blev medlemmar av en ren slump och även sjönk ner på vår campingplats så vi fick ringa på bärgning( gratis som tur var tack vare MM)
 

Bilagor

  • Esprit_I7870_Silber_frei.jpg
    Esprit_I7870_Silber_frei.jpg
    44,7 KB · Visningar: 7
Senast redigerad av en moderator:

murphy

HBK Medlem
Inlägg
72
Kommun
Vetlanda
HBK-Nr
3678
Medlemskap
2024
Sv: Vad gör ni just nu?

:msn_sun: sol från klarblå himmel, vaknade för 2 timmar sen och det är egentligen alldeles för lite sömn när man har två nätter kvar. Så efter att ha läst om potatisgratänger och äppelkakor, fikastunder vid Ranarps Strand så ska jag förpassa mej och min halvslumrande kropp på en promenad i omgivningarna för att vakna till ordentligt.
:msn_pizza: blir det inte utan pasta med köttfärs till frukost och sen får det väl bli nån kulinarisk smakupplevelse åt hållet varmakoppens tomatsoppa och ostmacka, efterrätten kommer sen vid 23-tiden och det lutar åt fruktsallad.

Så ser min lördag ut men vänta bara, för jag har ledigt nästa helg och då tar jag igen det.

:bye::bye: Eva
 

Åke o Wania 65

HBK Medlem
Inlägg
763
Kommun
Leksand
HBK-Nr
65
Medlemskap
2024
Sv: Vad gör ni just nu?

Vi har nu kommit till Arvika, till denna vackra plats vid Glafsfjorden.
Om jag vore president i Arvika så skulle jag anordna en ställplats a la
Tyskland med vatten och spillvattentömning samt en automat för betalning.
Tänk bara vilka pengar som skulle strömma in till staden...
Vi tittar ut på solnedgången - sååå vackert.
Alldeles nyss passerade en igelkott alldeles utanför bilen, inte så ofta man
ser sådana, tror faktiskt inte att jag nånsin sett en i levande livet tidigare.
Lägger ut ett par bilder och önskar er alla en god natt.

Wania (Åke o Wania 65)
 

Bilagor

  • Igelkottsbesök i Arvika.JPG
    Igelkottsbesök i Arvika.JPG
    507,7 KB · Visningar: 6
  • Åke tittar på solnedgång i Arvika.JPG
    Åke tittar på solnedgång i Arvika.JPG
    480,6 KB · Visningar: 4

Maja

HBK Medlem
Inlägg
1.202
Kommun
Arvika
HBK-Nr
215
Medlemskap
2024
Sv: Vad gör ni just nu?

Välkomna till Arvika. Det finns redan ett politiskt hanterat förslag om anordnande av ställplats. Ska manglas under vintern och förhoppningsvis kommer det ut nåt i andra ändan nästa år........

Själva sitter vi på Kreta och har en liten familjeträff med barn o respektive. Saknar redan Maja men färgebiljetterna Pireus-Chania var dyrare än Venedig-Patras så det blev lågprisflyg denna gång.

(Off topic, ursäkta!)
 

FredrikL

HBK Medlem
Inlägg
185
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
361
Medlemskap
2024
Sv: Vad gör ni just nu?

Tog en liten tripp fr Stockholm - Kristianstad å hälsa på dottern, vidare till Lübeck- Aachen med en jyst ställplats mitt i stan, vidare till champagne´s vingårdar - Loire - vidare till Beaune och följde sedan floden Dobs, underbart vackert och där var det dax för en operation av taxen Texas som fått en 12 mm lång sticka i foten. Nu mycket bättre! Följde den tyska vin vägen och sitter just nu i Bad Durkheim, bra ställplats utanför camping Knaus. Här pågår en Wurst und Wein-fest. Slå ihop Gröna Lund, Kiviks marknad och en lyckad wein-fest så vet ni ung hur det är! Mycket folk är en underdrift! Ska försöka att vara hemma nästa helg! "skulle bara testa nya husbilen"!
Ta´t luugnt på vägarna så ses vi
Fredrik
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Vad gör ni just nu?

Det var ungefär en sådan resa jag hade ställt in mig på i september. I stället sitter jag här på kammaren med en massa tråkiga handlingar och papper med siktet inställt på en eventuell civilrättsprocess. Olika falla ödets lotter. Ha en fortsatt trevlig tripp, FredrikL! Jag är inte alls avundsjuk! (Märks det hur det skorrar)? :eek:;):)

Jappe
 

FredrikL

HBK Medlem
Inlägg
185
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
361
Medlemskap
2024
Sv: Vad gör ni just nu?

