• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Fiske-Tjatter

F

F.d. 410

Guest
Sv: Fiske-Tjatter

Hejsan på er B & B
Vi har ny suttit ute i hyrd båt några timmar men det började regna så vi har gömt oss i bilarna. Jo "läraren" mår nog bra munlädret glappar hela tiden, uppenbarligen gått om syre i den kroppen. Råd och tips haglar och det ena motsäger det andra. Ni vet hur det är.

Nu lättar det och Hasse banka just på och talade om att det är dax igen!! PUH!

Hälsningar
Anders
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 410

Guest
Sv: Fiske-Tjatter

Ja du Anton, det kan man undra. Det hände väl inte så mycket att skriva om eller om det nu var så att, det kan man inte skriva om!?!?!

Beträffande fisket så var det dött men det var iofs ett fint ställe dock föredrar jag mindre gölar, det blir liksom mera greppbart. Nävsjön är en relativt stor sjö.

Dock var det sociala umgänget kul, mycket skratt och tråkningar som vanligt så det där med fisk kändes inte så livsviktigt.

Anders
 

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: Fiske-Tjatter

:cool: Instämmer med föregående talare ( för en gång skull).

Men eftersom man vill visa bilder på fångad fisk,och det kunde ju inte vi uppvisa, så blev det inga bilder.
Jag kan även medela att det fanns varken knott eller mygg för att Anders skulle ha en möjlighet att utmana "Finnen" på Pekkas bild, så den utmaningen får anstå till ett senare tillfälle.
Men jag går på fortsättningskurs vad det gäller att fotografera och bildhantering.

Så till att det händer något av allmänintresse, lovar jag att vara TYST.:wink:
 
Senast ändrad:
F

F.d. 50064

Guest
Sv: Fiske-Tjatter

Hej Hasse
Hålla tyst det tror jag ej på.
Nu bär det snart av till Neuseidlersee i Österrike då får du hålla koll på
Ligan.Hoppas att det kommer in något fram över.
Ang.bilder det är ju intressant att se hur det ser ut runt om tycker jag.
Behöver inte bara vara döda fiskar,en annan är ju lite blödig du vet.
 
F

F.d. 50064

Guest
Sv: Fiske-Tjatter

Hej på er fiske vänner
Jag funderade på hur bra vi har det i Sverige med fisket och fri rörlighet
i vår natur in på husknuten.Har varit i södra tyskland o österrike är på väg hem nu.När man pratar med folk här nere och dom berättar att man behöver småbåts körkort vara medlem i en båtklubb för att lägga i en kanot i en sjö.
Att man behöver utbildning för att fiska :confused:.....
Vi åkte runt lite i värmen 32 grader sjön jag tänkte Neusiedlersee var alldeles för varm så vi åkte aldrig dit.Men jag försökte lite i en bäck utan kort.Hade väll fått fängelse om dom hade kommit på mig.Nöden har ingen lag när fisken står där och det rycker i kastarmen .Det var ingen konst dom var så hungriga så.Varför betala 150 EUR för att ta 3 fiskar på en dag,när det tar 3 min alltså tre kast.Jag fiskade 10 min på vår semester.Här kommer några biotops bilder.Kunde ju inte fota på fisken jag fick,jag matade till mig några för att ta några bilder.Vänster om skylten kostar det 150 EUR höger om 80 EUR.
Så vi får sluta att klaga på att ett dagskort kostar 150-250 Skr.
Har ni inga förslag på FISKETRÄFF I HÖST?

Fiske_00.JPG

Fiske_3.JPG

Fiske_2.JPG

Visa bilaga 20410

Fiske_4.JPG

Fiske_Biotop_1.JPG

Fiske_Biotop_3.JPG
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 410

Guest
Sv: Fiske-Tjatter

Anton, du skrev: "Har ni inga förslag på FISKETRÄFF I HÖST?"

Efter att varit på Hökensås så tycker jag det vore ett bra alternativ därför att:
1/ Vacker natur
2/ Många sjöar att välja på (en cykel är bra att ha med)
3/ Fin affär med fiskeutrustning där man kan göra av med lite surt förvärvade pengar.
4/ En restaurang som serverar mat och drycker starkare än Loranga
5/ Lagom långt för mig i allafall (ca 22 mil) Motorn måste ju hinna bli varm.
6/ Det finns ju en storfiskare i Tibro som får nära
7/ På västkusten lär det finnas en storfiskare som inte får allt för långt, Rulletam eller nåt liknande. Han kan isåfall inte skylla på avståndet.
8/ Allt öppet året runt

Slutligen måste jag dock resevera mig för dom kommentarer som kommer från skogarna kring Gusum. Finns viss risk att någon där sågar punkt efter punkt. Men å andra sidan, so what!!!!


