• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

DJI Phantom

Hobbyloj

HBK Medlem
Inlägg
140
Kommun
Linköping
HBK-Nr
945
Medlemskap
2024
Sv: DJI Phantom

Hej
Har nu beställt en Galaxy Visitor 2 med kamera efter mycket kollande på youtube.
Kostar 1.014:- med extra batteri inkl. frakt. Beställt på Banggood.com i Hong Kong
Platsar man i RC-gänget med den?? :spinny:

Efter 3 veckor kom min nya leksak från Banggood. Allt funkade men embalaget var skadat. Har bara testat inomhus pga mycket blåst ute. Film kvaliteten är kanonbra.

Har beställt lite reservdelar från samma leverantör idag. Avsevärt mycket billigare än svenska butiker. Ex.vis: 5st batterier för €14,70 inkl. frakt som i Sverige kostar 123:-/st för exakt samma produkt!

Kan rekommendera att att handla från Hong Kong
 
F

F.d. 52943

Guest
Sv: DJI Phantom

............
Avsevärt mycket billigare än svenska butiker. Ex.vis: 5st batterier för €14,70 inkl. frakt som i Sverige kostar 123:-/st för exakt samma produkt!

Kan rekommendera att att handla från Hong Kong

Här har kanske tyrkfelsnisse varit framme. 14,7€ motsvarar väl 123 SEK idag??????;):D:D:D
 
F

F.d. 51386

Guest
Sv: DJI Phantom

Jag frågar igen, var går gränsen för en sådan här farkost som ni flyger i

vind mätt i m/s?
 

PeO&AL

HBK Medlem
Inlägg
1.010
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
6607
Medlemskap
2025
Sv: DJI Phantom

Grattis och välkommen i gänget.

Klippt från anmälningslistan till RC träffen i Ängelholm.

Mats5572 [2014-02-26 21:28] - Vi kommer också, efter Pers lilla visning i Tosteberga blev jag också med Phantom.

Med vänlig hälsning,
 
K

Kenneth E

Guest
Sv: DJI Phantom

Ja då får jag också sälla mig till de som " blivit " med Phantom.:yes:
Har beställt en Phantom 2 med Zenmuse H3 D2 gimbal för Gopro 3.

Gjorde min beställning hos PitchUp av Carsten ( som kommer till RC träffen i Ängelholm ).
Jag har bara goda vitsord att säga om denna firma och deras angagemang, så att de får nöjda kunder.:msn_thumbup:

Hoppas få hem denna skapelse så fort som möjligt för att kunna göra testflygningar innan vi ses i Ängelholm.

Kenneth - Borgholm
 

kejo20

HBK Medlem
Inlägg
1.208
Kommun
Varberg
HBK-Nr
20
Medlemskap
2024
Sv: DJI Phantom

Håkan J.
Toppenfilm, har du FPV?
Såg ut som att du var långt ifrån där du står, såg inte var du stod.
Jag har inte vågat flyga så högt och långt bort :oops:
MVH KEJO
 

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.272
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Sv: DJI Phantom

Ja, jag har ställt upp effekten. Tycker ändå att den verkar tappa kontakten lite tidigt.
Har provat flyghöjd till drygt 200m och filmen om jag inte minns fel är drygt 100m.
Jag står på grönområdet vid den tomt där det står en röd o en vit bil. Man ser mig på slutet av filmen.
 

Mats5572

HBK Medlem
Inlägg
28
Kommun
Kävlinge
HBK-Nr
5572
Medlemskap
2024
Sv: DJI Phantom

Idag hade man laddat batterierna på både på mig och Phantomen.
Ut och flyga vädret var klart och fint, tyvärr har snålheten bedraget visheten, så wifi signalenräcker inte så långt.
Men jag stälde om min gopro på auto fotorafering 1 bild/ 30 sekunder.
Så starta jag och flög i ca 20 min, gick fin fint till och med landningen.
Titta på kameran :wideeyed: inga bilder :swoon:
Jaså man skall starta den också:twitcy::twitcy::twitcy:.

Hoppas på bra väder i morgon också, så skall vi se om denne tok får några fler bilder.....


Mats
ps. finns det en dummys för glömska:wub:
 

kejo20

HBK Medlem
Inlägg
1.208
Kommun
Varberg
HBK-Nr
20
Medlemskap
2024
Sv: DJI Phantom

Hej alla vänner
Jodå, jag har flugit lite, köpte en så kallad gimbal, typiskt mig, bra att ha men hur f..n kopplar man in den, ingen bruksanvisning med men så är det när man skall handla billigt.
Har sökt på nätet men inte hittat någon manual:mad:
Men men, får ta med den till träffen som man ser fram emot och hoppas någon kan hjälpa mig:oops:
Ha det gött vänner.
MVH KEJO 20
 
Toppen