Usch, Jappe, det har regnat hela tiden, druckit en massa sura viner som skojarna försökt att kränga för stora pengar, folk kör som biltjyvar, soppan kostar fläsk, alla snackar så man inte hajar ett dugg, maten smakar konstigt och det är ett elände hela tiden som du förstår. Skönt å höra att du slipper göra en sån häringa tok-resa:):):)
Fredrik
 

Rimagy

HBK Medlem
Inlägg
344
Kommun
Märsta
HBK-Nr
817
Medlemskap
2024
Sv: Vad gör ni just nu?

Jag sitter och njuter av helgen som var i minnet.Jag älskar husbilslivet men har en man som är ljummet inställd....
När jag försöker få honom nämna NÅGOT som är positivt med husbilsägande kommer det:
Våra Norrlandsresor på semestern med fiske och naturupplevelser!
Den här helgen tänkte jag överraska honom så jag köpte en massa godsaker att äta och
sa att vi skulle ut till hemligt resmål.
Vi startade resan och jag satt med kartan framför mig för att guida honom med vägval.
Tyvärr hamnade vi i lååång kö i nästan en timme så det var kolsvart ute när vi närmade oss
slutmålet.
Jag hade vi det här laget letat upp alternativa ställen att stanna vid men maken var envis.
Hade vi ett mål så skulle vi åka dit!
Så i becksvarta mörkret letade vi efter Sågåstjärn vid Malingsbo.
Hade turen att några tänt marschaller och eld som syntes från vägen så vi fann platsen.
Stannade lite ifrån de andra och då var klockan ca 20.45.
Vi åt något litet och tog varsin öl sedan var det läggdags, vi var båda helt slut efter idogt
avsökande efter älgar och annat vilt efter vägen.
Morgonen därpå vaknade vi till strålande sol och när vi gick ut upptäckte vi vilken ljuvlig plats vi funnit med vattenbrynet allldeles utanför dörren.
Efter frukost och liten promenad runt området så var det dags för kaffe och melodikryssande på chatten, vi medverkade via SMS till Hianders.
Satt ute hela förmiddagen och bara njöt, SÅ vackert!
Jag trodde maken skulle fiska men han ville bara ta det lugnt.
Jag började få lite myror i baken då jag visste att Kanon-Kurt i Ludvika hade mässa.
Så snälla maken säger: OK, vi far dit så kan vi återvända hit efteråt.
Jag säger bara: han är bara för go! Det är kärlek det!
Så vi for iväg och jag fick se Kabes nya varianter,Eura och Adria fanns också.
Var ju inte till Elmia i år.
Fanns flera jag kunde tänka mig, tyvärr inte vår plånbok.
Men drömma kostar ingenting och på tillbakavägen säger jag:
Vår får duga, dessutom är den betald!
Nja, säger maken....den är för trång för oss.
Hoppsan!!!!!
Vi får väl drömma några år till men kanske blir det någon "ny-gammal" bil så småningom?
Vi åkte tillbaks och "vår plats" fanns kvar så det var bara ut med möblerna igen
och brassa käk.
Tog fram vår Muurikka, gjorde eld och anrättade kotlett,potatisklyftor och grönsaker med "bea" i det fria.
Smakade kalasbra!
Hade sedan Skipbo-duell som avslutades oavgjort.
Vi åkte hem dagen därpå och ställde upp "Pärlan" på nya parkeringsplatsen.
Inhägnat,larmat och bevakat med hund.
Kalasfin plats!
Frågade maken hur han tyckte vårt resmål varit: Toppen, sa han.
Blir nog fler vändor dit!

Marina
 
Senast ändrad:

TeknikLasse

HBK Medlem
Inlägg
1.865
Kommun
Mora
HBK-Nr
3335
Medlemskap
2025
Sv: Vad gör ni just nu?

Tack Lasse o Emma!
Nästan era hemtrakter väl?
Marina

Det stämmer, vackert som tusan!:)

Har just nu en paus mellan 2 grupper, den första fotograferingen fick mig att nästan tappa fattningen... det var lärare och dom är värst, de kommer inte i tid och har väldigt svårt för att ta instruktioner.

Hur skall våra barn kunna lära sig moral, om inte deras förebilder har det!?!?

Jaja vi har turen att få vara med om detta, ingen dag är den andra lik, nu är det dags för en gruppbild på ca 80personer om alla kommer.

Kram på er:)
 
Toppen