• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Fiske-Tjatter

F

F.d. 410

Guest
Sv: Fiske-Tjatter

Oj, Oj, Oj

Begriper inte vad som skrivs skriver Pekka???

Ja jag begriper inte vad ni skriver heller. Sicket svammel det har blivit i Sverige sen jag lamnade riket.

Rena sandladesvammlet. Ja se ungdomen!!!

Har hade jag tankt beratta om Montenegro och vad vi gjort idag men det kanns meningslost, kan inte formulera detta pa ett for er begripligt satt.

Kan dock beratta att har ar det 25 grader varmt och helbla himmel och har just avnjutit en underbar middag under bar himmel vilket avslutatdes med en delikat irishcoffe.

Hoppas ni tillfrisknar med det snaraste.

Anders
 

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: Fiske-Tjatter

:cool: Tjabba Pekkis.

Som svar på 1= Säg så här, en normalbegåvad människa har ca: 30,00 dagar på sig i en livscykel,Anders har förbrukat ca: 22,995 av dessa,och då kan han knappt cyckla,eller fiska heller för den delen.

Så ser man numreriskt på saken så kommer vi att vara i den så kallade gyllende medelåldern när den förväntade inskolningen kan anse som över för hans del, och den åldern är väl inget att bekymra sig över för våran del.

Som svar på 2= Äsch jag provar med vadarbyxorna för dom är gjorda av Neoprengummi, så på dom glider väl den mesta skiten bort på ?.

Som svar på A= Det verkar vara det troligaste cenariot.

Som svar på B= Har kört med det tricket på Anders hela tiden. Men han tjattrar så kopiöst att jag har utvecklat en tinnitus av den svårare graden. Men i stället för ett konstant pipande ljud i huvet, så hör jag detta hela tiden ovsett tid på dyngnet,( Hasse hur ska jag göra nu?).

Specialpriset blir nog en upplevelse av det djuriska slaget tror jag.

Sen tycker jag att det är synd att han inte släpps in på Resturangerna, han får tydligen sitta under bar himmel och sleva i sig mat och dryck, men man får förstå Montenegrerna att dom skiljer på gneti och pleti.

Han tycks ju ändå komma fram med lite spretig text till Svedala, och som Marianne tyckte att det var lite "gulligt" för det ser ut som en förstaklassare har skrivit, så jag börjar fundera på om han inte har köpt en Charterresa med ett enkelrum i ett Internetcafe?.
 
F

F.d. 52909

Guest
Sv: Fiske-Tjatter

citat Anders, "Har hade jag tankt beratta om Montenegro och vad vi gjort idag men det kanns meningslost, kan inte formulera detta pa ett for er begripligt satt."

Svar = Helt riktigt Anders. :wink:


Hasse ...ja, du känner ju honom bäst så jag har garderat mig idag o beställt det stora paketet med Bilsom:s Gula för o gardera mig, säg nu inte bara att jag skulle beställt 2 paket ?

Visst är det lite lustigt för Annette sa precis likadant som Marianne när jag bad henne försöka tolka det Anders försökt klottra ner...hörde ord som gulligt, sött...et.c, fast Annette trodde nog att Anders var en ny adept från någon högstadieskola som du o jag skulle försöka återanpassa till verkligheten i livet.

Pekka
 
F

F.d. 3297

Guest
Sv: Fiske-Tjatter

Jag misstänker att ni kommer att samlas vid Hökensåsens "huvudkontor"?

Ska försöka att komma om jag bara kan hitta mitt klass 6 spö och rulle.

Kan bli kul att få ansikten på några namn man läst här på klubbens hemsida.

Har ni någon kanal beslutad på CB och PMR? någon som kör 145MHz?
 
F

F.d. 50064

Guest
Sv: Fiske-Tjatter

Hej Hans/SMOETT o välkommen
Vi har ingen samlings punkt eller tid o passa.Jag åker upp Fredag o hem Söndag, tror att HAN som sitter på Balkan gör samma som jag.Du vet han utan Å Ä Ö .Till och med fruarna börjar få med lidande.Om du har följt tjattrandet dom tre i mellan.
Du ser på bilarna alla riktiga fiskare i HBK har HBK`s dekaler antingen i fören eller i aktern eller på båda ställena.(enklare att ta kontakt vid träffar)Du behöver inget flugspö det går lika bra med spinn eller vad som helst.Björksly och en lina o krok.Back to basic
 
F

F.d. 410

Guest
Sv: Fiske-Tjatter

Vill bara meddela att jag flyttar till en annan del av varlden om en timme, alltsa till hemlig plats dar jag har for avsikt att ladda upp infor kampen.

