• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Fiske-Tjatter

Sv: Fiske-Tjatter

Hej Anton...trodde nog inte att du skulle nöja dig med en såpass kort utvärderings sammanfattning ang min prövotid utav dessa blinkande tinge-linger.

Var nog inte så mycket som gick snett, förutom att fisken vägrade att infinna sig runt denna "mini-gran" utav amerikansk modell...måste vara amerikansk för det är väl bara dom som har blinkande julgranar i neon färger ?

Nejdå...tycker bara att de var otympliga o att det ständigt var ett batteri krångel, svårt o få de till o fungera med blinket några långa stunder...nån tog in vatten men det kan också bero på att jag inte skruvade till riktigt tätt.

Men största problemet var att få till blinket tillfredsställande.

Så mitt tips till dig Anton är att omdirigera denna fulla container till Näs med adress H Persson + 1 extra container med nervlugnande piller för det lär han behöva när han satt fingrarna i de första 400 för en smärre ombyggnation (vi vet ju hur mycket han älskar o pilla med tekniska pryttlar) men allra mest kommer han att behöva pillrerna när han inser att han måste även kränga dem vidare.

:)= Pekka...Dv/Vd

...ett tips till, plingar det på din dörrklocka så öppna inte, o svara absolut inte i telefon närmaste halvåret !

:cool: Ursäkta det sena svaret,men det dök upp ett problem här på nasar-avdelningen.
Det verkar som om vi har ett problem mellan utvecklingsavd/försälningsavdelningen, och jag har full förståelse för att utv-avd vill verka för en expansion av varusortimentet.Men det går ju inte att ta in alla varuprover som kommer som ett brev på posten.

Posten föresten ja dom måste vi nog sluta att ha sammarbete med ,med tanke på att dom vill permitera 6 st medarbetare som är 55 år och som är alldeles för långsamma i sitt arbete. Jag törs inte tänka tanken på om den här utvecklingen sprids bland arbetsgivare i landet,med tanke på att våran svarvare på tillverkningsavdelningen är betydligt äldre än så och har en benägenhet att ta en lur titt som tätt.

Men jag måste göra er uppmärksamma på att allt görs i samklang mellan avdelningarna.
Men så här långt är det ingen KO på isen ännu,utan malören har försäljningsavdelningen tagit itu med.

Så jag får be utvecklingsavdelningen att bara ändra fraktsedeladdressen till småland i stället,närmare bestämt till High Chapparral.
När malören med containern blev känd för oss här på avdelningen, så tog jag kontakt med Big Bengts grabb,och han köpte hela partiet av dom blinkande tinge-ling fiskarna med LED lyse.Han skulle ha någon sorts Husbilsträff i maj månad sa han och dom är som galna efter allt vad LED belysning heter tyckte han.Så skicka skiten bara blev svaret.

Den andra containern kan du skriva Addressen till Nya Zeland på.För det lär bli brist på vad innehållet i den containern består av i hela landet från Norr till Södern när "svarvarn" farit fram där.
Betalningen för container två tar jag och skickar till Läkare utan gränser,dom tar den har dom låvat.

Som avslutning på Datamötet kan vi väl önska "svarvarn" en trevlig resa.

* Så jag får be utvecklingsavdelningen att bara ändra fraktsedeladdressen till småland i stället,närmare bestämt till High Chapparral.
När malören med containern blev känd för oss här på avdelningen, så tog jag kontakt med Big Bengts grabb,och han köpte hela partiet av dom blinkande tinge-ling fiskarna med LED lyse.Han skulle ha någon sorts Husbilsträff i maj månad sa han och dom är som galna efter allt vad LED belysning heter tyckte han.Så skicka skiten bara blev svaret. *

Är Impad Hasse ! Du ligger bra till för o vara min ställföreträdande Dv/Vd vid mina många komande ledigheter. Nej, skall inte börja med golf...bara vara ledig o försöka åstadkomma lite resultat i posetiv inriktning för mitt vidkomande när det gäller min högst privata drabbning med sheriffen i Gingri Stavby.

