• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Fiske-Tjatter

F

F.d. 52909

Guest
Sv: Fiske-Tjatter

Vi gör inte annat Anders...men vad hjälper det ?

Komma dragandes med ett sjökort o börja prata om bilvägar med tillhörande färjelinjer, låt mig försöka förtydliga....

Kartor, vägbeskrivningar, flygfoton, sjökort & mycket mer på eniro.se

alltså :

De gula heldragna linjerna på kartan är bilvägar (kan också med fördel andvändas
för cykel, håll dig bara väldigt långt till höger) o de svagt blåfärjade strecken är
färjelinjer. )

Måtte nu inte detta bli för mycket för dig o hålla reda på, håll till höger på de gula strecken o vänta tills färjan står på plats innan du cyklar ombord.

o tar du jollen så följ sjökortet, sikta vänster mot gästhamnen.




teddi...för mig är datumet ok, sen om du vill lägga ut det som en träff spelar kanske inte så stor roll. De som är intreserade utav fisket ser nog detta ändå.

Pekka
 
F

F.d. 410

Guest
Sv: Fiske-Tjatter

Där ser man, nu är det klart som ditt korvspad. Så det är alltså en färja. Tur är väl det för då slipper HasseP mört i näsborrarna.

Ja det ser verkligen trevligt ut, synd man inte har en husbil. Man kan då ställa till det för sig.


Anders
 

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: Fiske-Tjatter

:cool:Här kommer rättelsen Anders lille. Nu tycks det som det behövs ett förtydligande om gamle Gusumsraketen. Det må så vara att maskineriet är en sk "gammal sugdiesel" men herre gud vilket driv det är i den när man väl når toppfarten,som ligger knappt under 2 mack och då åsyftar jag inte på sibyllamackar.

Att du sen har ställt till det för dig Anders lille,det förvånar inte mig det allra minsta, det går väl stick i stäv med alla andra dagar i ditt liv vad jag kan se.

Kom nu inte och gnäll om att inte dina kompisar bryr sig om dig för det gör vi, Pekka har försett dig med all tänkbar och hörbar information om hur du skulle kunna ta dig till fiskeplatsen utan att svälta ihjäl, att du sen går och säljer hjul-fiskelådan, ja det kan du väl inte lasta dina kamrater för? jo föresten det kan du nog på något sätt!.

Men om det skulle vara till någon tröst för dig så kan jag medela dig att jag tar nog med ett fotografi på dig som vi alla kan sitta och titta på vid fisket,och förvånas över vad tyst och skönt det är med kommentarer när man bara umgås med bilden av dig.

Är du sen för pryd att ligga och tjuväta korv om nätterna i en egensprängd grotta som Usama Bin Ladin. Ja då har vi inte mera uppslag att komma med för din del.

ps.vi skänker dig s-tanken av fisken trots allt.
 
F

F.d. 410

Guest
Sv: Fiske-Tjatter

För att komma från en före detta Gusums-bo tycker jag detta var vänligt skrivet. Kanske jag har fel, men det må iså fall skyllas på att barn och barnbarn med föräldrar just har lämnat godset efter en trevlig eftermiddag och kväll och givetvis måttligt med dryckjom.

Kanske intagna drycker påverkar mitt skrivande för stunden men jag kan ändå inte förstå vad herr Persson menar med det han skrev:
"ps.vi skänker dig stanken av fisken trots allt"!

Herr Perssons livskamrat, Marianne; kan säkert anrätta havets invånare så att den s.k. stanken blir en positiv och oförglömmlig upplevelse och därför ber jag att vidare konversation i ämnet får fortsätta med nämnda stjärnkock, Marianne.