Anders
 

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: Fiske-Tjatter

:cool: Tjena Hans/ SMOETT, jag säger som Anton Välkomma till HBK och instämmer helt i hans inlägg.

Det jag bara skulle vilja fråga om är det där med CB-PMR det vet jag inte vad det är, men PMS det känner jag till ,är det någon närbesläktad åkomma typ AN-H1??.

Jag för min del kör ADRIATIK J5 Peugeot.

ps: Hoppas att du kan ta ett skämt Hans för du har ett underbart fint namn tycker jag.

MVH Hasse.:D
 
F

F.d. 3297

Guest
Sv: Fiske-Tjatter

Ja-ja Hasse,
nog kan jag ta (och ge) gliringar! ;-)

Med PMR menar jag det licensfria pratbandet på 440MHz.

Tyvärr så fick jag veta att släkt från Schlesien/Slask
kommer lagom till den helgen.
Hur vad det nu den norske sportsfiskerens bortförklaring löd?

En gang for pent, en gang for slimt,
en gang for varmt, en gang for kallt
en gang var allt rett, MEN da var jeg anners!

Tråkigt, hade varit kul att få nyllen till alla signaturer och "glada tillrop".

Tight line! eller Skit fisk!
(stryp den som ej önskas)
 

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: Fiske-Tjatter

:cool: Det låter betryggande Hasse, för här i gänget finns det gott om " goa gubbar" och där tänkte jag INTE bara på Andershj.

Jag hoppas att vi kan träffas vid någon bra pöl och dryfta om fiskets underbara krumbukter. Det blir väl inte så många fisketräffar mera i år, men till våren då blir det nog full fart igen.

Sen säger jag som följer: Släkten får du till skänks,men goda vänner får du allt skaffa skälv.:D


Hade.
 
F

F.d. 410

Guest
Sv: Fiske-Tjatter

Han kom hem, satte på datorn, kikade på fisketjatter och stängde AV!

Herrejösses vad en del kan få till det!?!?!??
 
F

F.d. 410

Guest
Sv: Fiske-Tjatter

Hasse, jag har mailat men det kom i retur, adressen verkar fungera dåligt.
 

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: Fiske-Tjatter

:cool: För information så håller jag på att byta leverantör av mitt bredband och telefonin, jag har haft Telia som leverantör av telefoni sedan 1973 och det har funkat vad det gäller röstkomunikation. Men sedan ett halvår så har jag haft väldigt svårt att få en vettig uppkoppling och hastighet på mitt mobila bredband här hemma i Näs.

Efter både långa och enträgna försök med Telia för att få en lösning på mina problem,dock utan resultat, så har jag gått över till 3 med all min komunikation. Och det är inget jag ångrar så här långt, jag har fått en supersnabb dator bla som jag alldrig har varit i närheten av på Telia.

Men sen är ju inte jag någon data- tekniker, så det tar nog en liten tid innan alla megabyte sitter som en smäck. Så gläd dig Anders över den tysta tiden som dock snart är över för din del. Det är väl med det här som med fisket en del har det från modersmjölken,medans andra tränar ett helt liv utan att komma någon vart. Eller vad tror du Anders?.
 
Senast ändrad:
F

F.d. 410

Guest
Sv: Fiske-Tjatter

"Det är väl med det här som med fisket en del har det från modersmjölken,medans andra tränar ett helt liv utan att komma någon vart. Eller vad tror du Anders?."

Detta har du nog helt rätt i. Jag har förstått att du inte kommer någon vart när det gäller moderna teknialiteter. Det är ju synd, det var ju länge sedan människan slutade med vevtelefoner, röksignaler osv. Att du dessutom inte heller kunnat uppvisa någon fisk som är värd namnet är ju tragiskt för dig, men egentligen en helt annan historia.

Men lycka till med 3G. Förresten en liten fågel viskade i mitt öra att 3G:servicebilar kört skytteltrafik idag ut i bonnvishan runt Näs. Något du känner till?

Jag förväntar mig ingen snabb reaktion på detta, det lär säkert föregås av att en servicebil får åka ut till Näs först, igen!
 
Senast redigerad av en moderator:

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: Fiske-Tjatter

:cool: Jag förstår din underton av en servicebil,men så duktig lär du alldrig bli att du kommer att få en sådan vid ditt eventuella tävlingsmetande.

