• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Samsung har passerat Apple

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Samsung har passerat Apple

Gör du någonting som bryter mot Apples avtal, måste du genast sluta använda Iphone-programvaran. Licensen upphör automatiskt om du bryter mot avtalet, och Apple behöver inte meddela dig om det.
Då har du en bit plast/glas för 5 lakan i fickan! Sedan skiter de i att du inte har läst eller brytt dig om användaravtalet!

Var har du hört denna skrönan, på något Androidforum?

Sanningen är väl den att alla amerikanska produkter måste gardera sig för allt som kan gå snett för att inte bli stämda på miljardbelopp av någon påhittig advokat.

Billig plast finns i mina Androider men jag kan inte se plast utvändigt på min iPhone.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Samsung har passerat Apple

Har en Motorola A 920 liggandes och mycket av "skrytfinesserna" i moderna telefoner fanns tydligen redan då den var ny, pekskärm, GPS mm.:rolleyes:

Jag hade också en A920 och uppföljaren A1000 som var välbyggda telefoner med tyngd. Dilemmat var att de gick på Symbian och hade stylus (pekpinne) och var oändligt långsamma (2G).
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Samsung har passerat Apple

En annan sak som jag tycker är lite konstig:
Man har förvisso kunnat välja mellan svart eller vit färg, men mängden minne och övrig hårdvara liksom själva modellutförandet är ju liksom samma! Ingen som helst valfrihet.

Jo, 16, 32 och 64 GB finns som valmöjlighet, det externa minnet heter iCloud och kan bli hur stort som helst, 5 GB är gratis.

Det tidigare modellerna 3 GS, 4, 4S finns fortfarande att köpa och uppgraderas fortfarande.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Samsung har passerat Apple

Köper man en smartphone med senaste Android så kan man välja helt fritt mellan tillverkare, utseenden/utformning, olika hårdvara/specifikationer etc etc...
Man kan välja om man vill ha en liten eller stor, tjock eller smal, vattentät/dammtålig, krosstålig, färg etc etc.

Förvisso, men det är bara de allra dyraste som håller måttet.
Jag vet för jag äger HUAWEI, ZTE och HTC (dyr) som aldrig skulle ha sålts.
 

Jolof

HBK Medlem
Inlägg
440
Kommun
Hedemora
HBK-Nr
11883
Medlemskap
2024
Sv: Samsung har passerat Apple

Hehe, denna är ju rätt rolig: First Look: iPhone 5 - YouTube
Första kommentaren efter några sekunders tittande på iPhone 5: -Ohh, it´s way better!
Skulle tro att samma kommentarer förekommer i många länder....

Det gäller att hålla hypen vid liv :rolleyes:

"När Apple Store i Täby öppnade för försäljningen av den nya iPhonen var ett stort antal ”butiksbiträden” inhyrda för att försöka driva upp stämningen till eufori. Stockholmarna var dock inte särskilt roade, som det framgår i en amatörfilm från händelsen"

Film från ett sektmöte?!: :wideeyed:

Apple Store Täby, Stockholm, Sweden öppnar - YouTube
 
I

Ice-Man

Guest
Sv: Samsung har passerat Apple

Var har du hört denna skrönan, på något Androidforum?

Sanningen är väl den att alla amerikanska produkter måste gardera sig för allt som kan gå snett för att inte bli stämda på miljardbelopp av någon påhittig advokat.

Billig plast finns i mina Androider men jag kan inte se plast utvändigt på min iPhone.

Skrönorna får du stå för :)
Nej, jag brukar normalt kontrollera mina källor, jag har läst det i Apples användaravtal - jag klistrar in punkt 6 från avtalet så kan du själv läsa om du har slarvat bort ditt avtal:

6. Upphörande. Detta Avtal gäller tills vidare. Dina rättigheter enligt detta Avtal upphör att gälla automatiskt eller på annat sätt utan varsel från Apple om du inte uppfyller samtliga villkor i detta Avtal. När licensen upphör att gälla måste du omedelbart upphöra med all användning av iOS-programvaran. Punkterna 4, 5, 6, 7,8, 9, 12 och 13 i detta Avtal fortsätter att gälla även efter Avtalets upphörande.


Att amerikanarna garderar sig mot allt möjligt (och omöjligt) är inget nytt, men lyckligtvis har jag möjligheten att välja vilka produkter och därmed användaravtal jag vill acceptera.

Plast, plåt, glas, aluminium eller sten - det spelar ingen roll (så länge det inte handlar och ädelmetaller). I förhållande till vad tingesten kostade i butik är värdet vid licensens upphörande tämligen litet. Nu är du inne på hårklyverier. :)
 
F

F.d. 29925

Guest
Sv: Samsung har passerat Apple

En sak är uppenbar när man följer tråden, all utveckling har Apple som upphovsman, eller?
Om man fortsätter på samma sätt som vid t.ex. släktforskning kommer ett av resultaten vara att Apple uppfann hjulet.:twitcy:
 
I

Ice-Man

Guest
Sv: Samsung har passerat Apple

Jo, 16, 32 och 64 GB finns som valmöjlighet, det externa minnet heter iCloud och kan bli hur stort som helst, 5 GB är gratis.

