• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Pension

F

F.d. 52994

Guest
Heja nu har pensionen gått upp, hela 74.- i mån. Jag skall nu sätta mig ner och fundera vad jag skall göra med denna enorma summa, kanske en utlandsresa, det vore nog inte helt fel. :mad::mad: Det räcker inte ens till 10 l diesel
 

RULLAN

FD HBK Medlem
Inlägg
111
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
3082
Medlemskap
2022
Sv: Pension

Gudars skymning vá lyckliga Ni skall vara. Mor och jag fick tillsammans fem kronor. Då är pensionen sänkt likväl som skatten. Vi skall nu ta kontakt med en ekonomisk rådgivare för att klara av placeringen av det fantastiska tillflödet av pengar.

Anita och Leif
 
F

F.d. 29797

Guest
Sv: Pension

Heja nu har pensionen gått upp, hela 74.- i mån. Jag skall nu sätta mig ner och fundera vad jag skall göra med denna enorma summa, kanske en utlandsresa, det vore nog inte helt fel. :mad::mad: Det räcker inte ens till 10 l diesel

Hej Curtan.
Va' glad för den höjningen 74:- är inte fy skam. Själv fick jag - 526:- i mån brutto.
Efter skatt får jag ut 368:- mindre i mån än för 2010 Är det meningen att vi pensionärer
skall stå för Jobbs-skatteavdragen som regeringen vräker ut. Skulle vara interssant
att höra hur många fler än jag som fått sänkt. Dom jag har hört har fått något eller gått jämt upp.
 
T

tompaline

Guest
Sv: Pension

Hörde att man kan få mindre skatt om man bor 6mån utomlands.Behöver inte vara
i ett sträck sammanlagt. Hörde att det var nån som betalar 30tk:- i mån i skatt
Så dom funderade på att köpa en lägenhet i Nice. Stackars människor.........
Själv så fick jag en hundring (100:) undrar vad man skall placera den på.
 
F

F.d. 52994

Guest
Sv: Pension

Roffa åt er bara , det är annat med bla. Volvo chefen han har vett på att hålla igen, han..


Reviera:twitcy:

Ja vi måste tänka på dom stackars bankdirektörer och andra höjdare, det vore synd om dom måste avstå från gåslevern
 

Pensionär

HBK Medlem
Inlägg
284
Kommun
Österåker
HBK-Nr
3142
Medlemskap
2024
Sv: Pension

Grattis.
Hustrun och jag fick sänkt pension med ungefär dom slantarna. Det kanske är dags att gå till fattigvården! xxxxxxxxxxxxxxxx Raderat av HBK-web

Ha det gott i snöslasket.
 
F

F.d. 16416

Guest
Sv: Pension

Får väl bara hoppas att fler i arbetsför ålder får jobb och vill jobba. Annars kan nog minusen i det röda kuvertet framöver bli ännu större.
Roadglider
 
F

F.d. 2577

Guest
Sv: Pension

Javisst blev det sänkning för andra året i rad. Fast företaget Svea går bra hur nu det kan komma sig med så dåligt utfall.
Med statestik kan man bevisa det mesta!
Leffe
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: Pension

Jo man får jobba kanske så länge man orkar och under tiden leva ett så gott liv man kan , jag vet inte om det skulle kännas tomt eller gott att inte ha ett jobb att gå till .

Många tjatar ju om pensionsspar och visst är det bra men jag anser lite att amorterar man på hus och husbil så man har saker betalda så kanske man klarar sig ändå , lite så också att en del som man känner fick inte ens uppleva pensionsåldern .
 
Senast ändrad:

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Pension

Får väl bara hoppas att fler i arbetsför ålder får jobb och vill jobba. Annars kan nog minusen i det röda kuvertet framöver bli ännu större. Roadglider

Instämmer!
Det är detta som jobbskatteavdraget är till för. Nämligen att få backstugusittarna ut i jobb. Förhoppningsvis får även vi pensionärer nytta av detta.
 

PatricS

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Umeå
HBK-Nr
2899
Medlemskap
2024
Sv: Pension

Snittpension.
Såg ifjol i nån tidning eller nåt program att snittpensionen i Sverige är:
- för män ca 12500 per månad
- för kvinnar ca 8500 per månad.
Nån som vet om det är riktiga siffror?
 
T

Teddi

Guest
Sv: Pension

en hundring hit eller dit e va de handlar om.vänta in bilskatten 2013 så kan vi fylla bläck i pennan.skatten har ju faktiskt sänkts för gemene man.istället för gåsleverpastej så kan vi väl slå ett slag för böjda bananer.:twitcy:
 

görank

FD HBK Medlem
Inlägg
265
Kommun
Klippan
HBK-Nr
5340
Medlemskap
2023
Sv: Pension

Vår moderate ledamot i Klippan fick frågan varför pensionärer skall betala mer i skatt än löntagare.
Han svarade att "pensionärer behöver inte så mycket". :(
 

Maja

HBK Medlem
Inlägg
1.202
Kommun
Arvika
HBK-Nr
215
Medlemskap
2024
Sv: Pension

Grattis Mats/dotorparn!
Jag väntar med att lyfta min första pension till i sept, men då.......
 

Curt & Anna-Lena

FD HBK Medlem
Inlägg
440
Kommun
Myresjö
HBK-Nr
669
Medlemskap
2022
Sv: Pension

Någon frågade, "Varför är det så många skäggiga gamla gubbar som åker motorcykel" och någon lite yngre svarade, "Det är ju dom som har fliset"! Det är väl så Fredrik ser på oss äldre, han verkar ju inte veta något om "fattigdom".
Själv fick jag 42 kr i ökning, netto. Så man får lita på att Gud välsignar det lilla man har och att STIM fyller på lite i kassan.
 
Toppen