• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Insändare av campingägare

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.586
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: Insändare av campingägare

Husbilsklubbarna kanske skall slå sej ihop och köpa mark vid nån sjö i mörkaste Småland och göra ställplats för några hundra bilar. Kan de va nåt?
Varför skall husbilsklubbar köpa mark och skapa egna campinplatser?

Vill man "campa" så finns det gott om campingplatser att tillgå det kan möjligen behövas några specifika ställplatser för enbart husbilar på attraktiva kust- och sjönära eller andra populära områden.

På sådana "campingplatser" skall det självklart vara tillåtet att fälla ut markiser och ställa ut möbler.

Vad som saknas i svenska städer/orter är citynära parkeringsplatser för övernattning 1-2 nätter för besök på platsen. Lika självklart är här, att man inte skall fälla ut markiser, ställa ut möbler etc.

Själv står jag gärna på campingplats när jag känner för det, tex när jag vill stanna flera dagar eller bara för att tömma och tanka färskvatten.

Detta är typiskt camping i mina ögon​

071003001.jpg

Detta är parkering med övernattning

070916 023.jpg


Gunnar /medlem
 
F

F.d. 53022

Guest
Sv: Insändare av campingägare

Jag tycker inte heller att husbilsklubbarna skall driva campingplatser, tänkte mer på nåt som liknar Kroksjön.
Står också på campingar ganska ofta, förra helgen i tylösand First Camp till det facila priset 915:- för 2 nätter.

Jag använder bilen hela året, märker att det blir svårare att hitta plats att stå på helgerna.
Halmstad har vi varit mycket, numera förbjudet.

Stafsinge, där knöt husägarna näven åt oss när vi åkte därifrån.
Kroksjön nu i helgen, där känner man sej välkommen, det gör man inte när lokalinvånarna knyter näven åt en.

Jag mår bättre när jag har betalt en skälig summa, och vet att det är okey att stå på platsen.

Bosse
 

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Inlägg
13.489
Kommun
Hässleholm
Sv: Insändare av campingägare

Att det skulle vara gratis på alla malmös badplatser ser jag som mycket tveksamt om de inte har ändrat det nyligen. När jag var nere senast i Malmö så hade de p-automater vid ribban i alla fall. Sibbarp har jag för mig oxå har p-automater, dock kan man ställa bilen några 100 meter bort(vilket man troligtvis får göra ändå) på vanliga gatorna i limhamn och där är det gratis att stå. Ska du bada ute vid turning torso har du oxå p-avgifter. Så att malmö skulle ha gratis p-platser vid alla badplatser ser jag som en stor lögn för så är det absolut inte.

Turning Torso tillhör centrala Malmö och då är det fel att påstå att jag sagt att den parkeringen skulle vara gratis och sen kalla det en lögn. Man kan bada i kanalen och i Rörsjöparken också men det är ingen badplats.

Ribban har tre parkeringsplatser för badande. Det är gratis på den nedanför Slatas villa. När jag hälsar på mor står vi alltid på Sibbarps parkering gratis. Det är tom gratis på den stora parkeringsplatsen alldeles utanför Sibbarps camping. Inga konstiga förbudsskyltar där inte. Dom skyltar som finns i Limhamn är hänvisningsskyltar; Ställplats i gästhamnen, ställplats i andelshamnen, ställplats i fiskehamnen, badplatsparkering vid stranden, småbåtshamn, campingplats mm

Framför allt, det är välordnat i flera skånska kommuner så det inte uppstår konflikter mellan olika intressegrupper.

Var kan dom här ideérna med avgifter i tid och otid komma från tro? Snart får vi väl betala för att gå på toaletten på arbetsplatsen, restaurangen, teatern, köpcentrat, Gotlandsfärjan mm.

"Att betala eller inte betala - det är priset", vilket avgörs av kunden.

PS! Det har inte varit några P-avgifter på Ribbans eller Sibbarps badplatsparkeringar 1961-1980 eller de senaste 17 åren så den som påstår det är en riktig lögnare.
 
