Vilka argument talar du om Håkan J???
Jag menar ändå att man tar ganska stor hänsyn vid konstruktion och sedan tillverkning av HV och HB.
Jag har nämnt spalter i varje skåp, spalter mellan dynor och väggar, luften skall, även om de går sakta, växla i alla skrymslen och vrår.
En kunskap som har funnits i åtskilliga år inte minst vid husvagnsbyggen.
Men man lär testa olika ytbehandling, olika träslag, och olika kvaliteter på träet.
Vore för övrigt intressant att höra vad skadorna vi talar om består i, de som haft en bil som stått utan värme, vad är skadat? Hur ser skadorna ut, trä, plast, golv.
Har det varit jämförbara vintrar, om man jämför med andra bilar som stått med sladd i.
Hur gör ni ägare av husbilar med dubbelgolv, när det gäller värmen?
Vad skyller säljaren på om man går och klagar på mögellukt, elelr fuktskador? Menar man att du skulle haft sladd i?
En erfarenhet jag har är för flygplan, ett sådant stod hela vintern i kallhangar, men man hade motorvärmare på.
På våren när flygplanet skulle igång gick inte kommunikationsradion, den togs ur och lades på mitt arbetsbord.
Jag kunde tömma radion på minst 1 dl vatten, för övrigt var den förstörd av långvarig vattenskada.
Kanske inte direkt jämförbart med husbilar, men det visar att fukt och kondens har en förmåga att alltid överraska.
Förmodligen hade detta inte hänt om hel flygplanet hade haft samma temperatur, dvs utan motorvärmaren i (sladd ur).
Varför motorvärmaren var på hela vintern är en bra fråga...... kanske en sladd i förespråkare....
För länge sen hade vi en mycket gammal husvagn, så gammal att den hade enkelglas i fönstren.
Skadorna i den var mest trasiga snickerier, ingen röta, ingen påväxt elelr mögel, men förre ägaren hade nog varit lite våldsam med det späda snickeriet.
Andra äldre husvagnar har underredet upprostat, numera är det ju oftast galvat chassi.
Roysan