Hälsningar den fredagsberusade
Anders
 
T

Teddi

Guest
Sv: Fiske-Tjatter

ett litet test på öring ida,,svinkallt, men soligt,,ingen fisk,, men heller inte nödvändigt,,
frisk luft,,lite rörelse i #gångjärnen# skadar aldrig,,:) mitt smultron ställe i onsala,,

idag kom ett återbud till hyppeln i maj,,nu e vi 7,,men ja får fortlöpande info,,så båtarna kommer i sjön,,detta är våran ställplats,,ju bättre väder,,desto större chans att sjösättning e klar den 11-maj,,
ja hör av mej,,

ps,,de ligger en fricamping i närheten av detta ställe,,#rörviks camping# i fall nån har intresse,,i annat fall en gratis ställplats för två bilar hemma hos mej,,hejs,,teddi
 

Bilagor

  • canon 2011 239.jpg
    canon 2011 239.jpg
    3 MB · Visningar: 3
  • canon 2011 241.jpg
    canon 2011 241.jpg
    3 MB · Visningar: 2
  • canon 2011 238.jpg
    canon 2011 238.jpg
    3,1 MB · Visningar: 1

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: Fiske-Tjatter

:cool:Det blir nog bra bara vi kommer närmare maj månad skall du se teddi.
Värre väder än vad Rollerteam och vi hade under långfredagen & påskafton kan det knappast bli.

Vi skulle fiska vid ölands norra udde efter öring men vädret bjöd på styv kuling och snöglopp så man inte kunde stå rak utan spö ens en gång. Jag tror inte ens att det var lä bakom fyren långe Erik.

Vi fick trotts allt fisk på påskafton då Pekka& Anette bjöd på bla sill och räkor i en jättegod påskbuffe med en stark "äggteddi" förlåt toddy,som aperetift.

Skulle ha lagt in bilder, men usb kabeln till kameran ligger hemma i stugvärmen och vi är inte hemma än.
 

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: Fiske-Tjatter

:cool: Det var då evinnerligt tyst från mannen med dynamitfisket som specialitet. Att han har sålt fiskelådan, ja det är ju ingen nyhet för oss andra Husbilsåkare!. Men handen på hjärtat :msn_heart:Anders. Vi har ansträngt oss ytterligare i vår iver med att du skall kunna närvara vid fisket på västkusten. Pekka och jag har varit i kontakt med Vägverket i Göteborgstrakten för att ev kunna hyra en vägtrumma som skulle kunna vara övernattningsbar till din belåtenhet.
Dom hade en korigerad trumma vid en vägövergång som var sparsamt trafikerad ( läs utan trafikbuller ) som vi tyckte kunde passa som hand i hanske,om du förstår hur vi ser det.

Fördelen med denna lösning var först och främst för att vi andra inte skulle störas när du sprängde ut en egen grotta,samt att med det här förslaget blev det inga bestående kratrar i den känsliga naturen,som vi ändå måste ta hänsyn till.

Men döm om vår förvåning när vägverket gav sin återremiss, jag citerar ( Med hänsyn till att vägtrummans innevånare bestående av Gråsuggor,tveskjärtar,spindlar,maskar, samt andra härmed ej namgivna innevånare,kan komma att skadas av eder fiskekamrats närvaro avslås er ansökan att preliminärboka vägtrumma= Anläggningsnummer 134-22367 Hyppeln för övernattning 11/- 15 maj 2012 ) slut citat.

Ja vad ska man säga???? byråkrater!!! :gnu:
 
F

F.d. 410

Guest
Sv: Fiske-Tjatter

Bäste Sugdiesel-vän.

Kan inte underlåta att kommentera ditt inlägg som som vanligt innehöll en del sarkasmr att läsa mellan raderna. Men käre vän, jag känner dig, och det är ju illa nog.

Det är ju roligt att vännerna Pekka, Teddi m.fl låter dig komma ner till Hyppeln. Jag undrar dock om dom har funderat på konsekvenserna med luftföroreningar och oljeutsläpp när du far fram i den vackra västkustka naturen. Jag skall vara snäll och inte lägga ut bildebevisen på hur det ser ut på ostkusten när du farit fram. Kalmar Radio får varje gång du passerat gå ut med halkvarning gällande E22 på grund av oljespill. Med anledning av att jag känner dig, åtminstone vet vem du är, har landshövdingen i Kalmar län bett mig att höra om du kan välja den norra vägen i stället när du skall till Öland, alltså Norrköping - Nynäshamn - Visby - Grankullavik.

