Magnus Strandberg
HBK Medlem
Nedrans va proffsigt det ser ut. Måste vara en fackman som gjort detta
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Nedrans va proffsigt det ser ut. Måste vara en fackman som gjort detta
Nedrans va proffsigt det ser ut. Måste vara en fackman som gjort detta![]()
Brända gummi eller plastlukten kommer från silikonet du använder som jag kan se på bilden. Det kommer nog att finnas där ett bra tag tyvärr.jag kommer att montera en värmare i min bil när värmaren kommer hem så man kan planera hur och var man skall placera den.
Att det bolmar o ryker ur insuget är inte så konstigt, när fläkten stannar kan luften gå åt vilket håll som helst.
Du har någe fel på antingen glödstift eller flamvakt. Troligen tänder det aldrig då du får en massa oförbränd dieselrök.
Undrar varför du tar förbränningsluften från dubbelgolvet är det för att skapa undertryck där och dra ned bodelens varma luft där? I så fall lär du få kondens så småningom vintertid, sen känns det lite osäkert om värmaren mot för modan skulle skjuta, dvs den slocknar får in en massa diesel i gasform som exloderar då kan det slå åt bägge håll, förmodligen farligare med bensinvärmare där det blir som ett kanonskott. Återtänder förmodligen på gammalt glödande sot, normalt ska ju en värmare göra en kylpaus innan den startar om under tiden ska ju fläkten gå och bränslepumpen vara avstängd.
Den luft du skall ha till själva förbränningen skall du ta utifrån vilket jag konstaterat vara bäst. Den luft som cirkulerar genom värmaren kan du ta utifrån vilket jag inte anser så klokt, utan låt den luften cirkulera från bodel till bodel. Vi hade i vår Carthago värmaren monterad i facket under soffan i dinetten. Skickade ut varmluften på två ställen, ena utmed chaufförsdörren och den andra ut mot bodelsdörren. Luften cirkulerade genom värmaren och kom in under soffan via ett stort galler som fanns nere vid golvet.
Nu är ju den bilen borta men har en Pössl Summit 640 som skall ha en dieselvärmare. Denna gången blir det en 5 Kw detta med anledning av att vi använder bilen vintertid och så är nog plåtisen sämre isolerad.
Tänkte placera den baktill under sängen med utblås framåt och även ett utblås där bak med mindre utsläpp reglerat med ett spjäll.
Visa bilaga 146191
Hej, köpte du den på nätet? på webasto.se? finns det olika dimensioner?Det var en sån här jag köpte. Rekommenderas.
Visa bilaga 145013
Observera att detta är en gammal tråd. Personen du frågar är inte längre medlem i HBK, som framgår av avataren.Hej, köpte du den på nätet? på webasto.se? finns det olika dimensioner?
Åh jäklar jag var så inne i snacket om K värmare, får hitta nyare trådarObservera att detta är en gammal tråd. Personen du frågar är inte längre medlem i HBK, som framgår av avataren.