Det tidigare modellerna 3 GS, 4, 4S finns fortfarande att köpa och uppgraderas fortfarande.

Sorry, såklart finns de med olika mängd minne, de tar ju dessutom löjligt mycket extra betalt för att dubbla minnet - jag menade att det inte gick att utöka minnet hårdvarumässigt vid behov, t.ex. för musik och film offline (t.ex. på flyget).

Varför skulle man köpa gamla modeller med långsamma processorer när det finns nya Androider för billiga pengar som springer rundor runt gamlingarna? Jo, just det - det är ju en äppelskrutt på baksidan :)
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Samsung har inte passerat Apple

Varför skulle man köpa gamla modeller med långsamma processorer när det finns nya Androider för billiga pengar som springer rundor runt gamlingarna?

Därför att en billig Android typ Huawei eller ZTE ine på långa vägar kan mäta sig med en 2-3 år gammal iPhone, varken i kvalitet eller prestanda.

Jag köpte en kritikerrosad ZTE för att testa en ny OS-version (pga att min dyra HTC inte kunde uppdateras) men det var bortkastade pengar. Den laggade som en gammal P800.
 
F

F.d. 25168

Guest
Sv: Samsung har passerat Apple

Har nu købt en Galaxy Note 10, 1 tablet og den virker særdeles fornuftig både nye hastighed, flow og brugervenlig ;)
 
F

F.d. 25168

Guest
Sv: Samsung har inte passerat Apple

Därför att en billig Android typ Huawei eller ZTE ine på långa vägar kan mäta sig med en 2-3 år gammal iPhone, varken i kvalitet eller prestanda.

Jag köpte en kritikerrosad ZTE för att testa en ny OS-version (pga att min dyra HTC inte kunde uppdateras) men det var bortkastade pengar. Den laggade som en gammal P800.

Så prøv en 2 år gammel S2 istedet for alle de gamle første generations android, eller lån en s3 af ren ungdom i nærheden.

Har som nævnt tidligere haft Galaxy S samt S2 og kendt overhovedet ikke dine problemer med android, min S2 der opdateret helt fra v.2, 1 med 6 opdateringer så jeg nu har v4.04 og næste måned kommer jelly bean v4.01.

Derfor har jeg købt en tablet Galaxy Note 10.1 med pen (16gb Wi-Fi 3g gps samt et 32gb sdkort ) alle opdateringer går ota ( over the air )
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Samsung har inte passerat Apple

Så prøv en 2 år gammel S2 istedet for alle de gamle første generations android, eller lån en s3 af ren ungdom i nærheden.

Hans fråga löd: Varför skulle man köpa gamla modeller med långsamma processorer när det finns nya Androider för billiga pengar som springer rundor runt gamlingarna?

Vad han nu menade med att springa rundor? Det är väl tillsammans med "lägg ägg" s.k. fjortisjargong?
 
Senast ändrad:

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Samsung har passerat Apple

Har nu købt en Galaxy Note 10, 1 tablet og den virker særdeles fornuftig både nye hastighed, flow og brugervenlig ;)

Kan du ladda ned betalappar på både platta och telefon till en avgift?
Vissa appar är ju ganska dyra, särskilt de navigeringsappar som är bra.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Samsung har passerat Apple

Betalapper på Android dekker deg som kunde. Har noen få betalt en gang og nå installert på de telefoner og plater jeg har. Det er et par som ikke fungerer på en phone med 2.2.1. De andre er på 4.0.3 og 4.1.1 og kjører det meste.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Samsung har inte passerat Apple

Betalapper på Android dekker deg som kunde. Har noen få betalt en gang og nå installert på de telefoner og plater jeg har. Det er et par som ikke fungerer på en phone med 2.2.1. De andre er på 4.0.3 og 4.1.1 og kjører det meste.

Då får jag försöka igen, jag har visserligen bara 2.3.5.
 
G

Göran & Carola

Guest
Sv: Samsung har inte passerat Apple

Då får jag försöka igen, jag har visserligen bara 2.3.5.

Jag har betalappar på alla mina androidenheter enligt nedan:

* HTC Desire HD med android 2.3.5
* HTC Flyer med android 3.2.1
* HTC Sensation XL med android 4.0.3

Inga problem med att ladda ner från Play.
 
F

F.d. 22388

Guest
Sv: Samsung har passerat Apple

Fördom? Jag har väl för sjutton sett mig omkring. Var och varannan iPhoneanvändare har helt eller delvis sprucket glas. Det är varken en fördom eller inbillning!!!

Det finns olika sorters glas, försök att göra detta med en iPhone: Xperia Active crash test vs. Jeep Wrangler. AMAZING! The Extreme Phone - YouTube
Jag tror det räcker med att spela upp videon på en iPhone för att den ska krackellera! :)

Nu har vi beviset: iPhone 5 vs Samsung Galaxy S3 Drop Test
 
Toppen