• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vad gör ni just nu?

F

F.d. 11293

Guest
Sv: Vad gör ni just nu?

jag skall till våran bygdegård o spika ihopa rekvisita till våran lokalrevy :) och i morgon skall vi ta :mh: till Ullared o :eek: shoppa, fast inte jag :rolleyes:, vi stannar till på champingen över natten :yes:
 

Calle Bonath

FD HBK Medlem
Inlägg
3.568
Kommun
Mark
HBK-Nr
1259
Medlemskap
2023
Sv: Vad gör ni just nu?

Laddar upp för sista natttpasset denna veckan. Sen är jag ledig till söndag kväll...
Calle
 
F

F.d. 8470

Guest
Sv: Vad gör ni just nu?

Jeg sitter/ligger i en stol etter at jeg for 6 uker i morgen hadde ett uhell på Stocken Camping. Jeg lekte med mitt barnebarn på 4 år og skled i gresset og slo løs hoftekula og knuste bekkenet. Jeg lå i 3 kvarter i gresset før ambulansen kom og det var ikke godt!!!
Så etter 2 uker på sykehus og 3 uker på ett opptreningssenter i Norge har jeg kommet så langt. Blir mange turer til Oslo for å ta nye bilder for å sjekke hvordan det går med bekkenet men den 27.09 kjører vi til Lidkiøping og Krono Camping. Men rullestolen må med. Gleder meg veldig til å komme på tur igjen.

Solveig i mommo sin :wub:
 
F

F.d. 52994

Guest
Sv: Vad gör ni just nu?

Just nu packas husbilen för färden till Harads Camping och CC:s höstträff.
Vi är 18 ekipage som skall träffas, umgås och äta gott :):):)
 

murphy

HBK Medlem
Inlägg
72
Kommun
Vetlanda
HBK-Nr
3678
Medlemskap
2024
Sv: Vad gör ni just nu?

Läst alla svar på denna tråden. Ska ut i höstsolen och njuta en stund, sen blir det veterinärsbesök med Murphy som haltar och verkar ha ont i en tass. Det är inte roligt hos veterinären och dyrt blir det för det mesta också. Sen blir jag ensam och allena hemma hela helgen, men jag ska ju jobba och sova så det blir skönt också. Men ut på en promenad varje dag kommer det att bli även om inte hunden är hemma. Ha en bra helg

:bye::bye: Eva
 
H

hianders

Guest
Sv: Vad gör ni just nu?

Tyvärr inget husbilsåka i helgen då vi skall ha 130-års kalas (60+70) för min syster och hennes sambo från Norge. Har precis lagt in tjälknöl i en saltlag (med bl a enbär och lagerblad mm), skall bli spännande att smaka den. Första gången jag har kryddor i lagen förutom saltet och lite socker. Avnjutes med grönsallad, pressgurka samt en potatisgratäng med mycket vispgrädde. Efterrätt äppelkaka med vaniljsås :)

Troligen inget husbilsåka nästa helg heller då barnbarnet kommer hit med pappa eftersom dottern fått en Spavistelse på Hotell Billingehus i present när hon fyllde 30 i somras.

Sen är nog abstinensen stor!! Vi passar nog på att besöka Smedsnäsets camping (CC) utanför Falun i veckan då eftersom Hasse vann två nätter på valfri CC-camping i Dalarna efter att ha gissat rätt på vikten på en dalahäst i CCs monter på Elmia.

Ha en bra helg alla!

fru hianders/Inger
:yes:
 

Tom o Cina

HBK Medlem
Inlägg
189
Kommun
Karlskrona
HBK-Nr
1547
Medlemskap
2024
Sv: Vad gör ni just nu?

Har varit ute på en timmes promenad med hundarna. Njuter av det vackra vädret.
Hade kallt i morse 3 grader, så det blev säsongens första brasa i kaminen.
Blir hemma denna helgen, ska ha kräftskiva tillsammans med vänner, vi är ju
inte hemma så mycket under sommaren så det blir en sen kräftfest.
Men nästa helg blir det Öland o skördefest. Ska träffa HBK vänner där, ska
bli så trevligt.
I eftermiddag blir det babysim med mina små tvillingtjejer (inte mina utan barnbarn).
Ett privilegium o få vara med om detta då inte Mamman kan bada med bägge, så mysigt.
Sedan blir det en lugn hemmakväll med tacopaj och en flaska rött.
Så ser min dag ut idag hemma. //Cina
 
Inlägg
508
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
826
Medlemskap
2024
Sv: Vad gör ni just nu?

