• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Långsamtgående Husbilar

Lennart Delli Delin

HBK revisor suppleant
Kommun
Skurup
HBK-Nr
39188
Medlemskap
2025
Efter ett yrkesliv som chaufför är själva resan målet. Har gjort upp resplaner för att vara på rätt plats i tid med lastbilen, uppskattar friheten att välja väg och mål efter humöret. Startar ofta väderappen för att se vilken vilket väderstreck som kan passa för nästa dag, som idag när det regnar ganska rejäl väljer vi att stå kvar på campingen i Vilhelmina en natt extra.
Nej tid går inte att spara, men man kan välja hur man vill disponera den så att det passar en själv. Det som är rätt för den ena behöver inte vara rätt för den andra, som min sambo säger till sina dagisbarn ”man får tycka olika”

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2028
Jag gör det också...
Två till, fast min fru är värre. Jag skapar sällan några köer, men om det samlas några som måste fram, det är bara att nyttja en busshållsplats eller liknande för ett kort stopp med vårt hus på hjul.
Hon däremot (min ögonsten) skapar köer på små krokiga vägar eftersom hon vill se ALLT och på små landsvägar är det både svårt att köra om och hitta små fickor för att släppa fram ”stackars” fortkörare. Nå’n gång körde hon nästan i diket eller på privata uppfarter, men hon har i alla fall sett vartenda fågel, bergstopp och annat intressant. Det hjälper inte att påpeka om trafikregler, smidighet i trafiken eller hota med skilsmässa, det finns ingen bättring i siktet efter min påskrift (samtycke) i Svenska kyrkan för 35 år sen…

Toppen