• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

DJI Phantom

PeO&AL

HBK Medlem
Inlägg
1.010
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
6607
Medlemskap
2025
Sv: DJI Phantom

Ok, den du köpte var inte den som jag trodde.
Om du inte löser det så ta med den på träffen så får vi väl slå vora kloka ihop, men jag tycker du ska skriva till leverantören och fråga efter schema, de brukar vara tillmötesgående.

Mvh PeO
 

Runar

HBK Medlem (P)
Inlägg
922
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
5889
Medlemskap
2025
Sv: DJI Phantom

Koppla in den på batteriet men om du inte koppla en signalkabel till Naza så kan du inte tillta kameran om jag förstår det rätt. Det är en kabel mellan kontrollkortet till gimblen och Naza innen i Phantom

Spänn upp den eller håll den i handen, koppla in strömmen och efter 5-10s ser du om den funger ok innan du monterar fast den på Phantom. Jag hade monterat en på och av knapp mellan gimblen och batteriet.

Om det är ett Axelmos kontollkort så kopplas det på detta viset OBS korten kan se olika ut och pinnarna kan sitta på olika ställen beroende ven som gjort korten. Se länken nedan och titta på kabeln från kortet till Naza. Kan vara att du behöver jord oxå på din modell eftersom det är till en Vison

https://docs.google.com/viewer?a=v&pid=sites&srcid=ZGVmYXVsdGRvbWFpbnxtb3RvcnBpeGllZ2ltYmFsc3xneDo1YjVhOTlmYzEwNDE4ZDk0
 
Senast ändrad:
K

Kenneth E

Guest
Sv: DJI Phantom

Fick ett Email från PitchUp idag. Jag väntar på Phantom 2 med
H3-2D,nu blir det istället en H3-3D. De uppgraderar denna för en kostnad på 799:- , och det tar jag gärna för att få kompensation på 3,dje axeln. Nu är bara frågan när det blir leverans. Hinner man få den till påsk? Vill ju gärna prova den innan " RC träffen " . Dji börjar med leveransutskick den 31/3 .
Hoppas Hoppas.

Kenneth - Borgholm
 

jasno

HBK Medlem
Inlägg
191
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
5229
Medlemskap
2025
Sv: DJI Phantom

Jag flyger Hekacopter Hkp Segel motor 50cc dvsd rc flygare sedan 1970 och jag intresserad av att vet mer om denna träff. Jag har sökt på indikerarad plats men inte funnit något. Vänligen ange länk där man kan anmäla sig eller så är detta bara en skimär.
 
K

Kenneth E

Guest
Sv: DJI Phantom

Idag kom två paket från PitchUp med Phantom2 och den nya Zenmuse H3 - 3D.
( härligt att få bli som en liten pojk på julafton. )
Bra att den kom nu så man hinner testa den innan RC träffen i Ängelholm.
Inte så länge kvar nu, ser fram emot denna träff.

Kenneth - Borgholm
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    1,1 MB · Visningar: 8
Senast redigerad av en moderator:

Mats5572

HBK Medlem
Inlägg
28
Kommun
Kävlinge
HBK-Nr
5572
Medlemskap
2024
Sv: DJI Phantom

Specialväska för många pengar :wideeyed:, eller en bra plastback från Hornbach för 200 Kr :yes:
 

Bilagor

  • 20140413_171704.jpg
    20140413_171704.jpg
    2,2 MB · Visningar: 7

Runar

HBK Medlem (P)
Inlägg
922
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
5889
Medlemskap
2025
Sv: DJI Phantom

Roligt men det kan ställa till det för oss andra med restriktioner
 
F

F.d. 25418

Guest
Sv: DJI Phantom

Jag beställde en kväll med alkoholhaltiga drycker en DJI Phantohm vision plus för 12 tusen bagis, den kommer i början på maj, hoppas den är värd pengarna
 
F

F.d. 52941

Guest
Sv: DJI Phantom

Hej! Har förstått att många har Phantom så jag kanske kan få hjälp.
För två veckor sedan fick jag min och har idogt försök få den att fungera. Kanske har jag konstrat för mycket. Kan man tömma den och börja om från början och iså fall hur? När jag har den kopplad till datorn säger info att kalibrering inte behövs och grön ledlampa lyser. Får dock felmeddelande: configeration error,this may cause by firmware uppgrade from old version or abnormal TX calibration. Recalibrate your transmitter and power cycle your controller and check all of the parameters.
När jag kopplar bort datorn så blinkar led gult.
Tacksamför svar, vill gärna komma igång och testa att flyga.
Thomas
 

kejo20

HBK Medlem
Inlägg
1.208
Kommun
Varberg
HBK-Nr
20
Medlemskap
2024
Sv: DJI Phantom

Hej alla
Var kan jag hitta filmerna från den underbara RC-träffen i Ängelholm?
MVH KEJO
 
F

F.d. 2692

Guest
Sv: DJI Phantom

Hej! Har förstått att många har Phantom så jag kanske kan få hjälp.
För två veckor sedan fick jag min och har idogt försök få den att fungera. Kanske har jag konstrat för mycket. Kan man tömma den och börja om från början och iså fall hur? När jag har den kopplad till datorn säger info att kalibrering inte behövs och grön ledlampa lyser. Får dock felmeddelande: configeration error,this may cause by firmware uppgrade from old version or abnormal TX calibration. Recalibrate your transmitter and power cycle your controller and check all of the parameters.
När jag kopplar bort datorn så blinkar led gult.
Tacksamför svar, vill gärna komma igång och testa att flyga.
Thomas

Carsten visade på träffen att när man varit inne i datorn och gjort några ändringar hjälper det inte bara att stänga/sätta på sändaren, man måste även dra ut USB kabeln, kan det vara det felet.
 

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: DJI Phantom

Jaha, då trillar jag nog också dit snart...är sugen på en DJI Phantom. Men är lite osäker på om jag ska satsa på en vision+ eller om jag ska använda min Hero3+ till en Phantom 2. Lutar väl åt det senare, då kan jag byta kamera när jag vill. Väntar på att Hero kommer med en modell som tar RAW. Vilken gimbal rekommenderar ni? Vill ha en som är riktigt bra...

/Ludde
 
Toppen