Alltså abborr-ligan i pimpelfiske säsongen 09/10.

Självklart hälsar vi " svarvarn" en härlig o rogivande tripp down there, förhoppningsvis får vi även täta rapporter över vilka fiskarter som kan tänkas simma omkring i dessa vatten.

Men Anders, försök nu att undvika denna "rotvälska" i skrift du hade förra gången vi skickade dig utrikes. Fakturan från översättnings firman var inte att leka med ska du veta, men vill också att du ska veta att det dras från ditt arvode.

Liksom alla omkostnader du bringar med denna tripp såsom mat, boende, div utlägg för matrl, båthyra med full besättning...o tele/data avgifter.

Hasse hälsar att han sponsar (helt ur egen kassa) för flygstolen, minns inte om det var enkel eller t.o.r....

Pekka

En får tacka för all vänlighet så här inför förflyttningen till andra sidan.
Hoppas på att jag får igång min egen dator så jag kan skicka information med punktade bokstäver, för jag har förstått att det utrikiska tangentbordet är för svårt för en del.

Blev också glad över Pekkas information om att Hasse lovat överta kostnaden för flygstolen och så snäll som han är så gäller det säkert T/R och kanske t.o.m. kostnaden för "pigan"

Snart blir det nu tyst från mig ett tag men håll er i skinnet, jag kommer att granska era förehavanden i efterhand

Badbyxbäraren

Anders
prata med kapten så att han lägger i glidflyget vid ekvatorn så att ni inte missar ön,annars blir det antarktis, visserligen sommar där med,men du kan glömma badbrallorna.
Kom ihåg att allt snurrar åt fel håll så ta det lugnt med paraplydrinkarna.Du kommer att märka det när boken läses baklänges och orden låter som ett annat språk som du aldrig hört förut,då snurrar cd`n åt fel håll.
Jag önskar er en intressant och trevlig tripp.

Pekka-Hasse
I will do my best:twitcy:

:cool: Säg så här Pekka.Jag är inget för dom höga posterna inom " Firman " nej man har ju ett litet handikapp av vad det gäller att prata med och bestämma över andra medmänniskor,så det får nog bli den post som jag besitter för närvarande.

Sen vill jag bara tala om för " svarvarn " att varför jag ville ta över kostnaden för flygstolen beror inte på något annat en att då kan jag beordra servicepersonalen att skruva bort den,så du kan få stå upp under flygresan och på så sätt slipper du då att få blodproppar i bena.Erbjudandet gäller enbart dig och inte "pigan",men för dig T/R naturligtvis.Är man inte medmänsklig så säg??.

För övrigt instämmer jag till fullo med VD:ns inställning vad det gäller kostnadsbiten.
Den sista textraden från dig "svarvarn" tog jag mera som ett löfte,inte som ett hot.

Ok Hasse, är noterat o förvarat i bankvalvet !

Men en liten passus bara...det där med att du har * ett litet handikapp av vad det gäller att prata med och bestämma över andra medmänniskor *

Undantaget service personal ? * då kan jag beordra servicepersonalen att skruva bort den,så du kan få stå upp under flygresan *

För övrigt är vi ense i sakfrågorna...:)

Pekka

Här kommer en liten hälsning från "down under".

Det är varmt och skönt och njuter av en underbar natur och vänliga människor.
Har kört 100 mil runt norra delen och är nu på väg att utforska mellandelen av nordön.

Något fiske har det ännu inte blivit men har besökt en hel del fiskebutiker och kan bara konstatera att dom har ett enormt sortiment. Dom har ju även grövre grejer än vad som finns behov av hemma, bland annat elrullar som påminner om sådana där elektriska vajerspel man brukar sätta på jeepar.

Nä nu skall jag ta en öl och slumra in stund innan vi går ut och äter middag.

