• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vad gör ni just nu?

F

F.d. 52943

Guest
Startar en ny tråd för att bara skriva av sig om vad vi håller på med just nu - inte nödvändigtvis husbilsrelaterat alls.

Har badat och klippt en lätt vanvårdad Saga idag. Vanvårdad pga vår husförsäljning/husköp - har helt enkelt inte haft tid att bada och klippa på drygt 8 veckor. Det märktes. Det tog någon timma att bara borsta ut pälsen före badet! Nu är hon renoverad och nästan i skick som ny.

Har idag oxå kommit ett stort steg närmare husbytet. Efter besiktningen har köparen accepterat protokollets fel med en prissänkning på 10.000kr och därmed accepterat köpekontraktets alla villkor.

Problemet som besiktningsmannen upptäckte var att byggaren använt häftklammer i pappen under takpannorna. När dom klammorna rostar bort återstår små hål i pappen där vatten kan läcka in. Utan åtgärd lär detta förkorta takets livslängd med ca 10 år - från 45 till 35 år. Rekommenderad åtgärd är att plocka bort takpannorna och måla över alla klammor med tjäremulsion. Eftersom detta bör göras sommartid i torrt väder sänkte vi priset i stället för att försöka åtgärda själva.

Nu återstår att besiktiga det hus vi vill köpa i Bromölla http://www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/468617. På måndag ska besiktningsman och sotare titta på hus respektive murstock/kamin. Om dom inte upptäcker något alarmerande köper vi det och flyttar till skåne.

Med den prisskillnaden mellan det vi säljer och det vi köper har Viola oxå råd att gå i pension i förtid så att vi kan får mera tid för husbilsåkande.
dog.gif
 
F

F.d. 55368

Guest
Välkomna till Skåne.

Närmare till det vackra Danmark och till kontinenten. .....Hanna

















Startar en ny tråd för att bara skriva av sig om vad vi håller på med just nu - inte nödvändigtvis husbilsrelaterat alls.

Har badat och klippt en lätt vanvårdad Saga idag. Vanvårdad pga vår husförsäljning/husköp - har helt enkelt inte haft tid att bada och klippa på drygt 8 veckor. Det märktes. Det tog någon timma att bara borsta ut pälsen före badet! Nu är hon renoverad och nästan i skick som ny.

Har idag oxå kommit ett stort steg närmare husbytet. Efter besiktningen har köparen accepterat protokollets fel med en prissänkning på 10.000kr och därmed accepterat köpekontraktets alla villkor.

Problemet som besiktningsmannen upptäckte var att byggaren använt häftklammer i pappen under takpannorna. När dom klammorna rostar bort återstår små hål i pappen där vatten kan läcka in. Utan åtgärd lär detta förkorta takets livslängd med ca 10 år - från 45 till 35 år. Rekommenderad åtgärd är att plocka bort takpannorna och måla över alla klammor med tjäremulsion. Eftersom detta bör göras sommartid i torrt väder sänkte vi priset i stället för att försöka åtgärda själva.

Nu återstår att besiktiga det hus vi vill köpa i Bromölla http://www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/468617. På måndag ska besiktningsman och sotare titta på hus respektive murstock/kamin. Om dom inte upptäcker något alarmerande köper vi det och flyttar till skåne.

Med den prisskillnaden mellan det vi säljer och det vi köper har Viola oxå råd att gå i pension i förtid så att vi kan får mera tid för husbilsåkande.
dog.gif
 

susanne

HBK Medlem
Inlägg
112
Kommun
Karlskoga
HBK-Nr
3647
Medlemskap
2024
Sv: Vad gör ni just nu?

