• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Fiske-Tjatter

Hasse P

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2025
Sv: Fiske-Tjatter

:cool: Jag betvivlar att du förstår innehållet av det svenska skrivna ordspråket med?.

När du ändå är uppe så tidigt på morgonkulan,så ta och slå i gång svarven i stället och börja tillverka mitt varulager av Getingar, framför att sitta vid Datapositivet och knattra ner ovesäntligheter med fläskkorvarna.

Visa hänsyn skriver du? det är jag i avsaknad av vad det gäller att få mina leveranser tillgodosedda av försäljningsmatrealet ( Hjalmarssons Getingen ).

Så sätt fart nu så du kan leverera innan du åker till Nya Zeeland.

Ps: Jag kan medela dig att grabbarna är ute på Bråvikens is och drar strömming nu på morgonkulan, rapporter har inkommit om fångst, dock är strömmingen liten till storleken så det är ingen rökströmming.

Tjinge Ling.

F

F.d. 410

Guest

Ja men dåså, dra på dig yllekallsingarna och pälsmössan och stick ut på isen och plocka upp lite småströmming så vi har detta inför det kommande torskfisket. Fyll frysen, gör mig inte besviken.
Glöm inte isdubbarna.

Beträffande produktionen så har den för närvarande gått i stå eftersom husets piga satt min WorkShop i blockad. Det fanns tydligen planer för dagen som inte direkt sammanfaller med mina planer. Det blir ju så det blir ibland.

Just nu arbetar jag i pigans workshop (tvättstugan) med att rena diverse tygbitar som skall ner i den trunk som blir mitt hem en tid.

F

F.d. 52909

Guest

* Beträffande produktionen så har den för närvarande gått i stå eftersom husets piga satt min WorkShop i blockad. Det fanns tydligen planer för dagen som inte direkt sammanfaller med mina planer. Det blir ju så det blir ibland.

Just nu arbetar jag i pigans workshop. *

Bilagor

• tavla hälge.gif
    tavla hälge.gif
    17,2 KB · Visningar: 68
  • kyckling.gif
    kyckling.gif
    8,6 KB · Visningar: 66
F

F.d. 50064

Guest

De måste väll ändå vara VD`n som bestämmer.
Försäljnings avd. är viktigaste,bra marknadsföring och en bra försäljare
är nog det som ger produktion.
Produktionen har väll bara att göra vad VD`n säger.
Och det försäljningen lägger i uppdrag.
Men det här vet du ju eller hur.Du är bara lite ovan.Med denna arbetsfördelningen.:D
Dina flugor kommer att behandlas med lite epoxy,så dom kommer att
hålla.Då blir väll jag utvecklings chef då
Då har vi bara Pekka kvar som VD`n.

Utvecklings avdelningen

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 52909

Guest

Ok Hasse....nu är linan fixad, vill bara visa dig fotot med "gubben" mitt i sjön så du ser vad som väntar han "tuff guy" den dagen han vågar sig häråt.

Självklart är scoter-overallen bara en täckmantel, du vet ju att till vardags sitter vi härover i kortfillingara o pimplar...men det vet ju inte A Hj.

Bilagor

• SDC10523.JPG
    SDC10523.JPG
    1,4 MB · Visningar: 1
F

F.d. 410

Guest

OK Anton då blir väl du utvecklingschef, Pekka har du ju placerat i VD-stolen och Hasse har ju på eget bevåg tagit hand om marknadsföringen. Än jag då?.... blir jag styrelseordförande eller blir det kvasten som vanligt så jag får städa upp efter er.

F

F.d. 52909

Guest

* Än jag då? *

Anders !...jag vill ju absolut inte förekomma Hasse P med ett svar på din fråga, men jag anar vad det lutar åt.

psssst...jag finns alltid tillgänglig om du har något du vill ta upp till diskussion, bara sätt tummen på plinge-ling knappen !