Ingen husbilshelg. Den är avställd och vi håller på att packa för att flyga ner till Spanien nästa vecka. Ska även fixa lite i trädgården innan vi åker. Krukor med växter ska bort och gräset klippas.
Solen skiner här och det är en skön höstdag.
Anne-Louise o Johnny
 
F

F.d. 50004

Guest
Sv: Vad gör ni just nu?

Sitter nere i Moseldalen i en by som heter Wintrich, det är 25gr. varmt här just nu . Det är fyra svenska bilar här på stellplatzen.Vi och kompisarna och en till som har husbilsloggan, men vi har inte lyckats prata med dem än.
Hasse och Lena
 

Åke o Wania 65

HBK Medlem
Inlägg
763
Kommun
Leksand
HBK-Nr
65
Medlemskap
2024
Sv: Vad gör ni just nu?

Hej alla glada!

Efter att ha åkt via Idre till Trysil, på en härlig resa tillsammans med Peder och Berit (Kingen). När vi lämnade Trysil så skildes våra vägar, Peder och Berit åkte österut och vi åkte söderut.
Det regnade, men när vi passerade svenska gränsen så kom solen fram och det blev ett fantastiskt väder.
Vi står nu 2,5 mil norr Torsby på en skidanläggning som heter Hovfjället. Vi har en fantas-tisk utsikt åt alla håll, solen går ner i väster och och det är vackert.

Hälsningar
Åke och Wania, Frasse och Valle
 

Bilagor

  • Åke o hundarna på Hovfjället, Torsby.JPG
    Åke o hundarna på Hovfjället, Torsby.JPG
    451,9 KB · Visningar: 0

TeknikLasse

HBK Medlem
Inlägg
1.865
Kommun
Mora
HBK-Nr
3335
Medlemskap
2025
Sv: Vad gör ni just nu?

Sitter nu i Husbilen efter en veckas fotografering av elever på Västerviks Gymnasium.
Det har varit en härlig vecka med många ansikten ca. 800st porträtt.

Efter jobbet åkte vi till Lysingsbadet, en otroligt mysig camping med ALLT!

Där landade vi på ett täcke i solen och bara mös, här kommer några bilder.

Önskar alla en fin helg.:)
IMG_1368.JPG

IMG_1369.JPG

IMG_1372.JPG

IMG_1373.JPG

IMG_1374.JPG

IMG_1378.JPG

IMG_1381.JPG
 

schmid

HBK Medlem
Inlägg
1.902
Kommun
Mark
HBK-Nr
353
Medlemskap
2024
Sv: Vad gör ni just nu?

Hej!

Har precis satt mig i fåtöljen, och hällt upp en liten whiskey.
Efter 4 veckors slit med en CD produktion som nu äntligen börjar bli färdig.:p:music-icon:

Kände att jag kunde unna mig detta, familjen har ju fått sitta emellan så jag får väl fixa en god middag till dom senare i kväll.

Har idag även monterat en ny skärm till backkameran på husbilen.:)
En 7 tums skärm blev det, inköpt för extrapris på Elmia mässan. Kanonbild blev det.

Ha en trevlig kväll allihop, det skall vi ha!:D
 
Senast ändrad:
F

F.d. 55306

Guest
Sv: Vad gör ni just nu?

Hej alla fredagsfirare.

Efter att ha säkrat vinterbehovet av björkved till kaminen så sitter vi här med värkande ryggar och tunga ögonlock. Travelmastern står på garageinfarten, tvättad, tankad och klar för nya äventyr. Det är bara det att det är lite tveksamt den närmsta tiden om vi får sammanhängande tider som räcker till för någon resa. De´ e´ mycke´ nu! Men den som lever får se.

Nu ska vi titta på Sveriges bäste programledare - Skavland - Heja Norge!

Hälsningar från S-E i Eskilstuna
 

TeknikLasse

HBK Medlem
Inlägg
1.865
Kommun
Mora
HBK-Nr
3335
Medlemskap
2025
Sv: Vad gör ni just nu?

Kolla stjärnorna! Så ser det ut på Lysingsbadet just nu.:wink:
IMG_9104.JPG

Pst... ni vet väl att man kan klicka på bilden för att se den större...
 
Toppen