• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Renaulten

Hasse-K

HBK Medlem
Inlägg
2.439
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
17594
Medlemskap
2024
Nu vill jag ha ett råd om hur jag ska lägga golvet, ska det ligga i färdriktningen eller på tvären? Ska ju inte börja lägga golv än men vill ha lite input hur ni tänker, hur jag tänker avslöjar jag inte ;)
 
F

F.d. 22252

Guest
Affe den bilden går det att zooma i och titta runt man hittar inga fel allt är så bra som det kan vara.
Det är ju ett livsverk nåt liknande finns det inte tid kvar att åstadkomma trots dina 5 förlorade år så finns det kanske något lite att förbättra och som grädde på moset en resa. Ta gärna med lite verktyg på färden så att det går att fixa lite som man hittar på vägen.
 

Halle

HBK Medlem
Inlägg
48
Kommun
Örnsköldsvik
HBK-Nr
1217
Medlemskap
2026
hej. den ombyggda bilen ska ha möjlighet att ligga i och ha kokmöjlighet och plats att äta jag har byggt nio husbilar varav tre plåtisar i den ena plåtisen ersatte jag kokplattan med en micro det gick inte men det räckte med att ställa dit en el-kokplatta om du sätterin gasol kollas inte den om du inte själv vill.
 

Hasse-K

HBK Medlem
Inlägg
2.439
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
17594
Medlemskap
2024
Idag är VA som gäller. Nya tankar, 40 liter grå och färskvatten. Dra fram vatten till toan. Hittade ett handfat som man kan fälla upp så det inte är i vägen när man inte använder det. Bygga om kassetttoan så den använder vattnet från färskvattentanken. En tank mindre att fylla. Allt för att underlätta campinglivet.
 

Krister Ursula 18

HBK Medlem
Inlägg
2.363
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
18
Medlemskap
2024
I den gamla versionen var det brännmärken i bänkskivan så därför har jag satt spritköket med luft runt. I facken som blir kan man ha kryddburkar o annat smått.

En fråga Hasse? Har du någon ventil eller möjlighet till luftning i botten på utrymmet runt spisen så det inte kan samlas gas där?
För gasen är ju tyngre än luften om det är gasolkök.

Mvh. Krister
 
F

F.d. 22252

Guest
Gäller att slipa kanterna så det inte blir något vasst som sticker upp.
Jobb in i det sista, glöm inget viktigt pass pengar och biljett brukar vara det viktigaste. Men så är det alla dessa mediciner hur dumt som helst pappren jag med mycket besvär skaffat räcker bara en månad hur tänkte de då, får man inte vara utomlands längre. Kommer nog ner rätt så tidigt eftersom jag inte gillar att köra i mörker.
 
Toppen