• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Samsung har passerat Apple

I

Ice-Man

Guest
Sv: Samsung har inte passerat Apple

Hans fråga löd: Varför skulle man köpa gamla modeller med långsamma processorer när det finns nya Androider för billiga pengar som springer rundor runt gamlingarna?

Vad han nu menade med att springa rundor? Det är väl tillsammans med "lägg ägg" s.k. fjortisjargong?

Hehe, NU tror jag att jag fattar missuppfattninegn efter att ha läst ditt inlägg några gånger!
Jag menar givetvis inte att telefonerna springer rundor runt den som använder telefonen, oavsett vilken ålder användaren är i....

Det jag menade med mitt uttryck är alltså att nyare Androidmodeller som inte kostar så mycket pengar är betydligt snabbare än vad de äldre iPhonarna (som fortfarande säljs) är.

Angående språket:
I övrigt är "springa rundor runt" när man talar om något som är betydligt snabbare ett bra uttryck anser jag, inget uttryck som mina barn använder sig av dock.

Uttrycket "Lägg ägg" är gammalt, garanterat äldre än mig. Möjligen är det av skånsk härkomst och användes då man tycker att någon "pratar i nattmössan" och anser att nu räcker det.

Vart du fått "fjortisjargong" ifrån vet jag inte.
 
F

F.d. 29925

Guest
Sv: Samsung har passerat Apple

Det är aldrig fel på Apple--- men är vanligt förekommande i verkligheten.:twitcy:
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Samsung har inte passerat Apple

Vi får kanske skilja på iPhone och Apple Maps. Den senare var en besvikelse med satellitkartan men jag fortsätter att använda Google Maps karta åtminstone utanför Stockholm.

Själva telefonen överglänser allt annat enligt alla tester, både kvalitets- och prestandamässigt.
 

Sonic

FD HBK Medlem
Inlägg
2.260
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209
Medlemskap
2023
Sv: Samsung har inte passerat Apple

Vi får kanske skilja på iPhone och Apple Maps. Den senare var en besvikelse med satellitkartan men jag fortsätter att använda Google Maps karta åtminstone utanför Stockholm.

Själva telefonen överglänser allt annat enligt alla tester, både kvalitets- och prestandamässigt.

Nu skall vi vara snälla! Iphone 5 är nog den bästa Iphonen hittills. Får Apple ordning på kartorna så blir det nog bra till 6:an kommer. Jag tror att den kan bli en bra surftelefon om man har fått upp hastigheten. Men gå inte vilse med kartorna :D

The Amazing i OS6 Apple maps

Bosse
 

Bilagor

  • imagesCA0234QO.jpg
    imagesCA0234QO.jpg
    9,7 KB · Visningar: 350
Senast ändrad:
I

Ice-Man

Guest
Sv: Samsung har passerat Apple

11 lakan för iPhone 5?!?! 11.000:- är fett mycket pengar för en telefon!!!
I ärlighetens namn så finns det ju en "billig" (snik)variant också som "bara" kostar 9 laxar!
Och en däremellan en som kostar, ja, däremellan nämligen facila 10 lök.
iphone5 olåst - Sök | Dustinhome.se

För 11.000 får man t.ex. två Galaxy S3 inklusive två 64Gb minneskort. Går man på budgetlinjen så får man 10 st Samsung GT-S5570 Galaxy mini för samma summa!

Är inte Apple lite väl tuffa med sin prissättning nu?
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Samsung har passerat Apple

11 lakan för iPhone 5?!?! 11.000:- är fett mycket pengar för en telefon!!!
Är inte Apple lite väl tuffa med sin prissättning nu?

Ändå är det ingenting mot en annan primör, nämligen hummer för 102000 kr/kg. Det brukar normaliseras efter några få dagar och kommer att vara detsamma som för de bästa Androiderna. Apple sätter inte priset.
 
F

F.d. 25168

Guest
Sv: Samsung har inte passerat Apple

Själva telefonen överglänser allt annat enligt alla tester, både kvalitets- och prestandamässigt.

Koldt vand i blodet, Rom blev ikke bygget på 1 dag :)

Politiken.dk tester iPhone 5: Denne telefon er langtfra perfekt - Politiken.dk

"Når man så er kommet sig over den lækre designoplevelse, det er at få en iPhone 5 i hånden første gang, begynder man at forstå, at denne telefon langt fra er perfekt. Teknologi-nørder vil korrekt kunne indvende, at iPhonens hardware er 1-2 år bagud i forhold til konkurrenterne"

"Det største problem er, at Apple har sendt denne telefon og dens styresystem på gaden, før det var helt færdigt"

"Under vores test oplevede vi f.eks flere gange, hvor vi blev ved med at trykke og trykke på skærmen uden at der skete noget. Det er lige præcis den slags problemer, man plejer at finde hos Apples konkurrenter…men ikke hos Apple. "

"Hvis teknik og funktion er det vigtigste for dig, så bør du kigge andetsteds. Man kommer ikke uden om, at det ikke er iPhonen, der har den gule førertrøje på, når det gælder teknologi"

Tror det må väre förste gang apple har sendt et ufärdigt produkt på markedet, det indikerer hvor presset de föler sig, både på hardware og software.