Klädseln är kortbyxor och t-shirt, just nu 26 grader. Solen går upp vid 06.00 och ner vid 21.30. Det ni!!!!

Svarvaren

:cool: Då ska du få en hälsning från "ovan där" då svarvarn. Det där med 26 grader är inget att skryta med för det har vi haft vi med i förra veckan,så det så.Att du inte har fiskat än förstår jag ärligt talat inte, att springa runt i butiker som en choppinggalen tonårsjyppi i stället för att fiska, tyder på dåligt omdömme från din sida. Jag menar att åka så långt som till Nya Zeland för att springa runt i affärer är väl som att gå över ån för att hämta vatten?.

Vi ser fram emot foton med dig i kortbyxor och en nyfångad fisk, kortbyxorna är nog inga problem,det är nog värre med fisken kan jag tro.

Tro nu inte att vi är avundsjuka på dig, för det är vi fast det skulle vi alldrig erkänna.

Ps, sov nu inte bort halva restiden.

Nasaravdelningen.

Tro nu inte min vän att jag inte vet hur ni har det där uppe och av vänlighet och hänsyn skall jag inte berätta mer om hur jag har det.

Beträffande foton bifogar jag bild på en nytagen fisk, alltså nytagen av mig med kameran, vem som tog upp den vet jag inte däremot vet jag att det var fiskmåsar som smaskat i sig halva sidan.

Angående att gå i butiker skall du nog inte säga för mycket för om du visste i VILKA skulle du bli avundssjuk som ett litet barn.

Nä, dra du ner pälsmössan över öronen och ge dig ut att skotta snö. Du kan gott även göra en resa till Västervik och skotta på en viss adress så att det är vårligt när jag kommer hem.

Bilagor

• fisk.jpg
    fisk.jpg
    33,8 KB · Visningar: 77

Hej Anders
Piloten träffade Ön ser jag.Brukar inte lita på dem om jag inte får styra själv.
Kolla lite efter roliga beten.Avund å avund tycker jag inte älskar att skotta 2:a gången i dag.
Ser fram emot fler reportage:yes:

:cool:Nu var det ju inte din halvätna lunch vi ville ha på bild,utan lite mera bilder på dig med en fångst i handen.

Nu vill jag bara klargöra för dig en gång för alla,fiske är INGEN matrealsport.Den bygger på lång erfarenhet och uthållighet.Så det hjälper föga att köpa på sig tonvis med plåtskrot,det blir inte mera fångster för det.

Nä nu ska jag ut och ha det lite skönt,få lite motion av att skotta bort ett par ton av den vita varan. Sitt inte för länge i solen bara så att du bränner sönder dig.

Nasaravdelningen.

Hej Anders
Piloten träffade Ön ser jag.Brukar inte lita på dem om jag inte får styra själv.
Kolla lite efter roliga beten.Avund å avund tycker jag inte älskar att skotta 2:a gången i dag.
Ser fram emot fler reportage:yes:

Jodå Anton, visst kan man lita på piloterna som får upp dessa 400-tons kolosser en mil över gölarna. Och sen få ner dom igen på en liten asfalts-strip, då visserligen 150 ton lättare. Häftigt.

På norra delen av nordön har inte fiskebutikerna något för flugfiske och flugor eftersom här gäller mest tungt havsfiske utan det är neråt mitten på nordön som det fiskas med fluga och där skall det finnas ett helt annat sortiment. Men var så säker utforskning skall ske. Kommer jag bara åt nätet med datorn kanske jag kan ta lite bilder och maila till dig.

Nu skall jag koka kaffe och väcka AC, Kl är 06.00solen börjar gå upp och altandörren står på vid gavel och jag hör havet och vågornas brus.
Förlåt fiskebröder, nu skröt jag nog igen.

Svarvaren

Låter skönt;visst är det häftigt men fan i mig onaturligt, att det bara funkar.
:mcride:

Senast redigerad av en moderator:

:cool:Har du någon tanke på att eventuellt chartra en havsfiskebåt Anders? det vore väll häftigt att få följa med ut på havet för ett riktigt monsterfiske.