Anders
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 50064

Guest
Sv: Fiske-Tjatter

Hej Anders o alla entusiaster
Javisst ,9 Oktober-11 Oktober skulle sitta fint för min del.Kommer upp till dig o tar rygg.Fiske tävlingen är avklarad o jag kan få lite ledigt från div.projekt.Nackdelen är väll att många ställer av sina bilar????Men jag tycker att man kan komma med personbil o tält oxå????Man kan ju låtsas att man gör en fjällvandring och att man ligger vid en liten fjällsjö,äter rökt röding fast det är findus fiskpinnar.
 
F

F.d. 410

Guest
Sv: Fiske-Tjatter

Men Anton då!

Tälta!!!! Fiskpinnar!!!! När gick du in på puben idag??

Hör av dig när du kommit hem, Vi har nog ett och annat att språka om.

Anders
 
F

F.d. 410

Guest
Sv: Fiske-Tjatter

Pekka

Säkert bra men visst är det fint med en sportfiskebutk och en restaurang där vi kan köpa en öl och där vi kan sitta medans Anton delar ut priserna som jag personligen inte har något att hämta av.

Dock glädjer det om du kommer, vore kul att ses efter allt jag hört!!!! :)

Anders
 
F

F.d. 52909

Guest
Sv: Fiske-Tjatter

jho du Anders...är inte så säker på att jag vill höra allt det där :twitcy:... men visst, gör gärna dig sällskapt med en öl där i hörnet på puben för där får väl vi sitta o "skämmas" medans Anton delar ut priserna. :)
 
F

F.d. 50064

Guest
Sv: Fiske-Tjatter

God morgon Kamrater
Ja jag tänkte väll lite fel där"Tält o Fiskpinnar"
Tiden är den bästa för mig,jag jobbar ju helger o obekväma tider som det heter.Plats var vi möts spelar mig ingen roll.
 
F

F.d. 410

Guest
Sv: Fiske-Tjatter

Tänkte väl det! Nämnda datum passar även för mig.

Hur går resan, har du nått norra Tyskland?

Anders

PS I tidigare inlägg skrev du "fisketävlingen redan avgjord"????
Fiskesäsongen är väl vår och höst och hösten inleddes ju igår.
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 410

Guest
Sv: Fiske-Tjatter

jho du Anders...är inte så säker på att jag vill höra allt det där :twitcy:... men visst, gör gärna dig sällskapt med en öl där i hörnet på puben för där får väl vi sitta o "skämmas" medans Anton delar ut priserna. :)

Sitta och skämmas för att man tar en öl! Nä du det har jag aldrig gjort och kommer aldrig att göra.
 
F

F.d. 52909

Guest
Sv: Fiske-Tjatter

Inte skäms vi för ölen inte...tänkte väl egentligen på resultat-listan i detta fall. Men som sagt, bara vi har trevligt o umgås är ju belöning nog.
 
F

F.d. 50064

Guest
Sv: Fiske-Tjatter

Tänkte väl det! Nämnda datum passar även för mig.

Hur går resan, har du nått norra Tyskland?

Anders

PS I tidigare inlägg skrev du "fisketävlingen redan avgjord"????
Fiskesäsongen är väl vår och höst och hösten inleddes ju igår.
Nej fiske tävlingen är inte över,utan fångst ligan 2009 1/5-30/9är över.
Fiske tävlingen går året om.Livet ut.
Jag är sugen på att vara med havsöringscupen 2010 på Öland,det är ett tag till dess,men jag behöver planera framåt annars funkar det inte för mig,med allt man håller på med.Vore kul om fler HBKàre skulle vara med.
Jag skriver in Fiske på datumen 9-10-11 Oktober i min almnacka.
Sedan får ni komma fram vart.
Vi åker vidare i morgon lite sakta.Stannar till.......ja vi får väll se.
Hälsar
Anton
 

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.688
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: Fiske-Tjatter

Vart är träffen någonstans?
Låter trevligt kommer gärna.
 
Senast ändrad:
F

F.d. 410

Guest
Sv: Fiske-Tjatter

Hejsan
Inget är väl bestämt ännu, Rollerteam har nämnt Bergets Fiskecamp och jag har föreslagit Hökensås.

Vi får se vad det blir.

Anders
 
Toppen