• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Fiske-Tjatter

T

Teddi

Guest
Sv: Fiske-Tjatter

Teddi Jag har aldrig fiskat horngädda men skulle hemskt gärna prova på det.
Smakar dessa fiskar gott?Hur tillagar man dessa gäddor?
HaDe Hasse

i maj hasse,,då kommer den in ,,i mängder,,en kämpafisk,,som ställer sej på tvären när den e krokad,,en inläggningsfisk,,in i kylen efter kokning,,ätes dan efter,,gröna ben,,är lika med lättrensad,,

kom hem till oss i maj,,ja har plats till dej,,nu e de hockey,,
 
F

F.d. 8863

Guest
Sv: Fiske-Tjatter

Horngäddan kallas också Näbbgädda.

När den kommer utefter Skånska kusten kommer den i mängder.

Jag skall inte säga att det bara är att stå och håva in, men nästan.
Och kämpaglad är den

Gröna ben är inte lika med giftig fisk, utan väldigt god.

Jag är dålig kock själv, men har ätit den som kokt precis som andra fiskar.
 
T

Teddi

Guest
Sv: Fiske-Tjatter

precis tom,,ja kunde inte säga de bättre,,en riktig sportfisk,,,,men de hjälper ju inte just nu,,

frölunda har förlorat,,:msn_brheart:
 
F

F.d. 52909

Guest
Sv: Fiske-Tjatter

Hej på er .....har en tanke efter vinterslummern, varför inte försöka anordna en fisketräff både på väst o östkusten.

Erkänner att min slummer kanske varit lite för djup. tycker också lite synd om harald som kämpar förtvivlat med havsöringscupen på öland.

För min egen del är det lite svårt med semesterdagar då jag gärna försöker planera efter almenackan. Därav har påsk blivit lite av en tradition att åka till öland om vädret så tillåter.

Västkusten som teddi pratar om är ju nära för mig, inga problem närsom....jag är öppen för förslag o alternativ o tycker som anders h att det är tråkigt om fiskesidan skulle gå i stå.

mvh
pekka
 
T

Teddi

Guest
Sv: Fiske-Tjatter

gött o höra dej pekka,,

vågar vi testa,,kom hit ett fiskesuget gäng,,till kungsbacka i maj,,ja kan härbärgera två bilar en helg,,resten finns plats för på ett eller annat sätt,, vi fiskar från land,,en helg i maj,,ett försök,,nån måste börja,,vi har en promenad på en halvtimma från mej,,ock då befinner vi oss långt ut i havsbandet,,,,då handlar de i första hand om horngädda,,havsöring blir en bonus,,

UPPROP:D ett tiotal bilar??? teddi,,
 
T

Teddi

Guest
Sv: Fiske-Tjatter

hej,,allaredan är vi tre bilar,,kul,,ja får lov att hyra in oss på hyppeln i gbg-s norra skärgård i maj,,deras ställplats,,
allt under förutsättning att båtarna kommit i sjön,,alternativet blir i så fall hemma vid mej,,men gå gärna in o läs om platsen,på hyppeln,,,

ja får gå vidare på måndag med detta,,en träffansökan eller dylikt,,ja tar hjälp av våran ledning,, ha de så länge,,teddi,,
 

Persson

HBK Medlem
Inlägg
90
Kommun
Laholm
HBK-Nr
3089
Medlemskap
2024
Sv: Fiske-Tjatter

Kul är också sugen på fisket bara dag ni bestämmer kan passa så blir det en bil till

Gunnar hbk 3089
 
F

F.d. 410

Guest
Sv: Fiske-Tjatter

Finns det plats för tält?.... alla har ju inte husbil!!!!! :)

Anders
 
T

Teddi

Guest
Sv: Fiske-Tjatter

de räcker med ett förkläde,,:D tält o husbil,,inte att förakta,,:D men ett förkläde,,så kan man rensa all fisk som vi andra drar upp,:),

i morron måste ja komma med en slutlösning,,välkomna,,teddi,,:)
 
F

F.d. 410

Guest
Sv: Fiske-Tjatter

Tack för den rutten Pekka. Perfekt att ha med i jollen, A4-sidan är ju perfekt i storlek. Skönt att kunna navigera säkert till västkusten. Dock förvånar det mig att du inte kunde vara så hjälpsam med att lägga in dom Makkara-stånd som finns utmed rutten.

Jag kommer nog att ha explosionmotorn där bak på jollen, elmotorn hade iofs varit miljövänligare men jag har ingen tillräckligt lång elkabel.

Anders
 

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: Fiske-Tjatter

:cool: Ska du nödvändigtvis tänka på miljön, så glöm både kabel och petrolium på jullen. Stoppa ned huvet under vattenytan i aktern och tjattra dig till västkusten. Det tjänar både miljön och resten av oss grabbar på, då kanske du inte orkar att tjattra så mycket när&om du kommer fram?.
 
F

F.d. 410

Guest
Sv: Fiske-Tjatter

Jaja du stadsparksjonglör.

Jag kan stoppa ner aktern i aktern så kommer västkustborna tro att det är någon ny hemlig raketmisil från forna öststaterna, som far fram med blixtens hastighet, om dom HINNER se något förståss. Men dom kommer att känna lukten av bränt gummi.

Vladimir
 
F

F.d. 52909

Guest
Sv: Fiske-Tjatter

Bara omtanke Anders...blir ju lite svårt för dig att käka korv samtidigt som läpparna går som på ett gammalt skovelhjul.

Hur har du det med cyklop o periskåp föresten ?

Dessutom har jag aldrig sett nån Sibylla skylt på sjön...men om du skulle se Cindirella så sväng höger, alltså söderut ! ( Gäller för övrigt alla silja lines o finnlinks fartyg med.)

Kanske bäst för dig iaf att ta cykeln...pumpa däcken o se bara till att du har lyse som fungerar.

Kan bifoga alla Sibyllas korvmojjar efter den rutten, eller jag tar alla så slipper jag höra att den rutten hade du inte alls tänkt ta o.s.v
Bifogar även menyn

o som avslut även en liten glad trudelutt som alltid piggar upp om du skulle bli lite trött efter vägen.

Karta
VÃ¥ra meal
http://www.sibylla.se/upload/Sibylla_finska_30s_EisäPeitää_110617.mp3
 
T

Teddi

Guest
Sv: Fiske-Tjatter

hej alla humorristiska fiskegubbar:)

11-13 maj,,hyppelns fiskehamn,,va tror ni om detta??,,dom tror då att båtarna e i sjön,,för de e där vi ska stå med våra bilar,,e alla båtar i sjön så tror ja vi får plats en 7--10 st,,inte helt hundra på detta utan får full kontroll nån dag innan,,
ska ja lägga ut detta på träffsidan eller tar vi de här??teddi,,
 
F

F.d. 410

Guest
Sv: Fiske-Tjatter

Ursäkta en husbilslös fråga.
Jag fick bifogade kartbild från herr Pekka Makkara och jag kan inte se att det finns någon väg till Hyppelns hamn. Ser inte heller någon färja.
Så skall ni köra dit går det säkert åt pipsvängen för er, dock ej för HasseP, han behöver väl bara sätta snorkel till luftintaget på den gamla sugdieseln och köra ut på ön via havsbotten.

Rätta mig om jag har fel!

Anders

Skärmavbild 2012-03-26 kl. 13.44.02.jpg
 
Toppen