Senast ändrad:
T

Teddi

Guest
Sv: Insändare av campingägare

Hej!
Med detta tidigare publicerade svar vill jag bara friska upp minnet för dem skall till Danmark i sommar.....................

hej gitte,,vilken härlig läsning du kommer med,ja känner till detta efter mycket diskussioner med olika myndigheter,, ,ett litet tillägg bara,,vi har generella parkeringsmöjligheter i detta land,samma möjligheter i haparanda som t,e,x,,falkenberg,,

då tänker ja i första hand på allmän-kommunal-statlig 24-timm-parkering..försök gärna att sova i bilen i 24timmar om ni orkar,,:D de e upp till er själva,,finns ingen som kan lägga sej i detta,,skulle ni bli störda i era bilar så e de hemfridsbrott som gäller,,

då kanske vi kan få användning av polisen som även tydligen finns i denna förening,,de kanske också finns en åklagare som har husbil hos oss ock då e lyckan gjord:) sen skulle ja hemskt gärna villa titta på dessa böteslappar som någon påstår är utdelade i falkenberg,,kan de kanske finnas någon som har åkt på en tusenlapp för snarkning i sin egen bil,,eller någon som slumrat till för en femhundring på framrutan,,

igår efter en körning på nästan 50 mil tog vi natt på en allmän parkering,,

vaknade upp efter en god natt sömn,,no problem,,

så gott folk...gör vad ni vill i era bilar,,men för säkerhets skull,,bjud inte in lokalbefolkningen:)

en god fortsättning från??????
 
F

F.d. 2621

Guest
Sv: Insändare av campingägare

Till "Teddi" skulle jag vilja säga, att det bästa för att inte bli väckt kl 22 av någon, som påpekar att du står fel i strid med gällande bestämmelser för platsen i fråga, är just det att inte bryta mot gällande regler och föreskrifter.

Till "Lilian och Reidar" skulle jag vilja säga, att det var välgörande att ni strök den där beskrivningen hur "Finnen" brukar göra när han hamnar i någon besvärlig situation och hotar med att ta till kniven. Synnerligen opassande och olämpligt sätt att beskriva våra grannar på detta forum!

Sedan undrar jag hur man ska tolka ert uttryck "att någon inte har hästarna hemma i stallet" resp att "campingarna känner av desperationen". Vem avses med dessa hästar och hur kan det fastställas att campingar känner av en viss desperation?

Måste man som husbilist tillhöra en viss yrkeskategori för att förstå sådant språk? Jag gör det absolut inte. Denna tråd och detta ämne är ju av betydande vikt och förtjänar sakliga och konstruktiva inlägg.
 
F

F.d. 53078

Guest
Sv: Insändare av campingägare

Här räknade komunen ut att varje person i en husbil köper för 40€ person/dag.

Detta är uträknat med 250 husbilar över en helg.
Alla fick ett rabattkort som skulle visat upp vid köp av prudukter, mat, tillbehör, till många av komunens näringsidkare. Då bortser vi att komunen bjöd alla på ZOO. samt att dt var en middag på lördag kväll till självkostnadspris.

Enkel matematik 250 husbilar låt oss säga att det var ??700 personer.
700x 40€= 28.000 € som klingar i kassa aparaterna hos komunens näringsliv. Detta plus drivmedel. i Sverige är säkert siffran högre.

Det förvånandsvärda var att folk köpte ganska mycket mat färskvaror lördag eftermiddag.
Det logiska i detta var att folk köper med sig bröd pålägg, grönsaker mm för att ha till den kommande veckan i hemmet efter helgen.

Fuengirolas camping var väldigt positiv till projektet. Läs mer här:http://www.husbilsklubben.se/forums/posts/361373

Sedan att det finns snåljåpar bland husbilsägare det tror jag säkert, men inte mer än hos andra grupper.

Hasse 009. Man vill gärna tro på det man vill, och inte på fakta.
 

Alve

FD HBK Medlem
Inlägg
2.723
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
338
Medlemskap
2023
Sv: Insändare av campingägare

Sedan att det finns snåljåpar bland husbilsägare det tror jag säkert, men inte mer än hos andra grupper.
Det skrivs faktiskt mycket om kostnader på forumet. Om små kostnader i husbilstillvaron. Självklart skall man vara kostnadsmedveten och kritisk som konsument.