Men jag är inte sämre karl än att jag kan erkänna mina svagheter vad det gäller datateknik.
 
F

F.d. 410

Guest
Sv: Fiske-Tjatter

Bäste Herr Persson
Hur går det med mail-funktionen i Näs härad? Funkar det nu?
Sitter fast i Karlshamn på ett hotellrum och väntar på att få en krok monterad i ändan.
Jag menar förstås dragkrok bakpå husbilen. Det gick inte så fort som jag trodde det skulle göra.
Skall åka iväg och kika på en scooter strax.
Kan man montera spöhållare månne på en dylik maskin eller blir länsman putt på mig då.
 

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: Fiske-Tjatter

:cool: Jag tror att du gör bäst i att tejpa på bambuspöt på scootern och sätta på en sån där röd vimpel på toppen som alla småbarn har,då varnar du alla medtrafikanter med, att här kommer det en ovan på vägen.

Vad det gäller mailboxen så njuter jag nog av tystnaden ett tag till,om du inte misstycker?.

Sen har jag inte sett att det finns någon gul varningsväst med texten på ( här kommer en PANSCHO ) vilket det naturligtvis skulle ha varit på sin plats för att din utstyrsel skulle vara helt perfekt.

Är det inte bättre att du tittar på en fyrhjuling (för balansens vidkommande )?.

Du kunde ju ha provat att "smörat" in dig med verkaren,så hade dom nog lagt på en rembrant, att man sen kan sitta fast i den staden med allt smör& margarin det förstår jag inte.

Krok i ändan???,ja,jo det är ju inget nytt under solen vad det gäller dig,jag kommer ihåg vid Abborretjärn hur det var där,men det har du väl redan förträngt?

Tjinge Ling.
 
F

F.d. 410

Guest
Sv: Fiske-Tjatter

Vad det gäller mailboxen så njuter jag nog av tystnaden ett tag till,om du inte misstycker?. NÄDÅ, VEM VET KANSKE FINNS FLER SOM NJUTER!
:spinny::twitcy::yes:
Krok i ändan???,ja,jo det är ju inget nytt under solen vad det gäller dig,jag kommer ihåg vid Abborretjärn hur det var där,men det har du väl redan förträngt?

Tjinge Ling.

Förträngt och förträngt. Ang Abborrtjärn minns jag något med en kraftledning som jag av hänsyn inte vill offentliggöra mer här.

Däremot minns jag att jag fick något riktigt bamse-stort på kroken i Hultsfred något som kanske du kan vara snäll och inte ta upp vidare av hänsyn.

Då har vi ju bägge visat hur hänsynsfulla vi är och det blir lungt och skönt i lägret.

Nu skall jag dra till Linköping och kolle en "skrooter"
 

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: Fiske-Tjatter

:cool: Eftersom jag har yttrande- förbud om den stora" FINALEN "som går av stapeln i Hökensås denna helg,så är det väl inte värt att störa de stora pöjkera när dom laddar upp(ja och sen Andershj förståss), som jag ändå har en viss förståelse för när han nu ska ge sig ut på egna ben med grabbarna och visa upp sina färdigheter.

Jag vet av egen erfarenhet, att när man ska ta en plats bland dom stora pöjkera så går det inte att bara lita på turen att man ska ha nått att stoltsera med, men Anders kommer nog att göra så gott han kan ( om det nu är något att stoltsera med) för som jag ser det blir dom inte flera en tre att tävla ,ja då blir han ju trea i kampen som sämst och det tror jag att han blir.

Sen är det här en sån gång som jag hoppas att jag har fel, inte vad det gäller resultatet av tävlingen, nej där stämmer nog min teori, men jag menar att det vore kul om det kommer en massa andra fiskekompisar och som lägger sig i tävlingen,trots att jag inte närvarar den här gången.

Så måste jag väl ändå avsluta med ett råd till Anders,OM jag säger OM du skulle få något på kroken, så ha dina simkuddar på armarna för att grabbarna ska kunna rädda dig upp ur gölen,när du av iver har fallit i utan att få upp fångsten.

Avslutningsvis vänder jag mig till Pekka och Anton, se efter min Adept så han kommer hem helskinnad från ett som jag hoppas mycket trevligt fiske för er alla.

Ps: Anders jag kan inte hålla käften trots din uppmaning TYVÄRR.;)
 
Toppen