• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Svenska Rallyt 12-15 februari 2015

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Svenska Rallyt 12-15 februari 2015

95 db är mycket. Är alla i publiken döva?

Vad är SHL ex?
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Svenska Rallyt 12-15 februari 2015

Hej

Då tycker jag att du startar en egen tråd som handlar om det och låter oss som gillar Rally skriva i denna tråd. Okey eller......

I tråden "Under Markisen" är ordet fritt som vi vanliga medlemmar fått erfara!
Har Styrelsen en annan uppfattning?
 

Lars o Annica

HBK Medlem
Inlägg
759
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
8996
Medlemskap
2024
Sv: Svenska Rallyt 12-15 februari 2015

Miljötänk är i högsta grad förknippat med motorsport och i synnerhet när man använder allmänna vägar. Miljön debatteras under många trådar, trådar som man som intresserad sedan 2007 inte kommer åt.


Återvinning - Elektronikåtervinning i Sverige

Då tråden redan spårat ur passar jag på att fråga varför du aldrig tidigare i dina elektroniska trådar tagit upp miljöproblemen som vida överstiger några rally om året?

Räknar med att du klipper lite i inlägget och svarar på något annat som brukligt.

Lars
 

Frankia

HBK vice ordförande
Inlägg
5.539
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
549
Medlemskap
2024
Sv: Svenska Rallyt 12-15 februari 2015

I tråden "Under Markisen" är ordet fritt som vi vanliga medlemmar fått erfara!
Har Styrelsen en annan uppfattning?

Hej

Du får väl fråga styrelsen.

För inte tror du väl att det jag skriver är styrelsens åsikt. Ska man inte som invald medlem i styrelsen få skriva på forumet utan att du anser att det är styrelsen som skriver. :mad:
 

Lilian o Wåge

HBK Medlem
Inlägg
6
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
8341
Medlemskap
2024
Sv: Svenska Rallyt 12-15 februari 2015

Nu tycker jag att vi svänger över på det positiva med rallyt igen som trådskaparen hade för avsikt. Vi är några killar som brukar åka upp på rallyt och så blir det i år också. Skitkul:) Vi har funderat på att ta husbilen men i år blir det som vanligt stuga och värdshus övernattning. Men det vore kul att höra lite erfarenheter från besök med husbilen till rallyt.

Mvh
Wåge 64 år och med ca 300 körda rallyn i bagaget och vem vet, det kanske blir ett återfall med en Cortina GT i Klassisk Rally.....
 

Sune A

HBK Medlem
Inlägg
112
Kommun
Herrljunga
HBK-Nr
124
Medlemskap
2024
Sv: Svenska Rallyt 12-15 februari 2015

Hej ! är det någon som skall upp med husbil ? jag undrar om kan åka in på stickspår på non sträcka ?
 

harmony

FD HBK Medlem
Inlägg
83
Kommun
Värmdö
HBK-Nr
7210
Medlemskap
2022
Sv: Svenska Rallyt 12-15 februari 2015

Tredje gången med husbilen ,har kört in på stickväg kvällen före
 

Håkand

HBK Medlem
Inlägg
979
Kommun
Tidaholm
HBK-Nr
3312
Medlemskap
2024
Sv: Svenska Rallyt 12-15 februari 2015

Har förstått att ni har flera plusgrader uppe i tävlingsområdet. Är det så varmt att det finns risk att vägarna körs sönder under rekognoseringen?

/Håkan
 
F

F.d. 26625

Guest
Sv: Svenska Rallyt 12-15 februari 2015

Tror att det går bra fortfarande minus grader på natten +0.3 nu i Forshaga.
Sen så spolar dom sträckorna på nätterna.
 
F

F.d. 29925

Guest
Sv: Svenska Rallyt 12-15 februari 2015

Jag brukar sitta med datorn och lokalradion. I radion får man dramatiken och på datorn statestiken.:)
 

Håkand

HBK Medlem
Inlägg
979
Kommun
Tidaholm
HBK-Nr
3312
Medlemskap
2024
Sv: Svenska Rallyt 12-15 februari 2015

Då är det lite kyligare temperatur än jag uppfattat. Vore ju lite synd om vägarna blir sönderkörda nu dagarna före när förutsättningarna för en perfekt vintertävling varit helt perfekta tidigare.

Ett annat tips att föja tävlingen via media är motorsportforums.com. Under fliken WRC och sedan swedish rally samlas alla rallynördar och där finns snabba kommentarer och initierad information.

/Håkan
 
F

F.d. 26625

Guest
Sv: Svenska Rallyt 12-15 februari 2015

Nu börjar det dyka upp husbilar i Karlstads trakten såg flera i dag som bunkrade upp vi köpcentrat
 

Bosse och Gerd

HBK Medlem
Inlägg
1.047
Kommun
Strängnäs
HBK-Nr
12223
Medlemskap
2024
Sv: Svenska Rallyt 12-15 februari 2015

Finns det inga värmlänningar som är förbannade över att de blir isolerade och allmänna vägar stängs av för denna meningslösa "sport"?


Ett faktum som du, Knarrevik, ska ha klar för dig (i den mån du inte redan har det) är att:

- motorsport i olika skepnader är världens överlägset största idrott totalt sett,

- Formel 1 är den sport som har flest åskådare i TV näst efter fotbolls-VM och den "sporten" äger ju endast rum vart 4:e år,

- Indianapolis 500 som äger rum i just Indianapolis i USA, (har vunnits en gång av svenske Kenny Bräck och han var även mycket nära att vinna en andra gång), samlar drygt 250.000 åskådare på läktarna runt denna fantastiska ovalformade racingbana - 3 gånger så många åskådare som under finalen i ett fotbolls-VM,

- Nascar i USA samlar miljontals åskådare under varje säsong,

- IndyCar samlar miljontals åskådare varje säsong,

- DTM, med bl.a. svenske Mattias Ekström i Audi, är en mycket stor racingserie som samlar stora åskådarmassor under säsongen,

- Rally VM ääääääääär mycket stort,

Skulle man följa dina råd, apropå miljöförstöring, så skulle det vara läge att skrota SAMTLIGA husbilar i Sverige och i övriga världen - alla dessa husbilar och personbilar som drar husvagnar FÖÖÖÖÖÖROOOORENAR...

Den dag du meddelar att du sålt din husbil, personbil och slutat elda i din bostad (alternativs slår av alla element om du bor i lägenhet och dessutom avstår att duscha i varmvatten) - ja, den dan slutar vi att vurma för motorsport...!

PS. Se fram emot nästa Formel 1 säsong 2016 - då kommer eventuellt styrelsen i F1 ha beslutat att man kommer att återgå till V10:eek:r i stället för V6:eek:r som motoralternativ och då blir motoreffekten drygt 1.000 hästkrafter.
Om så inte blir fallet, så kan du njuta av amerikanska Nascar - där kör man med V8:eek:r på cirka 850 hästkrafter och det UTAN ljuddämpare !!!

There is nothing but cubic inch !

Bosses och Gerds husbilsresor
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.557
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Svenska Rallyt 12-15 februari 2015

Vår datter bodde i et par år på indre bane for Indy-500 Goldcoast uten å bli bitt av den basillen :D. Nå bor vi alle i det området WCR Australia går :rolleyes::rolleyes:
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Svenska Rallyt 12-15 februari 2015

Motorsport världens största idrott? Idrott för motorer, kan det kallas idrott? Förarna är sekundära prylar i sammanhanget. Bästa bilen vinner! Så uppfattar jag det.

Jappe
 
Toppen