Det tycker jag att jag är under större delen av året. Under den tid vi är ute och roar oss med husbilen föredrar jag att ha spenderbyxorna på. Måste vara hemskt att ständigt irritera sig på parkeringsavgifter, campingavgifter m.m. under den tiden.

Passa på att njuta under resorna!

:cool:
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.256
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: Insändare av campingägare

Jag tycker mig ana att det finns tämligen motstridiga åsikter i denna tråd. Någon anser att vi skall stå på caming antingen vi vill eller inte. Någon tycker att vi inte skall parkera på parkeringar för att inte hamna i konflikt med ortsbefolkningen. Någon annan anser att allt skall vara gratis. Hårda ord fälls dessutom trots att det kanske bara handlar om att olika tycke och smak. Jag tror inte att den som bara vill parkera vill hindra andra husbilister från att stå på camping och jag hoppas att det samma gäller för de som föredrar camingplatsen framför en parkering.

Jag funderar på om inte detta med parkering kontra camping har sitt ursprung i att husbilen är ganska ung jämfört med tältet och husvagnen. Hur hade det sett ut i våra kommuner om husbilen hade kommit före tältet och husvagnen? Jag skulle tro att campingarna hade legat betydligt centralare, haft minder kringutbud och haft andra rutiner för in- och utcheckning.

När jag åker till jobbet passerar jag två campingplatser. Den ena har sin entré direkt från huvudleden. Så här års står alltid ett par husvagnsekipage på kö för att köra in där. På vintern är det däremot tomt och öde för då är det stängt. Båda dessa fenomen pekar på två av de saker som gör att jag inte så gärna tar in på camping. Jag föredrar att kunna köra in på den plats där jag vill stå utan att först köa, kanske visa upp ett SCR-kort, skriva in mig i en liggare, se ut en plats och sedan ställa upp bilen. I bästa fall har jag då hittat en plats utan stojande barn, ungdomar med bollar och mopeder eller grannar som genar över min "tomt" för att hinna till dasset i tid. När jag skall åka vidare upprepas en del i omvänd ordning. Jag skall köa för att checka ut och betala och köra ut före en viss tid. Enklare då att parkera, betala i en automat för den tid jag vill stå och när jag vill lämna platsen så åker jag därifrån. Enkelt och opretentiöst. Dessutom kan jag göra det året runt. Vintertid brukar inte campingförespråkarna vara så mångordiga och anser tydligen att det är OK att bara parkera.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Insändare av campingägare

Michael påpeker det som også er vår hovedgrunn til å foretrekke stellplatser:
inget stress om morgenen for å sjekke ut om det er 10, 11 eller 12 spiller mindre rolle. Greit å betale for 24 timer og kunne kjøre derifra når en er klar for å farte videre. Opphold i flere døgn gjør vi ofte på campingplasser, spesiellt om det er tid for å vaske klær, ikke mange stellplatser med den servicen - selv om vi kjenner til endel i Tyskland. Bra plasser sentralt i byer koster endel, meste vi har betalt var €20 for 24 timer + evt. forbruk av el, vatn, dusch og toa. Tømming nesten alltid inkludert de plasser det er mulig.

Plasseiere har dårlig erfaring med tømmesystemer som stenger igjen avløpet etter en tid og hvor brukerne ikke oppdager dette og skittvatnet flommer utover plassen.
 

jdjiveco

HBK Medlem
Inlägg
301
Kommun
Karlskoga
HBK-Nr
5761
Medlemskap
2024
Sv: Insändare av campingägare

Har inget mot att betala för att stå på en ställplats.Däremot har jag inte lust att betala för en ställplats som är en sunkig grushög 'middle of nowwhere' som vissa v-kust komuner erbjuder som t.ex den i Hunnebystrand.

Det är helt ok att betala för parkering och övernattning med HB.Vänder mig däremot mot campingägare skall bestämma var jag kan övernatta med min HB och motarbetar ställplatser genom att lobba i komunstyrelsen som t.ex i Hunnebystrand.Detta bekräftade En camping ägare stolt för mig!
 