Så kommer då åter en liten rapport från svarvaren (gud vad jag saknar svarven!)

Vi har precis kommit hem efter en middag med grillade revbensspjäll och till efterrätt blev det någon glassbomb med varm chokladsås. Till detta valde vi varsin öl av märket Steinlager 2010.

Jag måste verkligen ge en eloge till snöröjarna här, kolla bild 1, inte en snöflinga så långt ögat når.

HBK1.jpg

Och Hasse, du efterfrågade en bild på mig i kortbyxor, du skall få mer än så, jag bjuder på en bild i badbyxor.

HBK2.jpg

Svarvaren

:cool:Är du på någon lokal sumobrottning eller??
Annars var det fina bilder må jag säga,går det att hyra snöskottarna tror du?.
Nu är det bara bilden med fisken kvar för att kollaget är fullbordat.

MVH
Nasaravdelningen.

:cool:Hörrö svarvarn, jag glömde fråga dig hur det går med bilkörningen.Du är ju så pass till åren kommen att du har kört bil på fel sida av vägen här hemma i svedala oxå, har du haft någon insident eller går det bra att köra på vänster körbana?.

När du ändå är inne i en fiskeshopparna så ta lite bilder så man ser hur sortimentet ser ut (under där) tackar på förhand.

Nej nu ska jag åka till NKP och shoppa lite strömmingstackel, för det blir att ge sig ut på Valdemarsviken efter havets silver.

Hej Anders o roligt att få höra av dig där från down under, glädjer mig speciellt över 3 saker...

No: 1 är att jag kan se o uppskatta att den mycket dyra specialutbildningen i skrivförståelse du fick har gett ett utmärkt resultat, tror nog att alla nu kan förstå din skrivna text här på forumet. ( men den utbildningskostnaden dras ju självklart fån ditt arvode i vanlig ordning)

No: 2 är att jag har anmält dig till Vansbro simmningen för detta år att representera firman med den äran kan vi hoppas. Ser att du har förutsättningar att lyckas med det enligt bifogat foto. Du verkar ju inte behöva några extra simdynor iaf som firman behöver bekosta utan ser ju att du kommer att simma som en fena helt naturligt.

No: 3 är att jag hitillsdags inte sett till några underfundiga fakturor, men kanske nasaravdelningen kan göra ett klartydande om att det gått fram med spärrade konton o indraget köptillstånd för dig i fråga.

Slutligen vill jag bara säga att det där med revbenspjäll, vin o dylikt är det helt slut med när du kommer hem...då ska fiskas o enbart fiskas så se till o njuta nu med det "fria" livet.

...o som alltid Anders! Vi vill ha mer foton, men inga mer i badbrallor tack !

Mvh

Pekka Dv/Vd

ps: nej du får ingen löneförhöjning än d.s

:cool:En sak vill jag bara säga till dig direkt Dv/Vd Pekka, att här kommer det inga posterestante brev/eller fakturor med utlänska brevporton fram till firman. För brevbärarn har fått tillstånd från Nasaravdelningen att andvända dylika pappersark till att tända värmande vedbrasor i det ihållande bistra vintervädret här hemma.

Sen vill vår avdelning ha en synpunkt på det här med Vansbrosimmet. Ingen och jag säger Ingen, vill bli kommenderad till Vansbro för att sitta i en följebåt med uppgift att trycka ner syre i den anordningen som han har i ansiktet på bilden med en slangförsedd cykelpump, för att syresätta svarvarn i loppet så det så.

Samtidigt vill jag säga till dig Pekka,att kan du få bort korvätandet på svarvarn, ja då är du ta mej faan inte dålig i psykologi.

Ps: Svarvarn knäpp kort du och skicka hem till Svedala bara,vi tar kostnaderna för fotorullarna.

MVH
Nasaravdelningen.

Tillbaka
Toppen