• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

DJI Phantom

F

F.d. 24414

Guest
Sv: DJI Phantom


HK Beerlift Entry 44.55kg Colin Dodge - YouTube

Här är nästan 45kg!!
Många gillar att bygga en "kopter" som kan göra ett jättelyft, jag ser det lite som dragracing för denna hobby.
Flygtiden? Sekunder, knappast minuter
Att leverera en låda öl ut till "isfiskare" kanske skulle gå med hjälp av en massa jobb+pengar, jag skulle nog satsa på förbränningsmotorer.
Reklamfilmen tolkar jag som "på skoj", artikeln tolkar jag som ett misstag eller även den ett skämt.

Imponerande bilder ni tar, jag var ofta i Höganäs för 25 år sedan och minns hur det såg ut.
Finns det fler bilder från Höganäs?
Flygbilder från ett soligt Kullaberg skulle kunna vara hur mäktiga som helst!
Jag måste nog köpa mig en Phantom.....dyr tråd för mig denna......
 

PeO&AL

HBK Medlem
Inlägg
1.010
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
6607
Medlemskap
2025
Sv: DJI Phantom

Vi har nu lagt ut träffen på Valhall Park som vi skrivit om längre upp i tråden. Så ni som känner för en avslappnad och förhoppningsvis trevlig träff anmäl er snarast. Om ni har ide'r på aktiviteter hör av er. Lite enkla tävlingar som passar alla mm, tänker vi ha men kom med fler förslag.

Ire'ne & Kjell, det vet i .... om ni får komma! Vi är rädda om våra grejor!:twitcy:

Flyg lugnt, PeO
 

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.272
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Sv: DJI Phantom

Regn o snöslask vilket skit. Hoppas på morgondagen.

Riktigt sugen nu. Blev lite montering och kalibrering idag.
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.256
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: DJI Phantom

Kanske lite utanför ämnet men jag ramlade på lite länkar om översvämningarna i England. Flera filmsnuttar var tagna från drönare och det verkar vara vanligt att använda sådana i nyhetssammanhang. Jag tror inte jag sett detta i svensk TV.

Här är ett smakprov: Saturation point: drone camera view of floods - video - Channel 4 News
 

kejo20

HBK Medlem
Inlägg
1.208
Kommun
Varberg
HBK-Nr
20
Medlemskap
2024
Sv: DJI Phantom

Hej alla RC-vänner.
Jag undrar var man kan få info om kommande träffar inom RC-hobbyn.
Var på en träff för något år sedan med jetflyg, toppenkul.
Skulle vilja se mer av det men även annat inom RC är ju kul.
MVH KEJO
 

jasno

HBK Medlem
Inlägg
191
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
5229
Medlemskap
2025
Sv: DJI Phantom

Om ni vill se stora modell segelflygplan som bogseras upp till mellan 400 -800meter och sedan seglar vidare. Det som jag har varit med om som max höjd är 1200 meter. Doch inte själv. Jag har nåt ca 800 meter med en 4.5 meters seglare så gå in och titta på Välkommen till IGG Sverige. Vi flyger RC Scalasegel storlek väljer du själv och vi har inga tävlingar utan träffas och trivs med varandra. Alla har olika galenskaper inom RC världen.
 
Toppen