T

Teddi

Guest
Sv: Insändare av campingägare

detta ämne är ju av betydande vikt och förtjänar sakliga och konstruktiva inlägg##enligt flat mates.##

hej flat mates,, här ska du få dagens knall,,ja fick för några timmar sedan# ett brev,,ett brev som betyder så mycke,,# som de sägs,,ja vill inte citera detta på grund av avsändare,,, än mindre publicera hans namn,,han kanske vill göra detta själv,,
men...övernattning i era bilar kan ni ta med ro,,de finns ingen som har fått böter för detta vare sej i falkenberg eller nån annanstans i vårt land,,de handlar om spekulationer ock rykten,,övervägande från S.C.R. bry er inte om detta vänner,,utan se till att ni parkerar på ett regelrätt ock lagligt sätt,,
så kan ni utöva precis va ni vill i era bilar,,ja har förslag:D tro mej...de finns inga regler för detta,, får ni inte vara ifred i husbilen så ring polisen,,de är ett mycket högre straffvärde att bli antastad i sin husbil(bostad) än ett inbrott i en parkerad personbil,,

de handlar många gånger om att ta #fighten# med lokalbefolkning eller en närliggande camping,,så orkar ni inte med detta så får ni dra nån annanstans,,själv kommer jag aldrig att backa för detta,,

detta är så betydelsefullt så hör av er till mej vid oklarheter..

när vi ändå är på bettet,,,,ugglarps stränder,,denna avstängning med skyltar,,en vägförening som skyltat upp på ett sätt som strider mot gängse regler,, dom har bidrag,,skyltningen är olaglig,,min nästa strid..

ha de teddi..
 

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Inlägg
13.489
Kommun
Hässleholm
Sv: Insändare av campingägare

Vad är det som gör att våra politiker i vissa kommuner inte fattar att dom måste skapa bättre tillgänglighet och service för turismen? Är det inkompetens (oförmåga, okunskap) eller vad???

Det måste finnas P-platser, ställplatser, papperkorgar, soptunnor, sopkontainrar. Möjlighet att tömma latrin på reningsverk, hamnar och rastplatser för bussar, båtar och husbilar.

Vi MÅSTE förvalta våra fina naturresurser bättre än att låsa in dem på campingplatser, begränsa med köer för in och utcheckning mm.

"Turismens omsättning ökade för åttonde året i rad

Turismen fortsätter att skapa nya jobb och högre exportintäkter. Omsättningen ökade med 3,2 procent till nästan 255 miljarder kronor under 2010. Exportvärdet, mätt som utländska besökares konsumtion i Sverige, ökade med 1,7 procent under 2010 och har ökat med 115 procent sedan 2000.


Turismen är också personalintensiv. Under de senaste tio åren har sektorn bidragit med nästan 31 300 nya jobb, vilket motsvarar en ökning med cirka 24 procent. Det kan jämföras med den totala sysselsättningen i Sverige som har ökat med cirka fem procent under motsvarande period. Under 2010 sysselsattes drygt 162 000 personer som ett resultat av turismen.

För ett exportberoende land som Sverige har turismens export (utländska besökares konsumtion i Sverige) fått en allt större betydelse. Mellan 2000-2010 har turismens exportvärde som andel av Sveriges totala export av varor och tjänster ökat från 3,9 till 5,3 procent. Under 2010 var turismens exportvärde drygt 50 procent högre än järn- och stålexporten och mer än dubbelt så hög som värdet av den svenska personbilsexporten.
— Enligt internationella bedömningar kommer det globala resandet att växa med cirka fem procent per år fram till år 2020. Sverige har goda förutsättningar att ta del av denna tillväxt. Vi har attraktiva resmål och anläggningar samt natur och kultur som i förädlad form är vad både fritids- och affärsresenärer förväntas efterfråga, säger Tillväxtverkets generaldirektör Christina Lugnet.


Ytterligare information

Christina Lugnet, generaldirektör, 08-681 91 10
Dennis Bederoff och Peter Terpstra, turismanalytiker,
08-681 96 10 och 08-681 92 31"
 
F

F.d. 25168

Guest
Sv: Insändare av campingägare

Här räknade komunen ut att varje person i en husbil köper för 40€ person/dag.

Detta är uträknat med 250 husbilar över en helg.
Alla fick ett rabattkort som skulle visat upp vid köp av prudukter, mat, tillbehör, till många av komunens näringsidkare. Då bortser vi att komunen bjöd alla på ZOO. samt att dt var en middag på lördag kväll till självkostnadspris.