Visst skulle det vara kul att åka till Hyppeln och träffa Pekka och övriga som jag inte vet mig ha träffat. Inte att förglömma är givetvis Annette och Marianne, det är ju alltid trevligt med lite galanta damer vid kvällsbrasan vid sidan om fiskdoftande gubbar. Sitter jag bredvid dig är det kanske OK eftersom det lär inte lukta fisk om dina fingrar.

Ja husbil har jag ju inte längre (har betalt HBK-avgiften så då anser jag mig ha rätt att skriva här) och nämnda helg låter det som att min bil konfiskeras av ett gäng golftokiga kärringar som skall till Öland för att spela golf och slå klackarna i taket. Alltså finns bara AC:s "gokart" tillgänglig och den har ingen farthållare.

För att få ett korrekt svar kanske jag skall fråga Teddi om dom har några små stugor på Hyppeln för uthyrning. Jag undanber mig svar från NRK om vägtrummor och dylikt.

Beträffande fiskelådans innehåll har den under våren kompletterats med ytterligare hemliga "måste"-vapen. Ytterligare beskrivning kan för närvarande inte avslöjas.

Slutsvamlat
Anders
 

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: Fiske-Tjatter

:cool: Det sistnämda tror jag inte ett jävla dugg på (slutsvamlat) näe det kommer nog mera kommentarer som gör att man ser ut som en starholk i fejan fortsättningsvis.

Att du sen ger ditt tillstånd till att låta detta kosläpp av kärringar till öland gå av stapeln varje år, gör nog att ovanstående rader kommer att besannas fortare än kvickt.

Men ta du Ann-Cristins lillbil, och kom och gör oss sällskap så får vi se din nyskapelse av fiskeinnovation.

Kan tänka mig att det är närbesläktat med en spikklubba som man klubbade säl med förr?.
Om jag nu inte får hjälpa till med att förse dig med stabilt boende förslag ,så har jag bara det gamla utprovade boendet kvar att föreslå nämligen tält.

Men jag tror att du har lite hybris för att du blir slagen i årets första fiskekamp och därför inte anstränger dig till det yttersta för att närvara med oss andra trevliga människor.
 
T

Teddi

Guest
Sv: Fiske-Tjatter

hej alla glada fiskegubbar,,ja har en fin p-plats för fiske i kungsbackafjorden,,bara ett 50-tal meter till fiske,
ingen övernattn,,tyvärr,,men de finns i närheten,,eller hemma hos mej,,så ja kan inte lägga in den på listan,,ett bra öringställe,,teddi,,,
 
F

F.d. 52909

Guest
Sv: Fiske-Tjatter

Tänkte att jag skulle peta lite i denna myrstack, kan en vän från bästa kusten ge dig ytterliga förslag om övernattning ang hyppeln eftersom du tydligt avböjt dig vidare förslag från -nrk ?


Du vet ju att jag o hasse innerst inne är väldigt mån om dig o ditt välbefinnande i denna världen.

Som sagt, vi vill ju bara ditt bästa o om du vill så ger jag gärna dig mina senaste 2 nya förslag om övernattning.

Bara säg till...
Pekka
 
F

F.d. 410

Guest
Sv: Fiske-Tjatter

Jo du Pekka, det hade varit intressant att höra ytterligare boendealternativ bland granitkullarna. För det måste ju finnas annat än vägtrummor.

Dock ser det nu ut som att jag blir upptagen med annan tidsödande aktivitet nämnda helg. En aktivitet som jag visste skulle komma men inte när, men det är något som ligger mig varmt om hjärtat.

Jag är säker på att näbbgäddorna och makrillen kommer att stå i stimm och vänta på att få kasta sig över era lockbeten som ni avser att kasta i havet när ni är där. Hoppas någon hjälper Hasse med fiskeknuten annars lossar kanske hans lina och då blir han ledsen. Jag hoppas för övrigt att ni alla Hyppelnfiskare är snälla mot Hans-Erik, innerst inne är han snäll även om det inte alltid låter så.

Ostkustskepparen.
 