Jag har just flyttat klart phuuu,jag är glad att det är över. Flyttade till ett hus som är mindre och har ett förråd,själv hade jag 4 bilsgarage och 4 mindre stugor på tomten det har varit ett väldans trixande.Bilen blev påkörd direkt när vi flyttade in :(och jag har just nu varit ute och tittat efter min mobil som jag nog tappade igår kväll när jag handlade:confused:.Jag hoppas att den kommer fram under dagen, att en vänlig människa har hittat den och ringer någon av mina annhöriga(det brukar jag göra när jag hittar en mobil).Jag ska ju ner till jönköping senare idag och vara där hela helgen och barna ska vara hemma. Då om någonsin behöver man ju sin mobil.Har aldrig förlorat en förut,men är man stressad så händer det mera saker som gör att man får ännu mer att göra hmmmmmm.Ser i alla fall fram emot heljen i jönköping,det är min belöning efter denna flytt:wub::wub:.
Hoppas det går bra för er, det var ett fint hus ni tänker köpa.:)sussi
 
F

F.d. 2692

Guest
Sv: Vad gör ni just nu?

Just nu sitter jag och läser i denna tråd. Efter detta blir det att packa husbilen och ge sig av till Ragglanda för att sen gå på mässan imorgon. Visst ja, ska försöka jobba någon timme där imellan.
 
F

F.d. 6241

Guest
Sv: Vad gör ni just nu?

börjar oftast dagen med att läsa på husbilssidan , väntar på att ett par ska komma och hämta husbilen, dem ska åka till Skåne på semester 1 vecka
nu ska jag fortsätta med att läsa NT (lokal tidning)
 
F

F.d. 55337

Guest
Sv: Vad gör ni just nu?

Vi sitter på campingen Park Playa Bara mellan Barcelona och Tarragona, den campingen kan vi rekommendera den här årstiden. Vi har haft kanonväder hela tiden. För oss som är pensionärer kostar det bara 12,4 euro per natt. Det är bra standard på campingen. Tyvärr så stänger dom i slutet på september så vi planerar att åka vidare mot Benidorm.

Hälsningar Anders och Birgitta
 
Senast redigerad av en moderator:

Mita o Stig

HBK Medlem
Inlägg
581
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
1105
Medlemskap
2024
Sv: Vad gör ni just nu?

[Efter en dag på mässan så är vi nu vid Kroksjön,underbart väder och lite fiskelycka,
 

Bilagor

  • ,Semester 09 189.jpg
    ,Semester 09 189.jpg
    1,1 MB · Visningar: 1
  • ,Semester 09 192.jpg
    ,Semester 09 192.jpg
    849,9 KB · Visningar: 0
Senast ändrad:

Inger o Tommy

HBK Medlem
Inlägg
112
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
2664
Medlemskap
2024
Sv: Vad gör ni just nu?

Vi var på mässan igår och för nån timma sedan kom vi till motorstation i Borås för att i morgon titta på folkrace.:msn_car: :bye:

Inger, Tommy o Enzo
 

Frankia

HBK vice ordförande
Inlägg
5.532
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
549
Medlemskap
2024
Sv: Vad gör ni just nu?

Hej!

Vi sitter just nu på parkeringen i hamnen i Arvika. Fin utsikt över Kyrkviken. Om en stund drar vi upp till Thairestaurangen för lite gott att äta.

Det är första året som vi inte är på Elmia, men det blir 2 årskalas med barnbarnet i morgon istället. Inte fel det heller.

Ha en go helg :)
 
F

F.d. 25148

Guest
Sv: Vad gör ni just nu?

Hej Jag håller på och kokar några kilo kräftor till en kräftskiva senare. Så denna helgen får husbilen stanna hemma. Jag hoppas kunna köra en runda nästa helg kanske öland.
 

PatricS

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Umeå
HBK-Nr
2899
Medlemskap
2024
Sv: Vad gör ni just nu?

