• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Samsung har passerat Apple

I

Ice-Man

Guest
Sv: Samsung har passerat Apple

Jag grundar det på att S4 kommer om några månader. Mina Androider har inte uppgraderats efter att ny modell har släppts. Version 4.2 är på väg ut med nya Androidmodeller, det skulle förvåna om S3 får den.

Så för att de slutade uppdatera din gamla modell så kommer de inte att uppgradera nyare modeller? Det kan inte ha med hur hårdvaran har utvecklats att göra?
Hur Samsung väljer att göra med uppdateringar till S3 (som nu uppdaterats hårdvarumässigt med bl.a. 4G och dubbelt så mycket minne) framgent har vi i dagsläget ingen aning om, alltså är det rena spekulationer.

SonyEricsson Arc (ej S) som kom i början av 2011 hänger fortfarande med bland uppdateringarna. Jag vet inte hur många modeller Sony(Ericsson) släppt sedan Arc kom, men det är en flock och de fortsätter fortfarande med uppdateringar till den.

Tittar vi sedan på custom ROMs så hänger till och med X10 som släpptes 10/2 2010 med på ICS-tåget, men det är ju högst inofficiellt. Dock kan det inte vara särskilt roligt att köra på en så gammal hårdvara.
 
I

Ice-Man

Guest
Sv: Samsung har passerat Apple

Däremot bör man registrera den med ett ID för att kunna köpa appar, precis som med Androider och andra smarta telefoner.

Man behöver inte registrera sitt kontokort för att kunna ladda hem appar till sin Android - BARA om man vill köpa någon app. Apple kräver kontokortsinformation innan man ens får ladda hem en enda gratisapp i appstore.

Alla som har iPhone som jag har pratat med har varit tvugna att koppla upp sin iPhone mot den idag enormt tungrodda programsviten iTunes innan de kunnat använda telefonen över huvud taget. Du kanske vet något "fulsätt" att få igång den på?
 
Toppen