F

F.d. 410

Guest

* Än jag då? *

Anders !...jag vill ju absolut inte förekomma Hasse P med ett svar på din fråga, men jag anar vad det lutar åt.

psssst...jag finns alltid tillgänglig om du har något du vill ta upp till diskussion, bara sätt tummen på plinge-ling knappen !

Jo du Pekka nog anar även jag vartåt det barkar men därvidlag får jag väl skylla mig själv när man sticker ut hakan. Å andra sidan är det ju bra med Hasse att han är väldigt förutsägbar, man vet vad svaret blir innan han svarat.

Kul och se att du vågade dig ut på isen men vad blev resultatet?

Skall försöka skaffa mig ett bredbandskort till mini-pc:n så jag kan följa händelsutvecklingen på HBK under min bortavaro

Anders

F

F.d. 52909

Guest

:) Vi får nog strax veta det Anders...

Resultatet ja...magert, mycke magert blev det...fösökte ju som sagt stirra upp dem genom hålet, fungerade inte alls...hände nada. Men efter att ha provat den tekniken i 7 timmar så övergick jag till en av Hasses specialare, ja du vet den med o snacka upp fisken !

Så slutligen blev det några abborrar men inget att skriva hem om i storlek, kanske ska andvända mig av ett grövre språk nästa gång ?

Fisket överlag var väl ingen höjdare för nån denna dag verkade det som, lite grymtande " duger inte ens åt katten" hördes lite överallt.

Provade på flera olika djupskikt o färger men ...blir säkert bättre nästa gång. ;)

Pekka

Hasse P

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2025

:cool:Du ska veta Hjalmarsson att vi har letat & letat & letat efter en lämplig arbetsuppgift åt dig i företaget, men efter att vi konstaterade att sopkvasten var FÖR komplicerad för dig, så blev du entledigad från det uppdraget. Det är en så pass viktig uppgift i företaget att det är rent och fint, och att man ska besitta en liten gnutta ordningssamhet i vardagen vilket varken försäljningsavdelningen, utvecklingsavdelningen,eller för den delen VD:n heller kunde intyga att du besitter.

Det enda som förhandlingarna gav vid handen, var att ge dig samma tjänst som du har i hemmet hos din fru, dvs en Sultjänst.

Nu undrar du förståss vad den tjänsten innebär?, Jo det är att arbeta direkt under Toffeln, för att sedan arbeta sig upp i karriären.

Tjinge Ling.
Marknads avd.

F

F.d. 50064

Guest

Nu är det ju så att produktionschef och underhållschef i en skepnad är väll inte så illa pinkat det häller.Nu får vi ta det lite lugnt med Anders han behöver all koncentration på packning o dylikt,det är det ju inte långt kvar tills han skall nedan för stenbockens vändkrets.
För att få ihop en styrelse måste vi inte vara 7 ledarmöten ?Å om det är så vad blir det då,jo vi måste ta in våra respektive för att ha ett namn på pappret och för eller senare kommer dom på oss,å då vet ni ju vad det blir.Vi står alla vid svarven å gör getingar.
Hälsar
Utvecklings avdelningen:music-icon:

Hasse P

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2025

:cool: Hörrö Pekka har du inte provat dom där mackapärerna med inbyggt lyse i som du fick av en släkting för nått år sen?.
När vi var på inspektionsresan till utvecklingsavdelningen i kalmar, så förevisade chefen där Anton, ett par liknande divaiser som hade under lupp för utvärdering.

Jag nämde i förbigående till honom om att du kanske kunde bidra med erfarenhet av kunskapsfiske med dessa, i fullvärdiga provfiskeexpereiment?.

Sen vill jag bara säga Anton, den här "firman" styrs nog av samma prinsiper som en vargflock= starkast styr.

Tjinge Ling
Mark:avd

Senast ändrad:
F

F.d. 410

Guest

God Morgon fiskebröder
Jo du Pekka du kanske skall rådfråga Näs-mannen. Jag är övertygad om att han ger dig en mängd råd och tips hur du skall få upp fisken genom hålet. Han kommer säkert också att tala om för dig alla fel som du gör. Så är det bara.