Enkel matematik 250 husbilar låt oss säga att det var ??700 personer.
700x 40€= 28.000 € som klingar i kassa aparaterna hos komunens näringsliv. Detta plus drivmedel. i Sverige är säkert siffran högre.

Det förvånandsvärda var att folk köpte ganska mycket mat färskvaror lördag eftermiddag.
Det logiska i detta var att folk köper med sig bröd pålägg, grönsaker mm för att ha till den kommande veckan i hemmet efter helgen.

Fuengirolas camping var väldigt positiv till projektet. Läs mer här:http://www.husbilsklubben.se/forums/posts/361373

Sedan att det finns snåljåpar bland husbilsägare det tror jag säkert, men inte mer än hos andra grupper.

Hasse 009. Man vill gärna tro på det man vill, och inte på fakta.

Och her er omsätningen på et träff i Skagen :)

Autocamper-turister brugte 126.000 kr. - Frederikshavn - Nordjyske.dk
 
F

F.d. 13449

Guest
Sv: Insändare av campingägare

detta ämne är ju av betydande vikt och förtjänar sakliga och konstruktiva inlägg##enligt flat mates.##

hej flat mates,, här ska du få dagens knall,,ja fick för några timmar sedan# ett brev,,ett brev som betyder så mycke,,# som de sägs,,ja vill inte citera detta på grund av avsändare,,, än mindre publicera hans namn,,han kanske vill göra detta själv,,
men...övernattning i era bilar kan ni ta med ro,,de finns ingen som har fått böter för detta vare sej i falkenberg eller nån annanstans i vårt land,,de handlar om spekulationer ock rykten,,övervägande från S.C.R. bry er inte om detta vänner,,utan se till att ni parkerar på ett regelrätt ock lagligt sätt,,
så kan ni utöva precis va ni vill i era bilar,,ja har förslag:D tro mej...de finns inga regler för detta,, får ni inte vara ifred i husbilen så ring polisen,,de är ett mycket högre straffvärde att bli antastad i sin husbil(bostad) än ett inbrott i en parkerad personbil,,

de handlar många gånger om att ta #fighten# med lokalbefolkning eller en närliggande camping,,så orkar ni inte med detta så får ni dra nån annanstans,,själv kommer jag aldrig att backa för detta,,

detta är så betydelsefullt så hör av er till mej vid oklarheter..

när vi ändå är på bettet,,,,ugglarps stränder,,denna avstängning med skyltar,,en vägförening som skyltat upp på ett sätt som strider mot gängse regler,, dom har bidrag,,skyltningen är olaglig,,min nästa strid..

ha de teddi..
med ditt synsätt kommer det upp förbudsskyltar mot parkering på nattetid och då hjälper det inte vare sig med att tillkalla polis eller skälla på lokalbefolkningen.
att bara läsa ditt resonemang får en att bli rädd, du låter nästan som tyskarna som höll på under 80-90-talet och var i princip överallt och dem tröttnade folk på. Hur länge dröjer det till innan folk tröttnar på hb-folket?
 
F

F.d. 2621

Guest
Sv: Insändare av campingägare

Teddi,

du riktar ditt inlägg till mig, men jag förstår inte innebörden och vad du vill säga. Därför försök klarlägga, och gör det helst på vanlig svenska.

Jag är inte den som märker ord eller vill vara språkpolis, men ditt högst personliga sätt att skriva tror jag inte beror på okunnighet utan mera på ett slags effektsökeri. Det bidrar väl knappast till att läsaren tar dina budskap på allvar.

Beträffande trådens ämne har jag personligen försökt klargöra mina uppfattningar och gläds åt alla andra, som försöker sansa debatten. Jag avstår från ytterligare inlägg.
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Insändare av campingägare

Flat Mates

Teddi skriver på sitt oefterhärmliga, livliga och målande språk att han har fått ett bevis på att det är tillåtet att övernatta i husbil på parkeringsplats så länge man följer parkeringsföreskrifterna!
Han skriver också att han är beredd att ta strid mot olaglig skyltning avsedd att försvåra för husbilsfolket!

Teddi gör detta för att vi vanliga slöfockar som inte har hans engagemang ska få ett bättre husbilsliv!