Älgjakten började idag! :)

Upp 0330 å sen samling - utlottning av passen och på plats vid 6-tiden.
1a älgen sköts vid 7-tiden - en till innan dagens jakt var över.
Såg älgko med kalv sakta passera mig på 25 m avstånd - satt vid en mindre väg - kon gick fram till vägkanten - titta höger å sen vänster å sen gick de över - en härlig stund att få uppleva det på nära håll! Ja vi skjuter inte ko med kalv.
 

Rolle-car

FD HBK Medlem
Inlägg
135
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
2190
Medlemskap
2021
Sv: Vad gör ni just nu?

Packar till Torshälla Marknad söm går lördag o söndag en fin gammal marknad med mycket hantverk på.
 

Olle Ö

HBK Ställplatsgrupp
Inlägg
696
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
1028
Medlemskap
2024
Sv: Vad gör ni just nu?

Vi sitter pa ett internetcafé i Petershagen, en liten idyll norr om Minden i mellersta Tyskland. Vi har kört fran Polch vid Moseldalen via Eifel och Siegen. Ett mycket kuperat landskap med härliga vyer över berg och öppna vidder.

:)Hälsningar
Marita och Olle
 
Senast ändrad:

GöranH

FD HBK Medlem
Inlägg
1.124
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
307
Medlemskap
2022
Sv: Vad gör ni just nu?

Har just kommit från elmia,sitter nu i Askersund.Många bilar här nere i hamnen.Skall imorron gå på chokladmässan här i Askersund.
 
F

F.d. 15874

Guest
Sv: Vad gör ni just nu?

Sitter och planerar kommande veckas matsedel härhemma, och ska snart ge mig iväg för att handla hem allt på Citti Gross. Dottern följer gärna med och handlar medans man och son har utvecklat någon form av allergi mot stora varuhus ;-)
 

maro

HBK Medlem
Inlägg
946
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
815
Medlemskap
2024
Sv: Vad gör ni just nu?

Startar en ny tråd för att bara skriva av sig om vad vi håller på med just nu - inte nödvändigtvis husbilsrelaterat alls.

Har badat och klippt en lätt vanvårdad Saga idag. Vanvårdad pga vår husförsäljning/husköp - har helt enkelt inte haft tid att bada och klippa på drygt 8 veckor. Det märktes. Det tog någon timma att bara borsta ut pälsen före badet! Nu är hon renoverad och nästan i skick som ny.

Har idag oxå kommit ett stort steg närmare husbytet. Efter besiktningen har köparen accepterat protokollets fel med en prissänkning på 10.000kr och därmed accepterat köpekontraktets alla villkor.

Problemet som besiktningsmannen upptäckte var att byggaren använt häftklammer i pappen under takpannorna. När dom klammorna rostar bort återstår små hål i pappen där vatten kan läcka in. Utan åtgärd lär detta förkorta takets livslängd med ca 10 år - från 45 till 35 år. Rekommenderad åtgärd är att plocka bort takpannorna och måla över alla klammor med tjäremulsion. Eftersom detta bör göras sommartid i torrt väder sänkte vi priset i stället för att försöka åtgärda själva.

Nu återstår att besiktiga det hus vi vill köpa i Bromölla http://www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/468617. På måndag ska besiktningsman och sotare titta på hus respektive murstock/kamin. Om dom inte upptäcker något alarmerande köper vi det och flyttar till skåne.

Med den prisskillnaden mellan det vi säljer och det vi köper har Viola oxå råd att gå i pension i förtid så att vi kan får mera tid för husbilsåkande.
dog.gif



Hej!

Sitter just nu och kollar på alla människor som går förbi på huvudgatan inne på Elmia området. Det nya huset kommer ni säkert att trivas i nu när ni båda kan va lediga samtidigt. Ser väldigt mysigt ut. Önskar er all lycka till med det nya huset.
 
Senast ändrad:
F

F.d. 52994

Guest
Sv: Vad gör ni just nu?

Just nu sitter vi i soffan och slappar med ett glas rött vin och mår pelle efter en delikat måltid
 
Toppen