Hasse, hur gick det igår? Var du ute och hämtade strömming till torskfisket som jag bad dig? Jag vill gärna ha en rapport om resultatet eftersom jag måste planera in torskfisket senare i vår.

Sedan måste jag nog opponera mig emot vad Anton skrev angående styrelsens sammansättning att vi skulle ta med våra respektive i styrelsen. Det kan aldrig komma på fråga! Dom kommer att helt ta över kontrollen och vi hamnar alla på golvet med kvasten i hand och getingarna kommer att bli både rosa, turkosa och gröna.

Jag tror att vi får ordna till ett styrelsemöte framåt våren för att diskutera den fortsatta utvecklingen av verksamheten. Tyvärr kan ju detta inte ske förrän efter 1 april då bonden i Gusum flyttat undan sina dygnspridare och skördetröskor så att Näs-mannen får ut sin husbil i det fria.

Nä pojkar nu får det vara nog med svamlet här, jag har fullt upp att göra denna söndag. Det skall packas, en födelsedag skall firas och givetvis produceras getingar eftersom huvudet är fullt av ideer när det gäller den nya modellen.

Kvasten

Hasse P

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2025

:cool: Helt rätt Anders, inga kärringar i verksamheten vad det gäller produktionen, då blir det som du skriver med färgsättningar och utseende.Det räcker med en som är frågvis i sammansättningen av "firman" som det nu är.

Ipren-mannen har jag hört talas om men vem fan är den där konstiga Näs-mannen??.Styrelsemöte kan du skippa redan nu, för på firman kommer det att råda rena anarkin tro mig.

Nu det verkar det ju som om produktionen av Getingar kan komma igång redan nu idag vid 16:15 tiden då ELLER???. Bra då jag ringer till Fiskechoppen och ger leveransbesked av 250 st till onsdag/förmiddag kommande vecka.

Apropå strömmingen så var jag ner till Handlarn i byn här och köpte ett par kilo färdigrensat.Jag lägger dom i brevlådan hemma hos dig i slutet på nästa vecka,så du har dom på plats när du kommert hem från Nya Zeeland i slutet på februari.Räcker det för planeringen?.

Tjinge ling då Kvasten.

F

F.d. 410

Guest

"Kärringar"! det vågade inte jag skriva. Du är modig du.
Beträffande strömmingen vore jag tacksam om du har den hemma hos dig tills jag åter är på banan, läggs dom i brevlådan kommer byns alla katter att invadera tomten.

F

F.d. 52909

Guest

Hasse P * 1) Hörrö Pekka har du inte provat dom där mackapärerna med inbyggt lyse i som du fick av en släkting för nått år sen?.
2) När vi var på inspektionsresan till utvecklingsavdelningen i kalmar, så förevisade chefen där Anton, ett par liknande divaiser som hade under lupp för utvärdering.
3) Jag nämde i förbigående till honom om att du kanske kunde bidra med erfarenhet av kunskapsfiske med dessa, i fullvärdiga provfiskeexpereiment?. *

1) = jajjamen
2) = blir nog svårsålda, tipset är o inte låta Anton köpa in ett för stort parti för det kan annars bli t.o.m för dig (i all välmening)ett övermänskligt uppdrag o kränga dom vidare.
3) = Rena s....n !!!

Anders * Jo du Pekka du kanske skall rådfråga Näs-mannen. Jag är övertygad om att han ger dig en mängd råd och tips hur du skall få upp fisken genom hålet. Han kommer säkert också att tala om för dig alla fel som du gör. Så är det bara.

= det märks i vilken skola du har fått gå i...hård men rättvis kanske ? :)

Getingen = hoppas jag verkligen inte :twitcy:

Pekka

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 50064

Guest

Å ja som trodde att jag var först med mackapärerna;vad gick snett Pekka,tog dom in vatten?Jag som redan har beställt en container.;)

Toppen