• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Svenska Rallyt 12-15 februari 2015

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Svenska Rallyt 12-15 februari 2015

Jag förstår att folk kan vara intresserade av motorsport. Vad jag inte förstår är försvarsattityderna med taggarna utåt som kommer fram när ämnet dryftas av folk utanför den inre kretsen. Det är nog lite speciellt för just motorsporten och jag tolkar det som att det finns någon sorts oro inför sportens framtid.

Jappe
 

Bosse och Gerd

HBK Medlem
Inlägg
1.046
Kommun
Strängnäs
HBK-Nr
12223
Medlemskap
2024
Sv: Svenska Rallyt 12-15 februari 2015

Jappe,

Det finns absolut ingen oro för motorsportens framtid.

I Formel 1 t.ex. talar vi om ingenjörskonst och innovatörer på Nasa rymdnivå !
 
F

F.d. 26625

Guest
Sv: Svenska Rallyt 12-15 februari 2015

Hoppas han pallar trycket i morgon, men sover nog lugnt
 

Bettan o Bertil

HBK Medlem
Inlägg
1.191
Kommun
Partille
HBK-Nr
8979
Medlemskap
2024
Sv: Svenska Rallyt 12-15 februari 2015

Jag förstår att folk kan vara intresserade av motorsport. Vad jag inte förstår är försvarsattityderna med taggarna utåt som kommer fram när ämnet dryftas av folk utanför den inre kretsen. Det är nog lite speciellt för just motorsporten och jag tolkar det som att det finns någon sorts oro inför sportens framtid.

Jappe

Nej Jappe det är inte alls så att vi visar taggarna utåt, men vi måste ju ändå ha rätt till att korrigera era felaktiga påståenden. Förstår er (Jappe o Knarrevik) helt och hållet att ni inte har kunskapen om motorsport, ni har ju inte det intresset, men då är det väl på sin plats att vi informerar er så ni inte behöver leva i okunskap i framtiden. Visst intresse har ni säkert, och det glädjer ju ett motorhjärta, eftersom ni läser tråden och kommenterar. Fråga gärna om ni är osäkra istället för att påstå en massa felaktigheter.
Ha de gött, nu glädjer vi oss åt Pontus och Emils ledning i rallyt.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Svenska Rallyt 12-15 februari 2015

Nej Jappe det är inte alls så att vi visar taggarna utåt, men vi måste ju ändå ha rätt till att korrigera era felaktiga påståenden. Förstår er (Jappe o Knarrevik) helt och hållet att ni inte har kunskapen om motorsport, ni har ju inte det intresset, men då är det väl på sin plats att vi informerar er så ni inte behöver leva i okunskap i framtiden. Visst intresse har ni säkert, och det glädjer ju ett motorhjärta, eftersom ni läser tråden och kommenterar. Fråga gärna om ni är osäkra istället för att påstå en massa felaktigheter.
Ha de gött, nu glädjer vi oss åt Pontus och Emils ledning i rallyt.

Vi har nog mer kunskap än du anar!
Jag själv var engagerad 61-62 tillsammans med farsgubben och ansvarade för tidtagningen på en specialsträcka öster om Ljungskile då Erik Carlsson och Carl Magnus Skogh härjade som värst.
Då var det spännande, idag med stigande ålder inser man det meningslösa med avlysta allmänna vägar, buller och miljöförstöring. För mig är det en mognadsfråga!
 
Senast ändrad:

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Svenska Rallyt 12-15 februari 2015

Och jag har kört dödsrundan i Hindås! En gång gick en vevstake i bitar och slog sönder hela motorn. Verkstadskillen var djupt imponerad och sa att han aldrig hade sett något liknande så nog gick det vilt till på den tiden. Men vi var unga och uppförde oss som ungdomar gör. Några år senare var detta intresse som bortblåst. Det fanns så mycket annat som lockade!

Jappe
 

Lars o Annica

HBK Medlem
Inlägg
759
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
8996
Medlemskap
2024
Sv: Svenska Rallyt 12-15 februari 2015

Vi har nog mer kunskap än du anar!
Jag själv var engagerad 61-62 tillsammans med farsgubben och ansvarade för tidtagningen på en specialsträcka öster om Ljungskile då Erik Carlsson och Carl Magnus Skogh härjade som värst.
Då var det spännande, idag med stigande ålder inser man det meningslösa med avlysta allmänna vägar, buller och miljöförstöring. För mig är det en mognadsfråga!

Respekt!, tidtagare för ett halvt decennium sedan tillsammans med pappa tyder som sagt på att du inte är någon duvunge på det här med motorsport.
Hoppas på samma tålmodighet från din sida om vi som gillar motorsport bombar "dina"ipadtrådar med miljöfrågor och annat ovidkommande.

Lars
 
F

F.d. 29925

Guest
Sv: Svenska Rallyt 12-15 februari 2015

Orka inte med alla ovidkommande kommentarer.:twitcy:

Men kom faktiskt att tänka på en händelse i Volvos rallyhistorik. Det gäller Safarirallyt som kördes någon gång på 60-talet i Afrika (numera körs motsvarande i Sydamerika) den som vann var en indier med ett enormt brett leende över ansiktet, Jogindher Singh tror jag att han hette. :)

Åker till hemlig ort (Hagfors) nu på morgonen för att kolla på bilarna.:cool:
 
F

F.d. 26625

Guest
Sv: Svenska Rallyt 12-15 februari 2015

Vi är oxå på väg till Hagfors Råda Flygplats dock inte med husbil.
 

Lars o Annica

HBK Medlem
Inlägg
759
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
8996
Medlemskap
2024
Sv: Svenska Rallyt 12-15 februari 2015

Orka inte med alla ovidkommande kommentarer.:twitcy:

Men kom faktiskt att tänka på en händelse i Volvos rallyhistorik. Det gäller Safarirallyt som kördes någon gång på 60-talet i Afrika (numera körs motsvarande i Sydamerika) den som vann var en indier med ett enormt brett leende över ansiktet, Jogindher Singh tror jag att han hette. :)

Åker till hemlig ort (Hagfors) nu på morgonen för att kolla på bilarna.:cool:

Håller med Decker tråkigt att det tillåts att trådar som denna saboteras, det finns andra forum att använda men det kan inte vara meningen att vi måste byta forum om vi vill prata motorsport, eller?

Lars
 
Toppen