• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Fiat värmefläkt

EssoJ

HBK Medlem
Inlägg
781
Kommun
Laholm
HBK-Nr
69
Medlemskap
2024
När jag drog igång husbilen idag upptäckte jag att fläkten till kupevärmen endast går på högsta läget, det som bär symbolen för vindrutedefrost. Läge 1 - 3 är helt dött.

Är det någon som vet vad som kan vara fel? Har läst någonstans om ett motstånd som skulle ingå i fläktstyrningen men kan inte hitta var jag läst det. Kan det vara det och var sitter det i så fall?

undrar EssoJ
 

lars o margareta

HBK Medlem
Inlägg
1.426
Kommun
Hudiksvall
HBK-Nr
6977
Medlemskap
2024
Sv: Fiat värmefläkt

Hej jag har haft samma problem på min 03.a det var fel på en "modul" som sitter i undekant av instrumentbrädan vid underkant av värmereglaget alt fläktreglaget
det är ett litet kretskort med diverse småprylar på, skaffade ett nytt gick på garantin.
hoppas du blir hjälpt med detta.
Hälsn:mcride:
Jan-Åke
 

T68

HBK Medlem
Inlägg
900
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
27536
Medlemskap
2024
Hej!
Dammar av denna tråd jag ska ge mig på att försöka felsöka/reparera samma fel (ingen fläkt på hastigheterna 1-3 men funkar på 4:an). Men: blir lite osäker på var fläktmotståndet sitter på en Ducato årsmodell 2012. Och om det sitter bakom ngt av handskfacken: hur demonterar man handskfacket för att komma åt?
Tack på förhand för tips!
 

Herbet

HBK Medlem
Inlägg
1.390
Kommun
Solna
HBK-Nr
16285
Medlemskap
2024
Hej!
Dammar av denna tråd jag ska ge mig på att försöka felsöka/reparera samma fel (ingen fläkt på hastigheterna 1-3 men funkar på 4:an). Men: blir lite osäker på var fläktmotståndet sitter på en Ducato årsmodell 2012. Och om det sitter bakom ngt av handskfacken: hur demonterar man handskfacket för att komma åt?
Tack på förhand för tips!
Kanske kan hjälpa dig.
Bättre en en verkstadshandbok.

 

T68

HBK Medlem
Inlägg
900
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
27536
Medlemskap
2024
Kanske kan hjälpa dig.
Bättre en en verkstadshandbok.

Tack för tips o länk! Ja, det var informativt.
Dock fortfarande lite osäker på hur man demonterar handskfacket för att komma åt.
 

benndix

HBK Medlem
Inlägg
595
Kommun
Nacka
HBK-Nr
106
Medlemskap
2027
Jag köpte en ny säkring typ inlägg 17. Men felet återkom och sedan dess har jag bara tagit ut den och satt tillbaka den så fungerar det ett tag till.
 

Arne B

HBK Medlem
Inlägg
1.239
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
11633
Medlemskap
2024
Motståndet sitter under handskfacket. Behöver inte ta bort handskfacket.
Hade samma problem på min bil. Bara läge 4 fungerade. Felet var kontakthuset som var bränt.
 

Bilagor

  • IMG_20210719_165507.jpg
    IMG_20210719_165507.jpg
    2,4 MB · Visningar: 45

T68

HBK Medlem
Inlägg
900
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
27536
Medlemskap
2024
Har kollat lite ikväll och japp, det stämmer: motståndet sitter under handskfacket på vår också, så ingen demontering krävs. Skönt!
Nu bara vänta på att den beställda reservdelen dyker upp och hoppas att det avhjälper felet.
IMG_20210719_193820.jpg

Tack för hjälpen!
 

Arne B

HBK Medlem
Inlägg
1.239
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
11633
Medlemskap
2024
Har kollat lite ikväll och japp, det stämmer: motståndet sitter under handskfacket på vår också, så ingen demontering krävs. Skönt!
Nu bara vänta på att den beställda reservdelen dyker upp och hoppas att det avhjälper felet.
Visa bilaga 213252

Tack för hjälpen!
Kolla den svarta kabeln. Ser inte frisk ut. Kontakten kan vara bränd.
 
  • Gilla
Reaktioner: T68
Toppen