Läser også på diverse sider, at den coatingen skaller af, inden den sågar er blevet pakket ud.

Apple er ved at sätte trovärdigheden overstyr, og underligt nok står brugerne i kö for at köbe en 2 år teknologi med diverse mangler i finish og software, svarer til at man vil köbe en galaxy S2 og betale 7000,- :(. Hvem er villig til det ????

Det kan man kalde uforbeholden elskov til et märke :)
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Samsung har passerat Apple

Tag vara på denna uppdatering som troligen är den sista!

Min uppdateringscykel tog slut redan efter några månader i maj 2010 (Froyo) med dåtidens flaggskepp HTC Desire.
Om jag valt iPhone hade jag efter drygt 3 år fortfarande kunnat ta del av förbättringar med nya versioner.
 

Sonic

FD HBK Medlem
Inlägg
2.260
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209
Medlemskap
2023
Sv: Samsung har passerat Apple

Problemen med iphone 5 har eskalerat nu när de har börjat levereras. Bla repor i skalet på baksidan rapporteras i mängder. Tror inte att det här hänt om Steve Jobs funnits kvar i livet. Tveksamma underleverantörer och all tillverkning i Kina. Nu gäller det istället att maxa aktievärdet för Apple...synd för en aktör som har drivit utvecklingen tidigare...

Cnet
Aftonbladet

Bosse
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Samsung har inte passerat Apple

Tveksamma underleverantörer och all tillverkning i Kina. Bosse

Foxconn, är ett multinationellt elektronikföretag med huvudkontor i Tucheng, Nya Taipei, Taiwan. Koncernen är världens största tillverkare av elektroniska komponenter. För att förstå storleken på företaget så kan det nämnas att det i april 2012 arbetade 240.000 personer bara på fabriken i Shenzhen.

De tillverkar komponenter till de flesta stora mobiltillverkare.
 
Senast ändrad:

Sonic

FD HBK Medlem
Inlägg
2.260
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209
Medlemskap
2023
Sv: Samsung har inte passerat Apple

Foxconn, är ett multinationellt elektronikföretag med huvudkontor i Tucheng, Nya Taipei, Taiwan. Koncernen är världens största tillverkare av elektroniska komponenter. För att förstå storleken på företaget så kan det nämnas att det i april 2012 arbetade 240.000 personer bara på fabriken i Shenzhen.

De tillverkar komponenter till de flesta stora mobiltillverkare.


Foxcoon verkar trots storlek vara en tveksam underleverantör med HK i Taiwan=Republiken Kina.
Apple lägger ut uppdrag på fler tillverkare pga negativ uppmärksamhet på Foxcoon...
Foxcoon fabrikerna som tillverkar iphonedelar ligger i Folkrepubliken Kina
Senaste bråket var i Taiyuan som är huvudstad och största staden i Shanxi-provinsen i norra Kina.
Vet inte vad det har med huvudkontoret i Taiwan att göra. Shenzhen ligger i Sydöstra Kina .
Tillverkar till en mängd andra elektronikföretag men tillverkar inte produkter till Samsung.

Iphone made in china :D

Bosse
 
T

Teddi

Guest
Sv: Samsung har passerat Apple

vad påläst du e bosse,,mäkta imponerad:p
men du stupa på surströmming kontra surmakrill:D:D
men de kommer,,
har läst att du kommer till framsidan nästa vår,,

varmt välkommen,,:D:D
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Samsung har passerat Apple

Jag grundar det på att S4 kommer om några månader. Mina Androider har inte uppgraderats efter att ny modell har släppts. Version 4.2 är på väg ut med nya Androidmodeller, det skulle förvåna om S3 får den.
 

Mangan1

HBK Medlem
Inlägg
2.064
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
1328
Medlemskap
2024
Sv: Samsung har passerat Apple

Jag lägger till en passus...

Svågern kom hem idag, fick inte igång sin nya IP4...
Kunde inte ens ringa med den, varför... Jo han var tvungen att koppla upp den mot itunes en första gång innan den gick att starta... För att kunna ringa???

Tänk alla de som inte har en dator, Internet uppkoppling el. kunskap för att få igång en IP... :(

Själv tänker jag nu beställa en Samsung S3 4G, även om jag är grymt nöjd med min HTC Desire HD,
haft den sedan först batchen kom till Sverige. (Den får syrran "ärva") Där jag bor är Telia/4G just nu det bästa alt. (inkl. personligt val; Android... ;) )

(ps... Andoid uppdateras som pattform, IP som tfn... vilket är bäst? :rolleyes: )
//Magnus
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Samsung har passerat Apple

Visst går det att ringa med en iPhone direkt du sätter på den!
Jag fick min femma häromdagen, funkade direkt.

Däremot bör man registrera den med ett ID för att kunna köpa appar, precis som med Androider och andra smarta telefoner.
 
Toppen