All heder åt och respekt för en sådan Man!

Jappe
 
T

Teddi

Guest
Sv: Insändare av campingägare

Till "Teddi" skulle jag vilja säga, att det bästa för att inte bli väckt kl 22 av någon, som påpekar att du står fel i strid med gällande bestämmelser för platsen i fråga, är just det att inte bryta mot gällande regler och föreskrifter.

hej flat mates,,du skriver att du inte förstår mej,,men.. ja påtalar ju att de gäller att man följer gällande p-bestämmelser någon annan tyckte att ja har ett konstigt tänkande hur tänker du själv??vill du inte stå på en p-plats som du har rätt till?? var vill du stå??tycker du att de ställer till problem för oss?

du kanske tillhör dom åkare som hellre tar in på camping för lugnets skull,,ta in där då,,isåfall är detta ingenting för dej..

men vi övriga som vill ha en större frihet o rörlighet med denna sysselsättning,, då har ja kommit till målsnöret med detta ämne,,klart-slut,,

ugglarps strand...under alla år ja varit där har stranden varit de enda stället att parkera på,,de har helt enkelt inte funnits några alternativ,,nu e de stopp för all trafik,,dom boende runt omkring kan inte nyttja detta ställe..,

slöingebor-getinge ock runt omkring,,barnfamiljer bl,annat,,

då tycker ja att ta saken i rätt ordning,,se till så att folk kan komma dit,,gör i ordning p-platser först,,,,stäng av stranden sedan..de är ingen bra lösning att ha stranden som parkering,,,miljömässigt bl,annat,,

men idag e stranden tillgänglig bara för dom boende i byn,,dom har fått som dom vill..nu e de så att denna skyltning med bom strider mot gällande bestämmelser,, då känner ja att ja kommer att ta tag i detta,,all denna kamp för ja som privatperson så ja inbillar mej att de finns tankar om att detta kommer till skada för oss,,ja plockar bort mina emblem på bilen tillfälligt,,återkommer efter sommaren,,om ja inte under tiden har blivit entledigad,,:)

ha de gott så länge,,,
 
F

F.d. 13449

Guest
Sv: Insändare av campingägare

Teddi; förstår fortfarande inte. Måste man vara tvungen att köra hela vägen ner till stranden? Innan bommen borde det väl finnas nån parkering? Jag ser inte hur ditt sätt gynnar alla andra. I mina öron låter du ungefär som vänsterradikalister som anser att kollektivtrafiken ska vara gratis och vägrar att betala för att åka med. Läste nån artikel om att allemansrätten är på gång att ses över och risken finns då att vi snart inte kan campa/parkera bilarna på andra ställen än där det verkligen står att det är lagligt. Jag tycker fortfarande det är fel väg att gå. Tycker istället du ska engagera dig i klubben och vara med i kommungruppen och hjälpa till den vägen.
 
T

Teddi

Guest
Sv: Insändare av campingägare

Teddi; förstår fortfarande inte. Måste man vara tvungen att köra hela vägen ner till stranden? Innan bommen borde det väl finnas nån parkering? Jag ser inte hur ditt sätt gynnar alla andra. I mina öron låter du ungefär som vänsterradikalister som anser att kollektivtrafiken ska vara gratis och vägrar att betala för att åka med. Läste nån artikel om att allemansrätten är på gång att ses över och risken finns då att vi snart inte kan campa/parkera bilarna på andra ställen än där det verkligen står att det är lagligt. Jag tycker fortfarande det är fel väg att gå. Tycker istället du ska engagera dig i klubben och vara med i kommungruppen och hjälpa till den vägen.

engagera mej i klubben,,,?????

för vem då??? ja är klar..
 
F

F.d. 53022

Guest
Sv: Insändare av campingägare

Teddi klart du skall ha dekalerna kvar, och ingen rast vila, jag vill ha dej kvar här på forumet.
Även om jag inte håller med i mångt o mycket, så uppskattar jag att du jobbar för nåt du tror på.
Det är så det skall vara, vi måste alla få framföra det vi tror på och försöka påverka utvecklingen i den riktning som man själv vill ha.

Det du gör, gör du bra, även om jag vill ha en annan lösning på våra parkeringsproblem.

Bosse
 
Toppen