F

F.d. 55557

Guest
Sv: Fiske-Tjatter

Karpfiske!

Är det några som är intresserade av karpmete??

Vi har ett par sjöar med fina plaser att stå på med husbilen.

Går fint att stå där även utan fisk intresse.Fin natur.

Bom på vägen finns att låsa om man inte vill ha sällskap på natten.

NV SKÅNE,Perstorp

MVH Svenne o Bibban
 

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: Fiske-Tjatter

Jo du Pekka, det hade varit intressant att höra ytterligare boendealternativ bland granitkullarna. För det måste ju finnas annat än vägtrummor.

Dock ser det nu ut som att jag blir upptagen med annan tidsödande aktivitet nämnda helg. En aktivitet som jag visste skulle komma men inte när, men det är något som ligger mig varmt om hjärtat.

Jag är säker på att näbbgäddorna och makrillen kommer att stå i stimm och vänta på att få kasta sig över era lockbeten som ni avser att kasta i havet när ni är där. Hoppas någon hjälper Hasse med fiskeknuten annars lossar kanske hans lina och då blir han ledsen. Jag hoppas för övrigt att ni alla Hyppelnfiskare är snälla mot Hans-Erik, innerst inne är han snäll även om det inte alltid låter så.

Ostkustskepparen.
Vad sägs om det här oemotståndliga Förslaget till dig Anders. Vi hyr in dig i ett korvstånd?.
 

Persson

HBK Medlem
Inlägg
90
Kommun
Laholm
HBK-Nr
3089
Medlemskap
2024
Sv: Fiske-Tjatter

Hej Har aldrig fiskat Karp men det skulle vara roligt att komma och se på man får väl ta med fiskespö fall i fall man blir sugen hoppas någon Karp fiskare kommer så det kan bli en liten träff

Gunnar HBK 3089
 
T

Teddi

Guest
Sv: Fiske-Tjatter

ett sånt gött gäng ni e,,bara goa gubbar,,:) här ska man gå in o läsa när de tar emot,,åker till tjörn nu o chansar på lite öring,,kanske en näbbis,,
ja garderar mej med en whiskey,,sista utrop från hyppeln om en vecka,,en trevlig helg önskar teddi,,:wink:
 
F

F.d. 52909

Guest
Sv: Fiske-Tjatter

Jo du Pekka, det hade varit intressant att höra ytterligare boendealternativ bland granitkullarna. För det måste ju finnas annat än vägtrummor.

Dock ser det nu ut som att jag blir upptagen med annan tidsödande aktivitet nämnda helg. En aktivitet som jag visste skulle komma men inte när, men det är något som ligger mig varmt om hjärtat.

Ostkustskepparen.

Det var ju otur att DM i korv-ätar tävlingen skulle inträffa samma helg Anders, men jag tycker gott att du kan låta någon annan vinna för en gångs skull. Är det 34 eller 35 år du har vunnit i rad nu ?

Om du nu tycker att det föreslagna alternativet med inhyrt korvstånd på Hyppeln för din logi skulle kännas för trångt, kan vi som alternativ 2 ordna enligt bifogat foto.

Det är t.o.m avgiftsfritt den helgen p.g.a smärre reparationer, men ingen fara det är bara lite bilning o lagning utav div sprickbildningar i betongen.

Volym lär du ju få så det räcker till även för alla fiskepryttlar som du envisas med o släpa med dig överallt.
 

Bilagor

  • hyppeln 2 - Kopia.jpg
    hyppeln 2 - Kopia.jpg
    68,3 KB · Visningar: 2
T

Teddi

Guest
Sv: Fiske-Tjatter

klädesholmen,,en återkommande plats med havskik,,de vakar i vattnet,,
så ikväll så,,lite bilder så länge,,
 

Bilagor

  • mina bilder 022.jpg
    mina bilder 022.jpg
    3 MB · Visningar: 0
  • mina bilder 023.jpg
    mina bilder 023.jpg
    3,1 MB · Visningar: 0
  • mina bilder 024.jpg
    mina bilder 024.jpg
    2,8 MB · Visningar: 0
Toppen